Elektrische fiets /e-bike
zondag 20 mei 2012 om 19:15
Ik ben een jonge moeder en heb last van bekkenpijn. Fietsen is een enorme opgave, maar met een elektrische fiets kan ik wel goed uit de voeten.
Welke elektrische heb jij en hoe bevalt deze? Welk merk raad je aan?
Ik heb speciale interesse in de Mambo e-go7, maar kan daar weinig gebruikerservaringenove vinden. Wie heeft deze fiets?
Welke elektrische heb jij en hoe bevalt deze? Welk merk raad je aan?
Ik heb speciale interesse in de Mambo e-go7, maar kan daar weinig gebruikerservaringenove vinden. Wie heeft deze fiets?
zondag 20 mei 2012 om 19:23
Hoi Mandy, ik heb geen e-bike, dus daar kan ik je geen advies over geven. Wel over mss een oplossing voor je bekkenpijn. Ik heb zelf tijdens mijn eerste zw.schap (nu de tweede en nog geen last) vanaf vijf maanden ernstige bekkenpijn gehad. Ik ben ruim een jar na mijn bevalling bij het Spine & Joint center in Rotterdam terecht gekomen en ik kon na 4 weken alweer zonder problemen lopen en ik fiets na 4 maanden weer elke dag naar mijn werk.
Mischien kende je het al, maar mss ook niet. Kan de moeite waard zijn om eens te bekijken.
Succes met het vinden van een goede e-bike.
Mischien kende je het al, maar mss ook niet. Kan de moeite waard zijn om eens te bekijken.
Succes met het vinden van een goede e-bike.
zondag 20 mei 2012 om 21:08
Ik heb een Trek. Deze T500+ Lowstep:
Fijne fiets, er kan een kinderzitje voorop en dan heb je nog genoeg instapruimte over. Ook hoef je niet met je benen wijd te fietsen. Ik heb achterop nog fietstassen die dus over de accu hangen, zodat je deze niet meer ziet. En ik heb er nog een buggydrager aan vastzitten.
Ik fiets nu iedere dag met mijn dochter van 17 maanden, super!
Fijne fiets, er kan een kinderzitje voorop en dan heb je nog genoeg instapruimte over. Ook hoef je niet met je benen wijd te fietsen. Ik heb achterop nog fietstassen die dus over de accu hangen, zodat je deze niet meer ziet. En ik heb er nog een buggydrager aan vastzitten.
Ik fiets nu iedere dag met mijn dochter van 17 maanden, super!
woensdag 23 mei 2012 om 12:47
Koop in elk geval geen elektrische fiets bij een internetwinkel. Mijn collega heeft om de haverklap gesodemieter met de hare (onbekend plakmerk), en moet dan 200 kilometer verderop die fiets naar de leverancier brengen.
Gewoon in je eigen dorp/wijk/stad kopen.
Gewoon in je eigen dorp/wijk/stad kopen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
woensdag 23 mei 2012 om 20:31
Goeie tip van snoesje inderdaad.
Ik ben ook al een paar keer terug geweest. Ineens hield de display er mee op. Nieuwe gekregen, maar na een paar maanden gaf ie niet meer aan hoe lang de accu nog mee kon. Weer een nieuwe gekregen.
En in het begin kreeg ik kortsluiting toen ik de accu wilde opladen. Toen heb ik een nieuwe lader gekregen.
Inmiddels doet alles prima, maar ik ben wel blij dat ik de fietsenmaker zowat om de hoek heb.
Ik ben ook al een paar keer terug geweest. Ineens hield de display er mee op. Nieuwe gekregen, maar na een paar maanden gaf ie niet meer aan hoe lang de accu nog mee kon. Weer een nieuwe gekregen.
En in het begin kreeg ik kortsluiting toen ik de accu wilde opladen. Toen heb ik een nieuwe lader gekregen.
Inmiddels doet alles prima, maar ik ben wel blij dat ik de fietsenmaker zowat om de hoek heb.
woensdag 8 augustus 2012 om 22:52
Even het topic omhoog, zit namelijk zelf ook te twijfelen welke elektrische fiets ik zal kopen.
Wie heeft er een en wat zijn je ervaringen? Ik wil het liefst rond de 1000 a 1100 euro uitgeven (of minder natuurlijk!)
Op dit moment twijfel ik bijvoorbeeld tussen de Batuvus E-Bub en de Batavus Personal E-Go. Wie kent deze fietsen? Wat is het verschil?
Natuurlijk heb ik de nodige site al gevonden via google, maar weinig persoonlijke ervaringen.
Bedankt alvast!
Wie heeft er een en wat zijn je ervaringen? Ik wil het liefst rond de 1000 a 1100 euro uitgeven (of minder natuurlijk!)
Op dit moment twijfel ik bijvoorbeeld tussen de Batuvus E-Bub en de Batavus Personal E-Go. Wie kent deze fietsen? Wat is het verschil?
Natuurlijk heb ik de nodige site al gevonden via google, maar weinig persoonlijke ervaringen.
Bedankt alvast!
Klaar mee