elektronische ontvochtiger

28-07-2011 10:33 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een souterain woning, dat wil zeggen, half onder de grond. Super knus, hartstikke leuk, maar, met dit weer de laatste tijd is mijn woning super vochtig.

De lucht zowiezo, maar ik merk nu dat als ik ga slapen het beddengoed zelfs vochtig is. Ik droog nu de kleding (nou ja, drogen) in de keuken, waar het iets beter is, omdat ik daar kook (denk ik..) maar er moet wel een oplossing komen.

Dit lijkt me niet gezond.

Heeft iemand ervaringen met een elektronische ontvochtiger? Zo'n ding met een zakje neerzetten lijkt me niet echt voldoende op deze schaal. Die aparaten zijn best wel duur, maar als het helpt, lijkt het me wel goed.

Of andere oplossingen? En weet iemand of je vochtschade op deze schaal kan claimen volgens je woonverzekering? De matras is niet helemaal fris meer hierdoor, terwijl die nog maar 1,5 jaar oud is.. En meubels zijn aan de voeten ook behoorlijk poreus geworden..

Ik hoop op tips!

groetjes
airco ontvochtigt ook en luxere versies kun je zowel laten koelen als verwarmen
Ik heb een behoorlijk grote in de kelder staan. Moet wel want er staan waardevolle spullen, maar het ding vreet echt stroom. Hou daar rekening mee!
Hebben wij, werkt perfect! Delonghi DE220.

Ook goed 2e hands te kopen trouwens.

Onze kelder is zo droog dat we er gerust ook boeken en zo bewaren
Is het een koopwoning of een huurwoning? In het laatste geval bij je verhuurder aankloppen, met verzoek tot inspectie en goede maatregelen te laten nemen!

Goed ventileren wil ook wel helpen!
In ons vorige huis hadden wij ook zo'n elektronische ontvochtiger. Merk weet ik niet meer. De stroomrekening was daar altijd vrij laag, terwijl ie dag en nacht aan stond. Bij aankoop beetje letten op aantal Watt en ook Decibel. Ze kunnen wel een beetje zoemerig geluid maken. Prijs verschilde toen trouwens enorm: van 400 tot 1000 euro geloof ik. Wij hadden de goedkoopste, gewoon bij een bouwmarkt.

Maar ... werkte bij ons perfect! Leefklimaat werd ook aangenamer, minder kil.

Oh, en misschien ook eens zo'n hygrometer ophangen om te kijken wat de luchtvochtigheid eigenlijk is bij jou?
er is er eentje door de verzekering geplaatst, omdat ik erg heb gezeurd over vochtschade.

Blijkt dat dat ding 45 liter in 24 uur uit het huis trekt. Al ruim 4 dagen achter elkaar.

Is dat normaal? Lijkt me niet echt...

Er staan er 2, met ook ventilatoren erbij..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven