Lepeltje lepeltje

04-10-2025 22:29 99 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi, lees al lang mee, wil graag eens iets voorleggen.
Man wil namelijk elke avond lepeltje lepeltje liggen. Ik vind dit niet lekker liggen, word er onrustig van, wil bewegen en wordt gewoon geïrriteerd.
Man vindt dat ik mij aanstel en gewoon dit moet doen, hij vind het lekker liggen en slaapt graag zo. Of ik het niet voor hem over heb… zo kan hij het beste slapen namelijk.

Altijd als ik dit aangeef, wordt het ruzie en draait hij boos weg, dat ik nooit wat voor hem over heb en dat ik alleen aan mijzelf denk.

Ben ik nou gek? Je moet toch gewoon zelf in slaap kunnen vallen, zonder mij nodig te hebben? Of zeur ik nou?
Lepeltje lepeltje liggen, nog even kletsen en dan allebei op je eigen helft?

Ik kan ook niet slapen als ik niet ‘vrij’ lig. Ook ‘s nachts een arm of been over me heen heb ik hem snel afgeleerd ;)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou het ook vreselijk vinden. Wij vallen meestal met de rug naar elkaar toe in slaap. Ik vind het niet prettig om tegen elkaar aan te liggen als ik ga slapen. Al helemaal niet in de zomer, veel te warm. Dus ik snap je wel. Kan hij geen grote knuffel nemen of zo? Of zo’n langwerpig kussen waar hij tegenaan kan liggen. Het argument dat je niks voor hem over hebt vind ik helemaal bizar. Alsof dat af hangt van dit ene ding. En moet jij dan maar iets doen wat je niet prettig vind, alleen maar om hem tegemoet te komen? En omgekeerd heeft hij dan dus niks voor je over, want hij wil niet doen wat jij fijn vind.
Eh, hij vindt dat jij je moet opofferen, en dat hem over zou moeten hebben. Andersom stoort het hem totaal niet dat jij niet lekker ligt en niet kan slapen.
Hij stelt zijn eigen comfort boven het jouwe en dat vindt ie nog terecht ook. Heel raar.
Man vindt dat ik mij aanstel en gewoon dit moet doen, hij vind het lekker liggen en slaapt graag zo. Of ik het niet voor hem over heb… zo kan hij het beste slapen namelijk.

Maar jij niet. Hij reageert egoïstisch en manipulatief. Daar zou ik snel klaar mee zijn.
Hoe lang speelt dit al?
Heb jij je altijd aangepast of zijn zijn slaapvoorkeuren veranderd?
Je man misdraagt zich. Ruzie waard hoor!
https://media.matrassencheck.nl/MNL/Gad ... q=null&p=n

Koop een slaaprobot voor hem
Ik zou een schema maken. ma-wo-vrij lepeltje-lepeltje, zo-di-do ieder op je zelf liggen. Za is voor seks.

Geintje!
Hij is dwingend, dat is nooit fijn, soms kun je wel iets voor de ander doen natuurlijk. Maar niet als, niet doen leidt tot ruzie.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
Ja of een knuffelbeest
Lorem Ipsum
O_o
Als er al iemand zeurt is hij het wel. Wat een kleuter joh :nooo:
There is always something happening, and it's usually right now
Dus hoe hij het beste kan slapen weegt zwaarder dan hoe jij het beste kan slapen? En waarom is hij dan niet de aansteller? wat een ongelofelijke manipulatieve hypocriet zeg.

Zelf kan ik ook niet tegen kleine lepel zijn, omdat ik niet tegen het gebrek aan bewegingsvrijheid kan, maar ik vind grote lepel zijn wel fijn op zijn tijd en man vindt dat geen punt (zo lang het niet warm is). :-D
Lilla schreef:
05-10-2025 09:02
Eh, hij vindt dat jij je moet opofferen, en dat hem over zou moeten hebben. Andersom stoort het hem totaal niet dat jij niet lekker ligt en niet kan slapen.
Hij stelt zijn eigen comfort boven het jouwe en dat vindt ie nog terecht ook. Heel raar.
Dit!

Gaat dat alleen bij slapen zo, of typeert dit jullie relatie?
Ik zou gek worden en nooit meer normaal kunnen slapen.
Dus nee, je zeurt niet. Geef hem maar een grote knuffelbeer om lekker mee te spoonen.
sunshine35 wijzigde dit bericht op 05-10-2025 10:38
1.07% gewijzigd
Al wel even gelezen, maar ik kom later vandaag even terug om te reageren, drukke dag vandaag!
Als ik later naar bed ga dan positioneer ik mijn man ook zo dat we weer lepeltje lepeltje liggen. Hetzelfde doet hij als hij later er bij komt.

Als je man heel snel in slaap valt kun je misschien zo in bed beginnen en dan daarna lekker je eigen plekje opzoeken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
himalaya schreef:
05-10-2025 08:46
Lepeltje lepeltje liggen, nog even kletsen en dan allebei op je eigen helft?

Ik kan ook niet slapen als ik niet ‘vrij’ lig. Ook ‘s nachts een arm of been over me heen heb ik hem snel afgeleerd ;)
Hier ook zo.
Ieder eigen matras en dekbed is voor ons veel beter voor de nachtrust.
Nimue schreef:
05-10-2025 09:08
Maar jij niet. Hij reageert egoïstisch en manipulatief. Daar zou ik snel klaar mee zijn.
Nou inderdaad ik ook.
turquasi schreef:
05-10-2025 09:22
Ja of een knuffelbeest
Goedkoper dan zo'n slaaprobot. :)

Wat denkt die kerel van jou wel niet? Omdat hij lepeltje lepeltje fijn vindt, moet jij dat ook maar prettig vinden?!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Maar dit speelt toch al vanaf jullie verkeringstijd? Heb je daar toen al aan toegegeven zonder aan te geven dat jij je daar niet prettig bij voelt?

Overigens eens met alle voorgaande forummers. Je man is egoïstisch.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Uitgangspunt van de relatie is blijkbaar dat jij er voor hem bent op aarde. Tja, ik zelf zou duidelijk maken dat hij zich daarin vergist en dat hij maar een andere oplossing moet vinden. Maar goed, ik slaap ook apart omdat mijn vriend snurkt en ik daar ook regelmatig de reactie op kreeg dat dit niet romantisch is. Klopt helemaal, slapen is een eerste levensbehoefte en heeft (wat mij betreft) 0 te maken met romantiek. Sterker nog, mijn slaap belemmeren, wakkert niet bepaald mijn romantische gevoelens aan. Maar goed, dit ligt wat gevoelig bij mij, partner had in eerste instantie ook dergelijk commentaar op het apart slapen. Wat ik logisch vind aangezien hij geen last had van zijn snurken dat qua decibellen te vergelijken was met een straaljager (bleek later uit een snurktest) en Ik wel.
Grote knuffel nemen idd. Ik vond dit ook altijd een erg prettige slaaphouding maar partner is niet zo aanrakerig en heb dat opgelost door een grote knuffel/kussen die ik kan vasthouden.
louise1 schreef:
05-10-2025 10:52
Maar dit speelt toch al vanaf jullie verkeringstijd? Heb je daar toen al aan toegegeven zonder aan te geven dat jij je daar niet prettig bij voelt?
Ik snap het ook niet zo goed... Is dat iets nieuw? Jullie hebben hier toch niet al jaren ruzie over?
Ik snap niet waarom het zo relevant is of het nieuw is of niet.

Zelfs als TO het op de een op de andere dag niet meer prettig vindt is dat geen rechtvaardiging voor zijn egoïstische gedram. En anders is hij blijkbaar al veel langer een egoïstische drammer.
Is dit serieus? Hoe kom je in een relatie in vredesnaam in zo’n idiote situatie terecht? Dan is het op een heleboel andere terreinen ook niet in de haak lijkt me? Dit vraagt een grondige aanpak. Zoek hulp.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven