Elegante oplossing recyclen
donderdag 3 februari 2011 om 22:27
Sinds plastic apart wordt ingezameld, rommel ik maar wat aan. Ik heb geen hele grote keuken en dus geen plek voor een extra vuilnisemmer (vind ik ook eigenlijk niet zo mooi). Ik had deze gezien bij Leen Bakker:
maar ik vind hem te klein en dus te duur (80 euro). Formaat kleine pedaalemmer.
Wie heeft een elegante en liefst goedkope oplossing? Anders wordt het toch voor elk bakje en zakje naar de kliko lopen. (Wel goed voor de lijn natuurlijk!)
maar ik vind hem te klein en dus te duur (80 euro). Formaat kleine pedaalemmer.
Wie heeft een elegante en liefst goedkope oplossing? Anders wordt het toch voor elk bakje en zakje naar de kliko lopen. (Wel goed voor de lijn natuurlijk!)
donderdag 3 februari 2011 om 22:32
donderdag 3 februari 2011 om 22:38
Hm, ik was bij de mijne afgelopen zaterdag.
http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=afval
En ik heb er ook gezien zoals bovenstaand.
Ik heb trouwens een kratje staan waar ik het plastic ingooi, samen met het oude glas. en die neem ik gewoon mee in de auto als die me te vol word. Nu staat de glas naast de plasticcontainer, en de kleding container en de papiercontainer, en de vet container en de schoenencontainer. Gosh, het lijkt wel een afvalscheidingsstation eigenlijk bij de enige supermarkt hie rin het dorp. Hahahaha
http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=afval
En ik heb er ook gezien zoals bovenstaand.
Ik heb trouwens een kratje staan waar ik het plastic ingooi, samen met het oude glas. en die neem ik gewoon mee in de auto als die me te vol word. Nu staat de glas naast de plasticcontainer, en de kleding container en de papiercontainer, en de vet container en de schoenencontainer. Gosh, het lijkt wel een afvalscheidingsstation eigenlijk bij de enige supermarkt hie rin het dorp. Hahahaha
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
donderdag 3 februari 2011 om 22:46
Hier in de buurt heeft iemand tussen het raam en de koelkast (en aan straatkant anders kon ik het niet zien vanaf de straat
) een stellage waarin vier of vijf grote bakken staan, ze staan net gekanteld zodat je makkelijk je papier, glas, plastic (geen idee wat ze nog meer zo bewaard) kwijt kan.
Ik heb zelf twee plastic dozen onder in mijn stellingkast staan waarin ik het spul verzamel.
Ik heb zelf twee plastic dozen onder in mijn stellingkast staan waarin ik het spul verzamel.
vrijdag 4 februari 2011 om 00:09
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 03 februari 2011 @ 22:46:
Hier in de buurt heeft iemand tussen het raam en de koelkast (en aan straatkant anders kon ik het niet zien vanaf de straat
) een stellage waarin vier of vijf grote bakken staan, ze staan net gekanteld zodat je makkelijk je papier, glas, plastic (geen idee wat ze nog meer zo bewaard) kwijt kan.
Deze is ook van de Zweed, als jij bedoelt wat ik denk ( ).
Deze is ook van de Zweed, als jij bedoelt wat ik denk ( ).
vrijdag 4 februari 2011 om 14:59
Heb je ook geen bijkeuken of berging oid? Dan zou ik het nl daar neer zetten.
Anders kun je evt voor het plastic ook een plastic zak aan de binnenzijde van een kastdeurtje (van een kastje dat niet te vol zit) hangen. Niet in het zich en toch bij de hand.
(voel me opeens weer heel erg gezegend met onze ruime keuken én bijkeuken waar we dus ruimte hebben voor plastic, papier, glas, etc )
Anders kun je evt voor het plastic ook een plastic zak aan de binnenzijde van een kastdeurtje (van een kastje dat niet te vol zit) hangen. Niet in het zich en toch bij de hand.
(voel me opeens weer heel erg gezegend met onze ruime keuken én bijkeuken waar we dus ruimte hebben voor plastic, papier, glas, etc )
dinsdag 8 februari 2011 om 13:49
Ik ben er inmiddels uit. Mooi wordt het niet, wel redelijk onzichtbaar. Ik schuif de grote buffetkast in de keuken iets opzij zodat er ruimte tussen de kast en de muur zit. In die ruimte zet ik een stapel met 4 van deze boxen van de afhaalzweed:
Voor restafval, plastic, lege flessen en plastic tassen. Ik denk alleen dat ik in de bakken met afval een pedaalemmerzak moet doen, anders blijf ik poetsen.
Voor restafval, plastic, lege flessen en plastic tassen. Ik denk alleen dat ik in de bakken met afval een pedaalemmerzak moet doen, anders blijf ik poetsen.