En we tetteren door over onze dieren

15-02-2010 22:16 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.

Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!

Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen

Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):

De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen

Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
Enne,met zn allen naar DE FILLUM van Lé...

Strak plan!!

(en ook veel minder eng dan naar die meet in Utrecht de 20ste maart....dat zie ik me echt niet doen hoorrr)
20 maart wordt een van mijn beste vrienden 40 en die geeft een groot feest, ik ga dus sowieso niet naar die meet toe.

Film vind ik een geinig idee. Misschien ook in Utrecht? Midden van het land en zo. Ik zoek wel ergens een slaapplek in de buurt.

Male, meisje, wat naar van je oma....

Soms kan het maar beter klaar zijn he? Als iemand het zo zwaar heeft. Veel sterkte!

Dat van die zebravinken in walgelijk. Echt af-schu-we-lijk....Hoe kríjgen mensen het voor elkaar toch, zulke stomme dingen te doen met dieren. Ik kan er met mijn pet niet bij.

Laatst ging het over die poes, die zo ellendig met dat vuurwerk en zo (ik hoef niet uit te wijden, we weten waar het over gaat) en dat bleek niet expres te zijn gegaan maar een vuurwerkongeluk. Ik reageerde toen door te zeggen dat ik op zich opgelucht was dat het niet expres gebeurd was maar dat mensen zulke idiote dingen doen met dieren, dat het me niet verbaasd had als het wél opzet was geweest.

Ik kreeg toen een verbijsterende reactie.

Dat ik mijn 'heilige verontwaardiging' wel kon laten varen want het was geen opzet...

Nee, nou, nu een keer niet. Het hád wel opzet kúnnen zijn, net zo makkelijk. Want zoals dit ook. Natuurlijk was het niet de bedoeling om die beestjes dood te maken, nee he he, maar het gebeurt wel. Uit stommigheid, dronkenschap, wat dan ook en het verbaast me niks, hoe erg het ook is. Omdat mensen nu eenmaal nooit zachtzinnig met dieren omspringen en dieren altijd zien als lager, minder, niet zo ter zake doende en vooral blijkbaar als gevoelloos.

Ik schaam me vaak ontzettend als ik weer van die walgelijke dingen lees. Mijn soort maakt er tegenover dieren vaak een gruwelijk potje van vind ik.

Ik ben op dat 'heilige verontwaardiging' niet in gegaan. Ik heb een tijdje op een posting zitten broeden en heb het er daarna bij gelaten. Wat een áchterlijke opmerking. Ben meteen helemaal klaar met zo iemand.
Die Franse smiley's zijn inderdaad geweldig en er zitten een heleboel dierensmiley's bij ook!

Deze bijvoorbeeld.....

Pfoe, Leo, jij was vroeg vandaag!

Hoe gaat het met Lotje, nog steeds helemaal happy om weer thuis te zijn?

Dat vinkjes verhaal is zó walgelijk. Wat moeten die beestjes in paniek geweest zijn zeg.... Ik kan er gewoon niet bij dat iemand kán bedenken dat dat leuk zou zijn.

Bieb, lekker geslapen vannacht? Alle ledematen weer een beetje terug in hun oude formaat?
Leeeeooooooo wat een super idee was het om een topic te openen voor Robo. Jij supermens. Ze was er zoooo blij mee. En ik bij de gratie ook. Zat gewoon te glunderen bij alle reacties de er meteen kwamen. En dan Mal ook jarig. Heb er maar meteen eentje voor haar gemaakt. Zo leuk was het vannacht.

Wat was je vroeg vanmorgen zeg. Jemig.
Ja Splinter en ik zal je vertellen waaróm ik zo vroeg beneden zat.

Heel vroeg hoorde ik 'gedoe' in de huiskamer.

Het jachtseizoen is weer geopend mensen, de een na de andere harige huisgenoot kwam binnen met een dode of halfdode muis.

Die halfdode doe ik dan in het 'ziekenhuis' (door Fien en mij in het leven geroepen), een afsluitbare doos met hooi en lapjes waar de patiënten in gaan in de hoop dat ze het overleven. Tot nu toe is het sterftecijfer in het ziekenhuis 100%....

Vanmorgen 1 halve muis (de andere helft is opgegeten), 2 dode en 2 halfdode muizen gescoord.

Ik zat dus min of meer op wacht bij de bijkeukendeur, die vlakbij de tafel is waar mijn laptop op staat, om de schade wat te beperken.

Wordt nog leuk met drie van die fanatieke jagers er bij! Lena, Beer en Kootje zijn inmiddels volleerde killers, helaas......
Zoebie, wat lief van je schat van me en wat typisch jij ook weer om de 'eer' te delen met mij terwijl jij het allemaal geregeld hebt en op tijd ook nog!

Ik lag al om half tien in bed of zo.

Jij bent een schat en een engel en ik ben stapel op je!

Oh ik een ziekenhuisje met 100% sterfte. Ieuw. Ik heb eens een jong vogeltje uit de klauwen van Siep gered. Het leefde nog en ik vond het vreselijk. 't Is de natuur ik weet het maar zo'n klein ieniemini beestje dat van angst snel ademde. Siep was super verontwaardigd dat ik het afpakte. Je zag het aan hem.

Ïk heb het beestje ergens onder een heg onder een stapeltje bladeren gelegd. Maar later bleek het toch dood te zijn en daar was ik dan weer zoooo ziek van.
Biebelie, wat heb je meegenomen aan spullen van de HHB?

Het schijnt dat je 7 kilo aan 'stuff' bij je hebt als je er vandaan komt.

Wat heb jij 'gescoord'?
Het was jou idee. Dus die eer kwam echt niet alleen mij toe.
Wow, dat is geen fijne start van je dag! Yek....

Hoewel het er ook grappig uit kan zien:

de harige loeders komen trots en enthousiast met hun buit naar huis gehuppeld, blij om een cadeautje te geven aan hun liefste oma. Maar nee hoor, bij de bijkeukendeur staat een grote boze stiefmoeder (oma) die ze met een verward slaaphoofd strenge blik weer de wei instuurt en helemaal niet blij is met de cadeautjes.

Achgossie.....

Je bent echt te streng, Leo.....

(*duikt direct weg voor alle klappen die nu van de andere tetteraars zullen komen*)
Hahaha Biebelie, wát een verhaal. Verkeerde bus, armen tot aan de grond en laat thuis. Maar wat heb je allemaal gescoord? Ben wel heel benieuwd naar de 7 kilo goodies die je hebt gekregen of gekocht.

Leo, 5 uur is wel heel vroeg hoor. En dan ook nog lijkjes moeten opruimen... Gelukkig zijn de huntingdays van mijn katten voorbij. Ik heb ook mijn deel aan muizen en vogels gekregen. Vooral dat musje toen ik redelijk in de lorum thuiskwam van het stappen... Ik zie me nog zo staan met dat stinkvogeltje in mn handen, en jánken! hahaha ik ben soms ook zo'n muts.... ik heb hem ook in de bosjes gelegd waar het vogeltje is doodgegaan. 's Ochtends vroeg er uit om het lijkje te verwijderen. Ik zie ze er namelijk ook voor aan om dat dan weer mee naar binnen te nemen.

Robo was erg blij met haar verjaardagstopic. Leuk. Ik zat er ook aan te denken maar ik heb de twaalf uur niet gehaald. Gelukkig heeft Zoebie de honeurs waargenomen. Vanavond lekker feesten in de Nor, daar heb ik wel zin in. Lang geleden dat ik eens lekker heb gedanst.

Vanmiddag ga ik naar de Jumper, voer scoren en andere lekkere snoepjes voor de poezen en hond.

Fijne dag allemaal!
Ik heb nog niet alles terug gelezen want lig half kreupel in bed. Spijt dat ik gisteravond naar de hhb ben geweest. Ik had een gratis kaartje, vriendin had afgezegd dus was al niet in mijn hum. Door de regen en hagel erheen om een mandoline te kopen, vorig jaar was die 15 euro en op het laatst vergeten te halen. Is dat ding nu met opzetdingen en alles zestig euro en nog 7,50 voor een opvangbakje erbij. Dug, hou lekker dan zelf maar.

Maar goed, kan nu niet meer lopen bijna. Maandag ga ik in het ziekenhuis het laatste traject in wat ze kunnen uitzoeken wat het is dus maar even duimen.

Ik blijf nog steeds voor je duimen Etosh, en ook voor Mariannas en Bumper. Vreselijk die onzekerheid. Maar alles beter dan dat je direct hoort dat ze dood zijn? Maar ja, dat geldt alleen als ze na een lange tijd nog terug komen. Pfff, poezels.

Jouw buuf Lé, die aanvoelde dat jouw kat nog leefde, doet ze daar nog iets mee? Bedoel als intuitief telepatisch communicator? Ik heb laatst over zo'n cursus info opgevraagd, maar helaas zijn de kosten voor mij nu even te duur. Maar het schijnt dat je het kan aanleren. Ik zou dat best willen. Maar moeten ze niet zulke gruwelijke prijzen vragen voor die cursussen.

Ja filmdate ben ik vóór. Naar de meeting ga ik sowieso niet van het forum. Dat lijkt me helemaal niets. Maar een klein clubje een filmavond is wel heel erg leuk. Ja het mooiste zou zijn in het mooie Tuschinski theater natuurlijk. Heb je daar ook je primaire Lé, zal wel he?

Nou verder nog niet terug gelezen.

Ja dat dierenleed, eens met Lé haar post. Het is zo erg dat ik het meeste niet kan lezen in de krant. Bij sommige koppen sla ik het dan ook maar over. Vreselijk wat mensen dieren kunnen aandoen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
MV, de meet is écht heel leuk. Ik ben geweest en ik stuiterde 2 dagen later nog! Wat heerlijk om iedereen te zien, Djoels met haar buik, Courage, Pompiedoe, BAM, Vivafreak, Paque in Pink te veel om op te noemen. Ik ga wel weer heen, ik probeer Biebelie nog over te halen Ik heb me super super vermaakt. Lys heb ik ook ontmoet en haar ken ik nog uit mijn vorige woonplaats. Ik ken haar al jaren! Dat vond ik echt de verrassing van de avond!

Dus, het is niet eng. Je kent elkaar toch van het forum? Alleen nu is het live tetteren.
quote:Zoebie schreef op 20 februari 2010 @ 10:03:

Het was jou idee. Dus die eer kwam echt niet alleen mij toe. Ja ja, mij de schuld geven he....

Of deze Zoeb

Die is ook leuk!
quote:Splinter02 schreef op 20 februari 2010 @ 10:10:

Je bent echt te streng, Leo.....

Ja nou ehhhhh...... voor ze hoor!

Heb nu een aanbod in mijn mail voor een "cursus" tel.comm. dat is dan 6 uur voor 150 euro. Kan me niet voorstellen dat je het in 6 uur kan leren. Nou ik denk er nog wel over.

Onee Ratteke, dat massale lijkt me niets. Ik vind het alleen maar leuk om af te spreken als het allemaal wederzijds is. En dat je ook elkaar een beetje kan leren kennen zeg maar. Maar op die mega meeting is het ook veel van "een keuring" heb ik het gevoel. Even zien wie het is. En daarbij, er zullen dan ook veel mensen zijn die je zelf niet zo leuk vindt of zij jou niet. Ik vind meetings in kleine groepjes veel leuker en persoonlijker.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:eleonora schreef op 20 februari 2010 @ 10:32:

[...]

Ja ja, mij de schuld geven he....

[afbeelding]

Tuurlijk meis. Jij bent toch ook de aanstichtster.

We hadden niet beter kunnen scoren. Bo was er zoooo blij mee.

En die smiley is ook andersom erg goed.

[/url]
quote:eleonora schreef op 20 februari 2010 @ 10:36:

[...]

Ja nou ehhhhh...... [afbeelding] voor ze hoor!

Je hebt gelijk, je hebt gelijk hoor!! Ik trek m'n keutel alweer in.

En ik prijs me erg gelukkig met mijn grote balkon, 4 hoog, waarop hooguit een nachtvlinder wordt gevangen. Die dan vervolgens wel in de woonkamer krakend wordt verorberd.... maarja, dat is peanuts vergeleken met vogeltjes en muizen, yek. Geen restafval in elk geval

MV, wat rot dat je zo´n last hebt van een dagje HHB. Zit je in de medische molen? (hoef je niet te beantwoorden hoor).
anoniem_60835 wijzigde dit bericht op 20-02-2010 11:07
Reden: kwoot klopte niet helemaal
% gewijzigd
quote:eleonora schreef op 20 februari 2010 @ 10:32:

[...]

Ja ja, mij de schuld geven he....

[afbeelding]

Tuurlijk meis. Jij bent toch ook de aanstichtster.

We hadden niet beter kunnen scoren. Bo was er zoooo blij mee.

En die smiley is ook andersom erg goed.

Foutje zie boven)

Ben aan het klooien. Zie beneden.
Myleen, je gaat toch met je eigen groepje zitten. De grote meet was haske leuk. We zaten met alle bezems aan een tafel en het werd steeds drukker en gezelliger. Jammer dat we om 9 uur weg moesten om de trein te halen. Het was zo super.

Hoe komt het dat je niet meer kan lopen?
Oh jee ik zie hier anders ook behoorlijke groepsvorming hoor. De bezems.... Meetings?!

En dan jullie maar klagen over die horrorpijlerT

Ik heb het verhaal van de zebravinken overgeslagen. Wil ik niet lezen.

MV jammer van die gekke mandoline van je. En die cursussen van je... waar vind je die? Succes met de onderzoeken in het ziekenhuis.

Maleficent en Robo: gefeliciteeeeerd!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven