Eitjes in de zandbak
zondag 13 september 2009 om 15:28
Gisteren speelde mijn zoon in de zandbak die bij ons in de tuin staat - een van de laatste keren dit jaar waarschijnlijk.
Hij vond in het zand opeens een aantal eitjes, van insecten denken we. Ongeveer 3 mm doorsnee, gebroken wit, maar wel doorzichtig. Ben eigenlijk wel benieuwd wat voor eitjes het kunnen zijn! Ze zijn te groot voor spoelwormen als ik correct gegoogled heb. Kon verder geen site vinden waar insecteneieren gedetermineerd konden worden.
Wie heeft er een idee?
Hij vond in het zand opeens een aantal eitjes, van insecten denken we. Ongeveer 3 mm doorsnee, gebroken wit, maar wel doorzichtig. Ben eigenlijk wel benieuwd wat voor eitjes het kunnen zijn! Ze zijn te groot voor spoelwormen als ik correct gegoogled heb. Kon verder geen site vinden waar insecteneieren gedetermineerd konden worden.
Wie heeft er een idee?
zondag 13 september 2009 om 15:32
zondag 13 september 2009 om 15:36
http://images.google.nl/i ... t_group&ct=title&resnum=4
zondag 13 september 2009 om 15:41
Jaaa gelukkeling, dat zijn ze!!! Er zitten heel veel naaktslakken hier (durf in het donker haast mijn tuin niet in te lopen ivm het geglibber, hu!) dus het zijn waarschijnlijk naaktslakkeneitjes.
Fijn, bedankt voor het meegooglen! Hier thuis kwamen we er niet uit.
Denk trouwens maar dat ik ze weggooi dan, meer dan genoeg slakken hier, en ze vreten alles kaal.
Fijn, bedankt voor het meegooglen! Hier thuis kwamen we er niet uit.
Denk trouwens maar dat ik ze weggooi dan, meer dan genoeg slakken hier, en ze vreten alles kaal.