Eitjes in de zandbak

13-09-2009 15:28 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren speelde mijn zoon in de zandbak die bij ons in de tuin staat - een van de laatste keren dit jaar waarschijnlijk.

Hij vond in het zand opeens een aantal eitjes, van insecten denken we. Ongeveer 3 mm doorsnee, gebroken wit, maar wel doorzichtig. Ben eigenlijk wel benieuwd wat voor eitjes het kunnen zijn! Ze zijn te groot voor spoelwormen als ik correct gegoogled heb. Kon verder geen site vinden waar insecteneieren gedetermineerd konden worden.

Wie heeft er een idee?
Paddeneitjes? Padden zitten graag met hun kroost in zandbakken.
Ah, padden blijken eitjes onder water te leggen, valt af dus.
Er zitten wel veel padden in de tuin, maar ik wist niet dat die op deze tijd van het jaar eitjes legden? Of zijn het oude eitjes dan? En we hebben ze er nu uitgevist, maar zal ik ze dan elders ingraven? Wil natuurlijk de paddenstand ook niet negatief beïnvloeden.
Dat dacht ik idd ook ja, dat dat gewoon in het water gebeurt.
slakjes?
Ik denk spinneneitjes, als ik zo google...
http://images.google.nl/i ... t_group&ct=title&resnum=4
Jaaa gelukkeling, dat zijn ze!!! Er zitten heel veel naaktslakken hier (durf in het donker haast mijn tuin niet in te lopen ivm het geglibber, hu!) dus het zijn waarschijnlijk naaktslakkeneitjes.

Fijn, bedankt voor het meegooglen! Hier thuis kwamen we er niet uit.

Denk trouwens maar dat ik ze weggooi dan, meer dan genoeg slakken hier, en ze vreten alles kaal.
Goed voor de weerstand zullen we maar zeggen. Rustig laten spelen, worden ze vanzelf resistent voor wat voor een ongein dan ook!! En voor aarswormen (smakelijk...) haal je gewoon een pilletje bij de apotheek en ze zijn er zo van af. Geen probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven