emballagebonnen van AH

29-08-2013 16:31 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi. In 'n poging een beetje (extra) te sparen leek het me 'n goed plan om flessenbonnen te gaan sparen.

Nu kom ik er geen wijs uit. Op internet lees ik nogal verschillende verhalen: 3 maanden geldig, 1 jaar, 5 jaar...

Ook lees ik over mensen die ze, opgespaard en wel, gaan inleveren en dat ze dan niet meer door de kassa worden geaccepteerd. Beetje jammer natuurlijk als je over een groot bedrag praat.

Iemand ervaring?
Waarom zo moeilijk doen?

Stop gewoon het geld ter waarde van het ingeleverde statiegeld bij thuiskomst in een potje.
Spaar anders je flessen, i.p.v. de bonnen.
Ja maar ja maar ja maar ik hou zo van zegeltjes, coupons en bonnetjes

En dan maak ik het ook niet op. Snap?
Houd je er ook rekening mee dat de inkt na verloop van tijd vervaagt? Mijn broer had dat idee ook maar de bonnen waren gewoon wit geworden. Dus gewoon een spaarpotje halen dat je niet kunt openen en daar iedere keer het geld in doen.
Waarom dan geen spaarzegels nemen? Doen wij ook en is toch een leuk spaarpotje. En per keer kost het niet heel veel.
Spaarzegels doe ik ook hoor

En van die inkt wist ik niet...dat verandert de zaak wel!
Mijn ouders deden alle 2 euro munten die ze hadden in een spaarpot. 1 Die niet zomaar open kon. Net voor de vakantie ging die pot leeg en werd het naar de bank gebracht. Vond het wel een slimme methode eigenlijk. Misschien is zoiets dan een optie?
Bij de blokker heb je van die spaarpotten (blik) die je met een blikopener moet openen. Ik koop die dus en stop daar geld in van de flessenbonnetjes, koopzegels en bijvoorbeeld kleingeld als mijn portemonnee te zwaar wordt.

Meestal spaar ik voor een duurder iets en daar gebruik ik dit geld dan ook voor. Als ik het gehele bedrag bij elkaar heb gespaard (bankrekening of bijvoorbeeld na een verjaardag) open ik het potje en doe dat er bij. Wat over is van het eerste bedrag laat ik op een bankrekening staan.
Is ook n optie natuurlijk Desperate!

Er wordt hier heeeeel veel bier gedronken. We hebben door t werk van mijn echtgenoot veel mannen over de vloer, vandaar dat ik mijn spaarkans zag in 'de emballagebon' ;)
Goeie tip Diefetteelke!
quote:annepompoen schreef op 29 augustus 2013 @ 16:55:

Goeie tip Diefetteelke!Dank je. Ze kosten trouwens iets van een euro ofzo. Dus het is ook geen enorme investering. Het enige nadeel vind ik dat ze redelijk groot zijn, dus als iemand een kleiner formaat weet, hoor ik het graag.
Ik heb bij meerdere AH's discussies gehad over emballagebonnen en tot wanneer je deze zou mogen inleveren. Er staat geen datum op, of een bordje bij, dus dan is het een tegoed dat altijd recht geeft op teruggave. Echter, de bonnen vervagen en de scanapparatuur van de AH leest de bonnen na 3 maanden niet meer. Dan moet je dus met de bedrijfsleider gaan praten en krijg je het uiteindelijk wel terug (van een mopperende bedrijfsleider). Maar ik zou het niet aanraden, en gewoon de opbrengst van de emballagebonnen gaan sparen.
quote:annepompoen schreef op 29 augustus 2013 @ 16:54:

Is ook n optie natuurlijk Desperate!

Er wordt hier heeeeel veel bier gedronken. We hebben door t werk van mijn echtgenoot veel mannen over de vloer, vandaar dat ik mijn spaarkans zag in 'de emballagebon' ;)Hier wordt er ook veel bier gedronken en de mannen vinden het op de een of andere manier nooit nodig om de kratjes weg te brengen. De regel is nu dat degene die het wegbrengt het geld mag houden. Heb ik toch iedere week mooi 20 euro erbij want de mannen gaan het niet doen. Haha.
Nou Annelaure, heel herkenbaar ja. Laatst kocht ik weer kratten en toen zei een oud mannetje: "och moeders wat n gesjouw".

Modus, dat is precies wat ik wil voorkomen. Geen zin in gesprekken met managers enzo..
Toevallig stond ik deze week achter iemand die een bon van een andere AH-winkel had en die werd niet geaccepteerd. Ik weet niet of je altijd bij dezelfde winkel komt of ook wel eens bij een andere.

Denk dat idd een spaarpotje beter is.
De inkt vervaagt heel snel dus gewoon inleveren en dan leg je thuis die paar euro maar gewoon opzij als je denkt dat dat zoden aan de dijk zet wat sparen betreft.
quote:Moonlight82 schreef op 29 augustus 2013 @ 17:19:

Toevallig stond ik deze week achter iemand die een bon van een andere AH-winkel had en die werd niet geaccepteerd. Ik weet niet of je altijd bij dezelfde winkel komt of ook wel eens bij een andere.Logisch toch? Dan klopt hun kasboek op een gegeven moment niet meer. Ze hebben niet de flessen ingenomen, maar moeten wel geld terug geven?
quote:Trotter schreef op 29 augustus 2013 @ 16:34:

Spaar anders je flessen, i.p.v. de bonnen.

Goed idee .

Ja maar Wendy, dat gaat toch sowieso niet op? Ik kan mijn bij AH gekochte krat Amstel toch ook bij de Jumbo inleveren?

Haha LadyVoldemort
Volgens mij maakt het niet uit waar je je flessen inlevert, maar wel waar je het bonnetje inlevert.

Ik denk dat de super het statiegeld terugkrijgt op grond van de emballage-bonnetjes, niet op grond van de flessen.
Onze AH heeft een zuil van de voedselbank naast de emballage, waar je je bonnetje in kunt doen.

Dat vind ik wel een goed idee. Ook daar helpen alle kleine beetjes.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Ik weet het niet zeker, maar denk dat het zo gaat:

'eigenaar' van de verkochte fles (Pepsi, AH, Spa etc.) ontvangt de betaalde statiegelden van de super.

'eigenaar' van de ingeleverde fles ontvangt ook weer de uitgekeerde statiegelden.

Keer je dus uit zonder dat daar flessen tegenover staan, dan klopt je kasboek niet.
Wat een gedoe. Doe die paar euro gewoon zo in een potje, dan zit je ook nooit met gezeur over niet leesbare bonnetjes en discussies over of die bonnetjes nog wel of niet inleverbaar zijn.
quote:merano schreef op 29 augustus 2013 @ 18:44:

Onze AH heeft een zuil van de voedselbank naast de emballage, waar je je bonnetje in kunt doen.

Dat vind ik wel een goed idee. Ook daar helpen alle kleine beetjes.Ik heb daar nog nooit iemand 'n bonnetje in zien doen. Verdenk de AH ervan de ingeleverde bonnetjes daar in te leggen om het idee te wekken dat er gedoneerd wordt. Maar je gaat toch geen flessen sparen en mee terug slepen als je er geen geld voor terugkrijgt? Iedereen kan het tegenwoordig zelf hard genoeg gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven