Egelhuisje
zondag 5 oktober 2025 om 23:26
Op social media stuit ik op een reclame van natuurmonumenten over het plaatsen van een egelhuisje.
Nu zit ik te denken: heeft dat in mijn tuin zin?
Situatie: nieuwbouwhuis in een grote nieuwbouwwijk. In de wijk is weinig groen en veel bewoners hebben gekozen voor een onderhoudsvrije tuin. Mijn tuin bestaat uit twee grote diepe verhoogde borders met allerlei beplanting. Geen idee wat voor maar ik zei tegen degene die het kwam maken dat ik graag veel groenblijvers in de borders wil.
Nu zit ik te denken: heeft dat in mijn tuin zin?
Situatie: nieuwbouwhuis in een grote nieuwbouwwijk. In de wijk is weinig groen en veel bewoners hebben gekozen voor een onderhoudsvrije tuin. Mijn tuin bestaat uit twee grote diepe verhoogde borders met allerlei beplanting. Geen idee wat voor maar ik zei tegen degene die het kwam maken dat ik graag veel groenblijvers in de borders wil.
maandag 6 oktober 2025 om 00:13
Dat is helaas niet helemaal waar.... Ik weet niet precies wat voor huisje Natuurmonumenten promoot, maar er zijn heel veel slechte egelhuisjes in omloop helaas. Ze zijn te klein (waardoor mama egel jongen verstoot), ze ventileren niet goed of worden nat en schimmelig van binnen.
maandag 6 oktober 2025 om 01:44
Als het om het huisje van de Egelbescherming gaat, die is tegenwoordig ook online kant en klaar te koop.Taskmaster schreef: ↑05-10-2025 23:40Het zijn alleen instructies. Je moet zelf al t materiaal kopen of verzamelen.
https://www.vivara.nl/egelbescherming-hedgyhome-10

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in