Eet-kook tips voor de feestdagen....
maandag 14 november 2011 om 14:58
De feestdagen komen eraan en ik hoor veel gekreun en gesteun om me heen. Blijkbaar is het niet voor iedereen leuk om een 4-gangen diner voor 10 personen te (moeten) maken. Uit eten zit er voor velen niet aan. Ik behoor tot beiden groepen. Bruin kan het even niet trekken om te gaan dineren (belachelijke prijzen overigens) en koken is niet mijn hobby; vooral niet voor een grote groep. Gourmetten vind ik niet meer leuk!
Is het leuk om hier tips neer te zetten voor makkelijke sint/kerst maaltijden? Ik trap af:
- Een grote pan met lekkere soep aangevuld met een tafel vol tapas. Iedereen kan zelf pakken waar hij/zij zin in heeft
- Lekker snacken met zelfgemaakte patatjes/hamburgers enz.
- Uitgebreide broodmaaltijd met "iets" warms
Wie volgt....
Is het leuk om hier tips neer te zetten voor makkelijke sint/kerst maaltijden? Ik trap af:
- Een grote pan met lekkere soep aangevuld met een tafel vol tapas. Iedereen kan zelf pakken waar hij/zij zin in heeft
- Lekker snacken met zelfgemaakte patatjes/hamburgers enz.
- Uitgebreide broodmaaltijd met "iets" warms
Wie volgt....
maandag 14 november 2011 om 16:27
Ik zou even vragen of je topic naar 'eten' kan...
Zelf gaan we met Sinterklaas gourmetten, doen we verder zelden en met Sinterklaas wel leuk/gezellig voor de kids.
Met kerstavond maken mijn man en ik voor ons samen een kerstmenu klaar. Kids op bed en dan koken we een 4 gangen menu wat we samen hebben samengesteld.
1e Kerstdag krijgen we altijd eters en dan kook ik een 3-gangen menu. Meestal een soep, vlees met allerlei garnituur, en een lekker toetje.
2e Kerstdag eten we thuis alle restjes op en gaan we 's middags op visite.
Wat ideeen?
*kaasfondue
*beef wellington
*stuk vlees uit de oven Bijv. beenham, rosbief, o.i.d.
*buffet met soep, salades, brood, groentegarnituur, gratin, friet, en een lekker grand dessert.
Zelf gaan we met Sinterklaas gourmetten, doen we verder zelden en met Sinterklaas wel leuk/gezellig voor de kids.
Met kerstavond maken mijn man en ik voor ons samen een kerstmenu klaar. Kids op bed en dan koken we een 4 gangen menu wat we samen hebben samengesteld.
1e Kerstdag krijgen we altijd eters en dan kook ik een 3-gangen menu. Meestal een soep, vlees met allerlei garnituur, en een lekker toetje.
2e Kerstdag eten we thuis alle restjes op en gaan we 's middags op visite.
Wat ideeen?
*kaasfondue
*beef wellington
*stuk vlees uit de oven Bijv. beenham, rosbief, o.i.d.
*buffet met soep, salades, brood, groentegarnituur, gratin, friet, en een lekker grand dessert.
maandag 14 november 2011 om 22:53
Wij doen met het gezin van mijn ouders (dus mijn ouders, hun kinderen, aanhang en kleinkind) American X-Mas. Ieder verzorgt een gang. Of alle gerechten bij elkaar gaan passen moeten we nog zien denk ik Maar het is wel erg leuk, gezellig en het drukt de kosten toch iets. Nu maar hopen dat AH excellence die rollade met kaneelstokje van vorig jaar weer in het assortiment heeft, die wil ik meenemen!