Lepeltje lepeltje
zaterdag 4 oktober 2025 om 22:29
Hi, lees al lang mee, wil graag eens iets voorleggen.
Man wil namelijk elke avond lepeltje lepeltje liggen. Ik vind dit niet lekker liggen, word er onrustig van, wil bewegen en wordt gewoon geïrriteerd.
Man vindt dat ik mij aanstel en gewoon dit moet doen, hij vind het lekker liggen en slaapt graag zo. Of ik het niet voor hem over heb… zo kan hij het beste slapen namelijk.
Altijd als ik dit aangeef, wordt het ruzie en draait hij boos weg, dat ik nooit wat voor hem over heb en dat ik alleen aan mijzelf denk.
Ben ik nou gek? Je moet toch gewoon zelf in slaap kunnen vallen, zonder mij nodig te hebben? Of zeur ik nou?
Man wil namelijk elke avond lepeltje lepeltje liggen. Ik vind dit niet lekker liggen, word er onrustig van, wil bewegen en wordt gewoon geïrriteerd.
Man vindt dat ik mij aanstel en gewoon dit moet doen, hij vind het lekker liggen en slaapt graag zo. Of ik het niet voor hem over heb… zo kan hij het beste slapen namelijk.
Altijd als ik dit aangeef, wordt het ruzie en draait hij boos weg, dat ik nooit wat voor hem over heb en dat ik alleen aan mijzelf denk.
Ben ik nou gek? Je moet toch gewoon zelf in slaap kunnen vallen, zonder mij nodig te hebben? Of zeur ik nou?
zondag 5 oktober 2025 om 08:46
zondag 5 oktober 2025 om 08:47
Ik zou het ook vreselijk vinden. Wij vallen meestal met de rug naar elkaar toe in slaap. Ik vind het niet prettig om tegen elkaar aan te liggen als ik ga slapen. Al helemaal niet in de zomer, veel te warm. Dus ik snap je wel. Kan hij geen grote knuffel nemen of zo? Of zo’n langwerpig kussen waar hij tegenaan kan liggen. Het argument dat je niks voor hem over hebt vind ik helemaal bizar. Alsof dat af hangt van dit ene ding. En moet jij dan maar iets doen wat je niet prettig vind, alleen maar om hem tegemoet te komen? En omgekeerd heeft hij dan dus niks voor je over, want hij wil niet doen wat jij fijn vind.
zondag 5 oktober 2025 om 09:02
zondag 5 oktober 2025 om 09:08
zondag 5 oktober 2025 om 09:12
zondag 5 oktober 2025 om 09:18
Ik zou een schema maken. ma-wo-vrij lepeltje-lepeltje, zo-di-do ieder op je zelf liggen. Za is voor seks.
Geintje!
Hij is dwingend, dat is nooit fijn, soms kun je wel iets voor de ander doen natuurlijk. Maar niet als, niet doen leidt tot ruzie.
Geintje!
Hij is dwingend, dat is nooit fijn, soms kun je wel iets voor de ander doen natuurlijk. Maar niet als, niet doen leidt tot ruzie.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
zondag 5 oktober 2025 om 09:25
Dus hoe hij het beste kan slapen weegt zwaarder dan hoe jij het beste kan slapen? En waarom is hij dan niet de aansteller? wat een ongelofelijke manipulatieve hypocriet zeg.
Zelf kan ik ook niet tegen kleine lepel zijn, omdat ik niet tegen het gebrek aan bewegingsvrijheid kan, maar ik vind grote lepel zijn wel fijn op zijn tijd en man vindt dat geen punt (zo lang het niet warm is).
Zelf kan ik ook niet tegen kleine lepel zijn, omdat ik niet tegen het gebrek aan bewegingsvrijheid kan, maar ik vind grote lepel zijn wel fijn op zijn tijd en man vindt dat geen punt (zo lang het niet warm is).

zondag 5 oktober 2025 om 09:58
Dit!
Gaat dat alleen bij slapen zo, of typeert dit jullie relatie?
•
zondag 5 oktober 2025 om 10:20
Als ik later naar bed ga dan positioneer ik mijn man ook zo dat we weer lepeltje lepeltje liggen. Hetzelfde doet hij als hij later er bij komt.
Als je man heel snel in slaap valt kun je misschien zo in bed beginnen en dan daarna lekker je eigen plekje opzoeken.
Als je man heel snel in slaap valt kun je misschien zo in bed beginnen en dan daarna lekker je eigen plekje opzoeken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 5 oktober 2025 om 10:37
Hier ook zo.
Ieder eigen matras en dekbed is voor ons veel beter voor de nachtrust.
zondag 5 oktober 2025 om 10:46
zondag 5 oktober 2025 om 10:52
zondag 5 oktober 2025 om 10:55
Uitgangspunt van de relatie is blijkbaar dat jij er voor hem bent op aarde. Tja, ik zelf zou duidelijk maken dat hij zich daarin vergist en dat hij maar een andere oplossing moet vinden. Maar goed, ik slaap ook apart omdat mijn vriend snurkt en ik daar ook regelmatig de reactie op kreeg dat dit niet romantisch is. Klopt helemaal, slapen is een eerste levensbehoefte en heeft (wat mij betreft) 0 te maken met romantiek. Sterker nog, mijn slaap belemmeren, wakkert niet bepaald mijn romantische gevoelens aan. Maar goed, dit ligt wat gevoelig bij mij, partner had in eerste instantie ook dergelijk commentaar op het apart slapen. Wat ik logisch vind aangezien hij geen last had van zijn snurken dat qua decibellen te vergelijken was met een straaljager (bleek later uit een snurktest) en Ik wel.
zondag 5 oktober 2025 om 10:58
zondag 5 oktober 2025 om 11:03

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in