Een vreemd gevoel
vrijdag 25 oktober 2013 om 22:16
Hallo allemaal,
Ik sta net op het punt om de deur uit te lopen, om op stap te gaan met vriendinnen.
Ineens bekruipt me een vreemd gevoel, alsof er iets gaat gebeuren met mij vanavond.
Ik heb dit zojuist tegen mijn moeder gezegd en zei wil niet dat ik ga.
Wat zouden jullie doen?
Aan de ene kant wil ik luisteren naar mijn intuïtie, aan de andere kant denk ik 'ach... '
Help help help.
Liefs , Bw
Ik sta net op het punt om de deur uit te lopen, om op stap te gaan met vriendinnen.
Ineens bekruipt me een vreemd gevoel, alsof er iets gaat gebeuren met mij vanavond.
Ik heb dit zojuist tegen mijn moeder gezegd en zei wil niet dat ik ga.
Wat zouden jullie doen?
Aan de ene kant wil ik luisteren naar mijn intuïtie, aan de andere kant denk ik 'ach... '
Help help help.
Liefs , Bw
zaterdag 26 oktober 2013 om 09:30
Hahaha. Tuurlijk.
Ik ben er altijd van overtuigd dat mijn ouders gaan neerstorten met een vliegtuig als ze op vakantie gaan. En dat vriend een ongeluk krijgt als hij weggaat.
(Verlatings)angst heet dat bij mij. Zou mooi zijn als iedereen daar altijd rekening mer zou moeten houden zeg.mogen ze nooit meer de deur uit.
Ik ben er altijd van overtuigd dat mijn ouders gaan neerstorten met een vliegtuig als ze op vakantie gaan. En dat vriend een ongeluk krijgt als hij weggaat.
(Verlatings)angst heet dat bij mij. Zou mooi zijn als iedereen daar altijd rekening mer zou moeten houden zeg.mogen ze nooit meer de deur uit.
zaterdag 26 oktober 2013 om 09:39
quote:nlies schreef op 25 oktober 2013 @ 22:21:
O ja er kan vast iets gaan gebeuren, maar dat kan ook als je thuisblijft. want "iets "is nogal vaag.
Je kunt de lamp op je hoofd krijgen, tegen een deur aanlopen. Of tegen een knappe jongen. En als er niets gebeurt ben jij dat gevoel vannacht al vergeten, en verder kun je het toch niet tegenhouden
Maar dit gedicht maakt het misschien duidelijker
De tuinman en de dood
Een Perzisch Edelman:
Van morgen ijlt mijn tuinman, wit van schrik,
Mijn woning in: "Heer, Heer, één ogenblik!
Ginds, in de rooshof, snoeide ik loot na loot,
Toen keek ik achter mij. Daar stond de Dood.
Ik schrok, en haastte mij langs de andere kant,
Maar zag nog juist de dreiging van zijn hand.
Meester, uw paard, en laat mij spoorslags gaan,
Voor de avond nog bereik ik Ispahaan!" -
Van middag (lang reeds was hij heengespoed)
Heb ik in 't cederpark de Dood ontmoet.
"Waarom," zo vraag ik, want hij wacht en zwijgt,
"Hebt gij van morgen vroeg mijn knecht gedreigd?"
Glimlachend antwoordt hij: "Geen dreiging was 't,
Waarvoor uw tuinman vlood. Ik was verrast,
Toen 'k 's morgens hier nog stil aan 't werk zag staan,
Die 'k 's avonds halen moest in Ispahaan."
P.N. van EyckPrachtig gedicht!
O ja er kan vast iets gaan gebeuren, maar dat kan ook als je thuisblijft. want "iets "is nogal vaag.
Je kunt de lamp op je hoofd krijgen, tegen een deur aanlopen. Of tegen een knappe jongen. En als er niets gebeurt ben jij dat gevoel vannacht al vergeten, en verder kun je het toch niet tegenhouden
Maar dit gedicht maakt het misschien duidelijker
De tuinman en de dood
Een Perzisch Edelman:
Van morgen ijlt mijn tuinman, wit van schrik,
Mijn woning in: "Heer, Heer, één ogenblik!
Ginds, in de rooshof, snoeide ik loot na loot,
Toen keek ik achter mij. Daar stond de Dood.
Ik schrok, en haastte mij langs de andere kant,
Maar zag nog juist de dreiging van zijn hand.
Meester, uw paard, en laat mij spoorslags gaan,
Voor de avond nog bereik ik Ispahaan!" -
Van middag (lang reeds was hij heengespoed)
Heb ik in 't cederpark de Dood ontmoet.
"Waarom," zo vraag ik, want hij wacht en zwijgt,
"Hebt gij van morgen vroeg mijn knecht gedreigd?"
Glimlachend antwoordt hij: "Geen dreiging was 't,
Waarvoor uw tuinman vlood. Ik was verrast,
Toen 'k 's morgens hier nog stil aan 't werk zag staan,
Die 'k 's avonds halen moest in Ispahaan."
P.N. van EyckPrachtig gedicht!
zaterdag 26 oktober 2013 om 11:22
Ik ben absoluut van mening dat je naar je intuïtie moet luisteren. Heb dit vaker gehad en toen klopte het ook.
Net zoals 2 jaar geleden, ik was thuis.. Vriend ging motorrijden. Ik kreeg een vreemd gevoel, ben naar zijn huis gereden, en hoppa. Stond hij met zijn ex te zoenen op de oprit. Busted!
Enfin, ik heb alsnog een leuke avond gehad en er is gelukkig niets gebeurd.
Xxx
Net zoals 2 jaar geleden, ik was thuis.. Vriend ging motorrijden. Ik kreeg een vreemd gevoel, ben naar zijn huis gereden, en hoppa. Stond hij met zijn ex te zoenen op de oprit. Busted!
Enfin, ik heb alsnog een leuke avond gehad en er is gelukkig niets gebeurd.
Xxx
zaterdag 26 oktober 2013 om 12:04
quote:woepsie schreef op 26 oktober 2013 @ 08:30:
@ sabbatical
Ik bedoel.. Ik geloof daar wel in. Ik voel ook vaak dat er iets gebeurd of is gebeurd. En dan is dat achteraf ook zo.
Ik zeg niet datbze thuis moest blijvenJe voelt dat er iets gebeurd en dat is dan ook zo? Geef eens een voorbeeld? JIj zou dan nog wel eens die persoon kunnen zijn die het miljoen van de RandiFoundation kan incasseren
@ sabbatical
Ik bedoel.. Ik geloof daar wel in. Ik voel ook vaak dat er iets gebeurd of is gebeurd. En dan is dat achteraf ook zo.
Ik zeg niet datbze thuis moest blijvenJe voelt dat er iets gebeurd en dat is dan ook zo? Geef eens een voorbeeld? JIj zou dan nog wel eens die persoon kunnen zijn die het miljoen van de RandiFoundation kan incasseren
zaterdag 26 oktober 2013 om 13:27
- gevoel hebben dat een vriendin mij komt vertellen zwanger te zijn.. Paar dagen later kwam ze dat vertellen.
- heb n vriendin opgebelt met de vraag of ze zwanger was.. Zegt zij van niet. Ik zeg van wel.. En bleek ook zo te zijn..
Zo heb ik wel vaker wat
Kan puur toeval zijn..
- heb n vriendin opgebelt met de vraag of ze zwanger was.. Zegt zij van niet. Ik zeg van wel.. En bleek ook zo te zijn..
Zo heb ik wel vaker wat
Kan puur toeval zijn..
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte