Een vreemd gevoel in eigen huis

19-01-2013 00:46 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ongeveer een maand voel ik me niet meer veilig in mijn eigen huis. Het begon ermee dat mijn sleutels ineens niet meer in de sloten van mijn achterdeur pasten.

Vreemd, maar goed, ik dacht dat het slot zijn beste tijd wel gekend had. Toen de woningbouw een man langs stuurde om het te fixen, vertelde deze mij dat er geprobeerd was het slot van buitenaf te forceren. Dat was even schrikken, maar goed, de sloten zijn vervangen, probleem opgelost.

Nu heb ik een hele beschutte (groene, begroeide) achtertuin met schuur waar geen van mijn buren echt zicht op heeft vanuit hun huis. En er zijn vreemde dingen gebeurd, die mij een heel naar gevoel bezorgen.

Ik heb een windgong in de tuin hangen. Die maakt subtiel geluid bij wind, en een minder subtiel geluid bij storm. Nu heeft deze al enkele malen deze maand (drie keer) een enorm geluid geproduceerd bij windstil weer. Een geluid alsof iemand er tegenaan gelopen was. Elke keer was dit 's avonds laat.

Bezoek komt nooit via de achterdeur, die bellen altijd netjes aan. En na acht uur 's avonds krijg ik sowieso nooit bezoek, dus dat kan het niet geweest zijn.

Ook voel ik me tegenwoordig een beetje bekeken als ik beneden in de woonkamer zit. Een heel naar gevoel besluipt me dan. Ik doe dan de gordijnen dicht, maar het gevoel blijft.

De politie inschakelen hiervoor lijkt me vrij zinloos, ik heb geen concrete bewijzen dat iemand in mijn tuin rondspookt en daar gaan ze hun tijd natuurlijk niet aan verdoen. Wel heeft de woningbouwvereniging melding gemaakt bij de politie in verband met het slot van de achterdeur. Omdat het niet tot inbraak heeft geleid, doen ze hier verder niets mee.

Ik doe elke avond alles op dubbel slot, ook de ramen beneden. Mijn huis is goed beveiligd tegen inbraak en ik heb een buitenlamp, maar ik blijf me onveilig voelen. Het gaat zelfs zo ver dat ik er nachtmerries van heb. Bijvoorbeeld dat ik in de woonkamer (op de bank) lig te slapen, wakker word en de deur open zie gaan.

Ik ben geen dramaqueen, niet paranoïde en geloof ook niet in geesten / buitenaardse wezens / iets dergelijks

Ik heb geen vijanden of arbitraire kennissen.

Wat kan ik doen om mijn huis nòg veiliger te maken? Met buren praten, of zij een oogje in het zeil willen houden? Toch naar de politie?

Wat doen jullie in zo'n situatie?
Zo'n lamp die aanschiet als er iemand binnen het bereik loopt.

Poort met een slot er op.
een camera?
Getver. Wat akelig dit. Toen er bij ons was ingebroken heb ik me lang, zeker een half jaar angstig gevoeld. Soms weken niet dan ineens weer huilend in de hal verstoppen.

Uiteindelijk wel over gegaan. Toch zal ik nu nog steeds sneller alert zijn, angstig zijn wanneer ik iets hoor of denk te horen.

Ja, wat heb je aan mijn verhaal? Niks behalve dat tijd helpt. Je wordt waarschijnlijk vanzelf minder angstig.
Dat is de boogieman
volgens mij doe je wat je kan doen. Zo'n poging tot inbraak tast je gevoel voor veiligheid aan. Maar het komt wel weer goed, geef het tijd.
Windgong weghalen. Voor hetzelfde geld is er gewoon een kat tegenaan gesprongen en ben je daardoor onnodig bang.
Ja, ik heb er ook al aan zitten denken dat dat gevoel voortkomt uit de poging tot inbraak. Maar toch, als ik erover nadenk, zou ik de geluiden uit de tuin ook zéér vreemd vinden als er niet was ingebroken. Vooral dat immense kabaal van de windgong. Precies hetzelfde als wanneer ik er tegenaan loop.

Een poort met een slot erop is trouwens een goed idee!
quote:nellaaa schreef op 19 januari 2013 @ 00:55:

Windgong weghalen. Voor hetzelfde geld is er gewoon een kat tegenaan gesprongen en ben je daardoor onnodig bang.Hij hangt echt te hoog voor een kat om tegenaan te springen. Er staat ook niets in de buurt van de windgong waar ze op zouden kunnen klimmen.
inbrekers komen in de regel niet terug als een inbraak mislukt
hang een sensorlamp op en snoei hagen zodat er meer zicht is
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 januari 2013 @ 00:57:

inbrekers komen in de regel niet terug als een inbraak misluktDat stelt me dan wel weer gerust, bedankt
Maar een windgong gaat toch ook gongen als er veel wind is?
Idd zo'n lamp en dan het liefst een lekker felle.

Succes want dat gevoel is echt heel naar.
quote:-no-nick- schreef op 19 januari 2013 @ 01:00:

Maar een windgong gaat toch ook gongen als er veel wind is?Ja, daar is hij voor. Maar de dagen dat het kabaal plaatsvond was het windstil. Dat maakt het eng, voor mij dan.
Ja, een sensorlamp is ook een goeie. Ik heb nu een buitenlamp die gewoon standaard aan staat.
quote:Orzoo schreef op 19 januari 2013 @ 01:01:

Idd zo'n lamp en dan het liefst een lekker felle.

Succes want dat gevoel is echt heel naar.een lamp die het hele tuingebeuren verlicht is heel goed
Vervelend gevoel.. ik heb wel iets wat mij enorm helpt : een sterke Amerikaanse stafford die in de kamer ligt als mijn vriend S'nachts werkt (ben ook nogal paranoïde), hij slaapt altijd met 1 oog open. Elke hond heeft trouwens meteen door als er iemand rond je huis zou sluipen en zal aanslaan. Maarja dat moet je natuurlijk willen. Misschien kan je een week een hond lenen? Het is een goedkoop alarm systeem;) verder geen tips behalve misschien camera's plaatsen?
Die felle lamp met sensor schrikt af. Waarschuwing: gaat ook aan als er een kat door de tuin loopt dus niet meteen gaan schieten.
ik vind een windgong echt een onbetrouwbare graadmeter
quote:-viva-diva- schreef op 19 januari 2013 @ 01:02:

Vervelend gevoel.. ik heb wel iets wat mij enorm helpt : een sterke Amerikaanse stafford die in de kamer ligt als mijn vriend S'nachts werkt (ben ook nogal paranoïde), hij slaapt altijd met 1 oog open. Elke hond heeft trouwens meteen door als er iemand rond je huis zou sluipen en zal aanslaan. Maarja dat moet je natuurlijk willen. Misschien kan je een week een hond lenen? Het is een goedkoop alarm systeem;) verder geen tips behalve misschien camera's plaatsen?Nee, mijn zoon is allergisch voor honden, dat is wel jammer. Camera's plaatsen is wel een optie, even kijken hoe en wat dat zou kunnen.
je kan nog veel meer bedenken: struikeldraden spannen, fijn zand strooien zodat je kan zien of er iemand gestaan heeft (sneeuw voldoet ook) een bandje op vaste tijden afspelen met een blaffende hond, buren inlichten etc
Volgens mij heb je die sensorlampen ook met camera.
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 januari 2013 @ 01:04:

ik vind een windgong echt een onbetrouwbare graadmeterJa, dat is het misschien ook, evenals het gevoel alsof je bekeken wordt. Maar het blijft naargeestig.
cameraatje is heel simpel, gewoon een webcam in je vensterbank

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven