Eindelijk, eindelijk, eindelijk ben ik oma. Jippie

24-12-2010 21:44 216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er zo lang op moeten wachten. Maar nu is het eindelijk zover.

Ik had nooit gedacht dat ik het zo leuk zou vinden. Ik ben gewoon uitzinnig van vreugde en ik loop de hele dag met een big smile.

Jippieajeeeeee ik word oma.
He, wat jammer!

Maar wat klink jij als een super-oma, heerlijk!

(Je klinkt als mijn moeder, ook zo hyper-trots op al haar kleinkinderen, en ook vaste oppas.)

Geniet er lekker van!
Wat ben jij een leuke, lieve oma.

Dat had ik mijn kinderen ook zo gegund.

Geniet er maar heel veel van.
Hé wat jammer Galadriel dat jou kinderen dat niet hebben. Heeft dat een reden?

Mijn moeder en schoonmoeder waren ook niet zo en wat hebben ze veel gemist.
Mijn moeder is er helaas niet meer.

En mijn schoonmoeder heeft niets met kleine kindjes,

Is er zo een die zucht en haar agenda erbij pakt om te kijken of ze een keer per jaar kan oppassen.

(maar wel altijd aan de kinderen vraagt: komen jullie gezellig logeren, maar nooit tijd kunnen vinden. Nu hebben we ook aan haar gevraagd het niet meer voorstellen, als je het toch niet kan waar maken. Onlangs voelde ze zich wel een beetje schuldig, dus heeft ze ons kaartjes voor de Efteling gegeven, als zij maar niet mee hoefde. Zo'n oma is het dus, ze vind kinderen al snel te veel. Maar sinds mijn oudste in de pubertijd is, kan ze met hem praten en nu gaat het met mate)

Ze mist veel, denk ik, maar zij vind de afstand wel fijn.

Dus als ik jou zo lees, zo verliefd, dan gaat er een weemoedig luikje open diep van binnen, maar ik vind het wel heel mooi.

Geniet er maar van (ik word ook vast zo'n oma als jij, hoop ik dan)
Het is of ik mijn moeder lees. Ze is nu 88 en had zelf 15 kinderen dus ik denk dat ze dat wel genoeg heeft gevonden. Maar ze heeft zoveel gemist.

Jij wordt vast zo'n oma als ik. Maar dat is ook niet moeilijk, want het is echt genieten als hij hier is. En ik mag hem als oma natuurlijk schaamteloos verwennen.
Wat een lekker ventje !!!
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Gisteravond heerlijk met mijn kleinekind zitten tutteren. Hij viel lekker in slaap toen ik hem vast had. Heerlijk zo'n klein lief manneke. En als hij lacht smelt ik helemaal. Ik geniet met volle teugen van hem. Het is echt een lekker ding.
Zoebie, jij bent net zo'n oma die mijn oudste 3 kinderen sinds 4 jaar hebben.

De moeder van mijn hudige man heeft toen mijn kinderen direct in haar armen en hart gesloten.

Inmiddels is er nog een kleintje van mijn man en mij samen en die is ook heel vaak bij oma, van baby af aan al , hij heeft daar alles wat we hier ook hebben.

Ik besef dat ik veel geluk heb dat deze oma in het leven van mijn kinderen is gekomen.

Zelf had ik ook zo'n oma, en weet je Zoebie ?

Je kleinzoon neemt dit mee de rest van zijn leven!
Wat lief gezegd Lilith. Ik geniet er zelf ook heel erg van.

Wat fijn dat jou kinderen nu ook zo'n oma hebben. Kinderen zouden niet zonder een opa of oma op mogen groeien.

Die zijn er om ze lekker te verwennen en te knuffelen en er alle tijd voor te hebben. Ik zie er dan ook erg naar uit om hem straks iedere vrijdag te hebben. Nog vier weken en dan is het zo ver.

Ik heb ook alles al hier. Een eigen kamertje, een kinderwagen en de box staat al in de kamer. Heerlijk. En zo leuk om dit weer te hebben. Het is van mijn eigen kinderen al zo lang geleden.
Het klopt wat je zegt dat iedereen zo'n oma zou moeten hebben, opa's en oma's zijn immers ook van invloed op het leven kinderen.

Maar helaas is het heel vaak niet zo, mijn eigen moeder ( ze leeft niet meer) maar vond ons pas leuker toen we ouder werden, mijn kinderen kwamen daar bijna nooit alleen , later werd ze ziek en kon het niet meer.

Mijn vader is hertrouwt en te druk jammer hij en zijn vrouw missen veel , heel veel......maar dat is hun keuze.

Ik heb geweldige herinneringen aan de maandelijkse logeerpartijen bij mijn oma, denk aan: het voorlezen terwijl ik bij haar in bed lag, de gegrilde kip die ze altijd maakte , het sauzijnebroodje bij de Hema.....

gewoon hele kleine dingen , waar ik nu ( 36) nog steeds met veel plezier en soms weemoed aan terug denk.
P.S mijn oudste dochter houdt precies bi hoe lang ze oma niet gezien heeft:" oma het is al een week geleden dat ik je heb gezien, het wordt wel weer eens tijd"....

Zullen we woensdagmiddag soep/koekjes oid gaan maken"?

Mijn kinderen zijn 15, 10 , 7 en bijna 2 en voor alle 4 heeft ze tijd en andere actviteiten zo leuk.

Ze wordt morgen al 70 en de angst bekruipt me vaak, ze lijkt nog zo jong ze is ook nog "jong".....maar ik moet er niet aan denken.....
Ik heb ook warme herinneringen aan mijn oma. Ze heeft veel voor al haar kleinkinderen betekend. Helaas kan ik haar dat niet meer vertellen, omdat ze recent is overleden en ik haar de laatste jaren heb verwaarloosd (ik was zelf psychisch niet in orde). Ik hoop dat mijn oma desondanks weet dat ik van haar gehouden heb en dat de afstand die ik genomen heb op zich niks met haar van doen had. Wat dat betreft heeft mijn oma meer gegeven dan ze ontvangen heeft van mij als volwassene. En dat vind ik ergens wel erg.
Waarmee ik maar wil zeggen Zoebie, dat oma's (en opa's natuurlijk) zeer warme herinneringen kunnen nalaten bij hun kleindkinderen. Ook of zelfs als je je kleinkind een periode minder ziet. Dat zijn herinneringen die niet slijten! Ik hoop ooit zelf ook zo'n oma te kunnen zijn als mijn oma (en als mijn dochter geen kinderen wil, wat ze met haar zes jaar al heel lang roept, dan misschien voor de kinderen van mijn zus).
Wat fijn lijkt me dat. Warme herinneringen hebben aan je oma. Ik heb dat zelf helemaal niet. de oma van moeders kant is jong gestorven en de oma van vaders kant was heel streng. Owee als je iets verkeerds deed en oma zag dat. Dan was je nog niet jarig. Mijn vader was ook streng en mijn moeder daarentegen weer te zachtmoedig. Mijn kinderen hebben wel leuke herinneringen aan de opa's en oma's maar meer ook niet. Geen leuke logeerpartijen toen ze klein waren. Hoewel mijn moeder wel mijn jongste zoontje (toen nog de kleinste) mee heeft genomen toen Nienke erg lang in Amsterdam lag en het niet goed met hem ging. Weer bedplassen en erg in zichzelf gekeerd. Dat heeft hem wel heel goed gedaan toen. Maar wat is er dan ook leuker als op een manege logeren. Wat dat betreft vind ik het wel jammer dat mijn moeder daar verder niet aan wilde. Ik wil dan ook een oma zijn, die alles met de kleinkinderen wil gaan doen. Leuke dingen.
quote:Zoebie schreef op 18 september 2011 @ 01:25:

Kinderen zouden niet zonder een opa of oma op mogen groeien.

Die zijn er om ze lekker te verwennen en te knuffelen en er alle tijd voor te hebben.

Ja, in het ideale geval wel.

Helaas leven we niet in een ideale wereld en is de laatste oma van dochter overleden toen dochter 6 was.

Op school, op vakantie, in de stad overal is het vergeven van de oma's / opa's met hun kleinkind(eren).
quote:Pauline65 schreef op 18 september 2011 @ 14:08:

[...]

Ja, in het ideale geval wel.

Helaas leven we niet in een ideale wereld en is de laatste oma van dochter overleden toen dochter 6 was.

Op school, op vakantie, in de stad overal is het vergeven van de oma's / opa's met hun kleinkind(eren).

Wat erg Pauline. Om zo jong al geen opa en oma meer te hebben.

Ik kan me voorstellen als je dan opa's en oma's ziet, je weet dat je heel veel mist.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven