Eetbakje oudere katten verhogen???
zaterdag 29 augustus 2009 om 20:39
Mijn katten worden worden ouder en hun gewrichten worden stijver.
Ik ben op zoek naar iets om de voederbakjes mee te verhogen, zodat ze niet zo diep met hun nek hoeven buigen tijdens het eten.
Maar waar kan ik zoiets vinden? De dierenspeciaalzaak heeft alleen maar een gewone standaard voor de voederbakken, en in huis kan ik ook niets vinden om eventueel zelf iets in elkaar te knutselen.
Heeft iemand een tip?
Ik ben op zoek naar iets om de voederbakjes mee te verhogen, zodat ze niet zo diep met hun nek hoeven buigen tijdens het eten.
Maar waar kan ik zoiets vinden? De dierenspeciaalzaak heeft alleen maar een gewone standaard voor de voederbakken, en in huis kan ik ook niets vinden om eventueel zelf iets in elkaar te knutselen.
Heeft iemand een tip?
Viva naar de knoppen.
zaterdag 29 augustus 2009 om 21:16
http://winkels.tuin-wiki. ... tuin/Dieren/Honden/4-Voer+en+waterbakken.html
Ik hoop dat dit geen reclame is??
Ik hoop dat dit geen reclame is??
zaterdag 29 augustus 2009 om 21:18
Misschien helpen brokjes voor seniorkatten. Daar zit een stofje in dat mogelijk de gewrichten weer wat soepeler maakt. Ik heb goede resultaten gezien bij onze oude poes en ook bij de hond van vrienden. "t is een andere benadering van het probleem, maar wie weet helpt het. Onze poes kon eerst niet meer op de salontafel springen en na een paar weken seniorbrokjes weer wel. Lekker stout, maar wel een vooruitgang.
zaterdag 29 augustus 2009 om 21:31
zaterdag 29 augustus 2009 om 21:52
heb ooit eens van een dierenkenner begrepen dat katten (en andere dieren) het helemaal niet fijn vinden om uit de bakjes te eten die standaard zijn. De rand is te hoog, ze moeten er met de kop in en hebben dan geen overzicht meer over de omgeving. Vandaar ook het grommen bij het eten of soms aanvallen. Beter is een platte schaal of gewoon van een deksel.
En zoals hierboven als gezegd, gewoon ergens bovenop zetten of vastlijmen oid
zaterdag 29 augustus 2009 om 22:46
quote:ondersteboven75 schreef op 29 augustus 2009 @ 21:52:
heb ooit eens van een dierenkenner begrepen dat katten (en andere dieren) het helemaal niet fijn vinden om uit de bakjes te eten die standaard zijn. De rand is te hoog, ze moeten er met de kop in en hebben dan geen overzicht meer over de omgeving. Vandaar ook het grommen bij het eten of soms aanvallen. Beter is een platte schaal of gewoon van een deksel.
Heb ik nog nooit gehoord!! En ik heb toch echt 100den van die dingen verkocht...
Maar goed, dat ik het nooit gehoord heb wil natuurlijk niet zeggen dat het niet waar is!
Dan zou je inderdaad schoteltjes op een plankje of doos kunnen zetten. (zonder opstaand randje)
Heb ik nog nooit gehoord!! En ik heb toch echt 100den van die dingen verkocht...
Maar goed, dat ik het nooit gehoord heb wil natuurlijk niet zeggen dat het niet waar is!
Dan zou je inderdaad schoteltjes op een plankje of doos kunnen zetten. (zonder opstaand randje)
zaterdag 29 augustus 2009 om 23:28
Ik weet niet hoe handig je bent, en of dit iets voor je is? Het is van Ikea, voorbeelden hier zijn honden, wellicht voor inspiratie?
http://ikeahacker.blogspo ... g-bowl-feeder-for-22.html
http://ikeahacker.blogspo ... g-standards-for-your.html
Groetjes
http://ikeahacker.blogspo ... g-bowl-feeder-for-22.html
http://ikeahacker.blogspo ... g-standards-for-your.html
Groetjes
For sale: Guitar. No strings attached.
zondag 30 augustus 2009 om 03:01
zondag 30 augustus 2009 om 12:57
quote:Lemmy schreef op 29 augustus 2009 @ 22:34:
Ik heb geen tip, maar kom gewoon even melden dat ik het heel lief vind dat je zo je best doet het je katten zo comfortabel mogelijk te maken.
Aaah dank je wel!
En bedankt voor de vele bruikbare tips allemaal!
Momenteel eten mijn katten Exigent, Sensible en Beauty . Ze hebben al veel merken achter de rug, want ineens zijn ze iets helemaal zat en willen ze weer iets nieuws proberen waar ze dan jaaaaren niet vanaf te brengen zijn.
Zo hebben ze eerst rundvleesblokjes in saus gegeten, tot ze besloten om alleen nog zalm- en tonijnmousse als natvoer te nemen.....Met de brokken zijn ze ook steeds kieskeuriger geworden, ze hebben überhaupt nooit brokken uit de supermarkt gelust ( die ze van hun vorige eigenaren wel kregen).
Ik heb geen tip, maar kom gewoon even melden dat ik het heel lief vind dat je zo je best doet het je katten zo comfortabel mogelijk te maken.
Aaah dank je wel!
En bedankt voor de vele bruikbare tips allemaal!
Momenteel eten mijn katten Exigent, Sensible en Beauty . Ze hebben al veel merken achter de rug, want ineens zijn ze iets helemaal zat en willen ze weer iets nieuws proberen waar ze dan jaaaaren niet vanaf te brengen zijn.
Zo hebben ze eerst rundvleesblokjes in saus gegeten, tot ze besloten om alleen nog zalm- en tonijnmousse als natvoer te nemen.....Met de brokken zijn ze ook steeds kieskeuriger geworden, ze hebben überhaupt nooit brokken uit de supermarkt gelust ( die ze van hun vorige eigenaren wel kregen).
Viva naar de knoppen.