En we tetteren door over onze dieren

15-02-2010 22:16 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.

Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!

Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen

Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):

De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen

Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
Delphi dat klinkt niet fijn! Beterschap voor de poes.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ooh wat een mooierds Poez!!

Ik had al wel eens gelezen dat een foto van een van jouw katten is gebruikt in een serie. (van MV's kat toch)

Jouw kleine meisje van 2,5 kilo is ze ook een BKH?

Jamie waar ik het hiervoor over had was ook een blauw/witte en had exact dezelfde tekening.
Delphi, wat naar! Afschuwelijk he, als je dieren ziek zijn. Je kunt ze ook niks uitleggen en zo. Bah, zo'n steen in je maag.

Poez: wel cute ook! Maar jee, heftig, al die katers om de hoek. Ons aanlopertje was nog niet gesteriliseerd. Wij wilden dat niet meteen doen toen ze besloot dat wij wel leuk waren, want we weten niet waar ze vandaan komt en stel je voor dat ze toch nog af en toe in haar oude huis komt; staat wel erg raar als poes dan opeens een snee op d'r buik heeft, als je zelf denkt dat ze nog van jou is. Volgens de DA kon dat wel wachten tot het voorjaar. Mja, niet dus. Over ruim twee weken hebben wij hier wat rondkruipen denk ik. Haar buik beweegt al flink!

Tunya is nog steeds weg. Ik droom er elke nacht over en zit continu met een steen in mijn maag maar ja, wat kunnen we nog doen? Ze staat op alle sites, briefjes zijn rondgebracht, halve buurt aangesproken, overal continu rondgelopen en geroepen... Ik voel me er zo naar bij, vanaf maandagavond nu al. Ze is vast ergens helemaal alleen en heel erg bang en hongerig.
Ik zou denk ik ook geen 2 dagen wachten Delphi,maar dat komt ook omdat ik toen ik met Jamie bij de DA was hoorde dat ik geen dag meer had moeten wachten..

Dan was ie dood gegaan..

Daar ben ik heel erg van geschrokken want ik ben niet zo'n BijDeDierenartsDeDeurPlatloper normaal..
Etosh

En je weet het hé..de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Lotje van Eleonora was 9 dagen weg en is ook veilig (maar vies) weer in haar mandje.

Wat leuk dat je (kat) kittens krijgt!

Zo gezellig dat grut in huis.

Weet je al hoeveel het er zijn?
Nou, ik heb zo een afspraak bij de spoedkliniek aan de andere kant van de stad. Nu nog bedenken hoe ik daar in vredesnaam kom.... Ga maar eens een auto proberen te regelen...

(sorry dat ik helemaal niet op al jullie verhalen reageer, dat doe ik gauw weer, ik krijg altijd tunnelvisie als mijn beestje ziek is...)
Wat naar Etosh, dat ze nog niet terug is. Waar kan ze nou zijn? Heb je al briefjes in de omgeving opgehangen?

Jonge poesjes op komst is wel leuk! Deze twee zijn hier geboren, moederpoes is Poes1.

Biebelie, de grap is dat ze Noorse Boskatbloed heeft, haar moeder is een halve. Die is ook niet zo heel groot, 3 kg denk ik. Het lange haar heeft moeder niet, Poes4 en Poes2 ook niet maar grappig genoeg Poes3 wel, dat een echte Boskat! Poes4 en Poes3 zijn uit hetzelfde nest, Poes2 uit een nest daarvoor.

Dit is mammapoes, Poes1:

Etosh, wat naar dat ze er nog niet is. Ik hoop dat ze vandaag of morgen zomaar weer aan komt lopen
Stressed is just desserts spelled backwards
Wat een mooie foto Poezewoes. Het lijkt wel een ansichtkaart!
Stressed is just desserts spelled backwards
Nou, dan Poes2 ook maar even:

En Poes3 even in vol ornaat:

quote:delphicat schreef op 20 februari 2010 @ 14:17:

Nou, ik heb zo een afspraak bij de spoedkliniek aan de andere kant van de stad. Nu nog bedenken hoe ik daar in vredesnaam kom.... Ga maar eens een auto proberen te regelen...

(sorry dat ik helemaal niet op al jullie verhalen reageer, dat doe ik gauw weer, ik krijg altijd tunnelvisie als mijn beestje ziek is...)Succes!
Delphi, goed dat je gaat en sterkte! Kun je iets loslaten over je woonplaats? Misschien kan ik helpen?

Wij gaan zo weer een rondje. Kijken of ik in een paar tuinen mag kijken hier achter en zelf in de schuur snuffelen. Blegh... Ik houd ook wel hoop hoor, ik weet dat het soms lang duurt en dat ze er dan toch weer kunnen zijn. Maar toch... elke dag is er weer eentje langer.
Succes Delphi, ik hoop dat het meevalt, Poef een kuurtje krijgt (je kan ook een langwerkend antibioticum in laten spuiten, is wel duurder maar scheelt een hoop pillen-gedoe) en gauw weer de oude is.

Hè bah Etosha, ik hoop echt zo dat Tunya gauw weer boven water is. Of dat je iig weet wat er aan de hand is, die onzekerheid vreet aan je.
Ik ben mijn eigen bananenschil
STERKTE DELPHI MET JE KAT, LAAT GAUW WAT HOREN. :HUG:
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Etosha schreef op 20 februari 2010 @ 14:37:

Delphi, goed dat je gaat en sterkte! Kun je iets loslaten over je woonplaats? Misschien kan ik helpen?

Lief dat je dat wilt doen

Terwijl je zelf al zo'n toestand aan je hoofd hebt....

Mijn moeder komt eraan met de auto, dus dat komt goed. Bovendien woon ik in de hoofdstad, en jij volgens mij in de hoofdstad?
Poezewoes: Was dat dan poes3 op de poster van Abi? Ik heb toen gekeken voor het poezenbeest van MV maar is alweer even geleden

Ik zou toch de poes laten castreren als ik jou was.

Mijn kat is een maandje(?) geleden ongeveer geweest voor castratie. En helemaal levend weer teruggekomen. ;) Ik heb alle vertrouwen in mijn dierenarts en als ze ontsnapt was voordat ik haar gebracht had dan had ik haar toch laten castreren.

Etosha: Ik hoop dat je kat snel weer terugkomt. Is het die zwarte die weg is? Er loopt bij mij in de tuin wel eens zo'n zwarte. Dan moet ik altijd aan die zwarte van jouw plaatje denken. Wat zo'n forum al met je doet

Delphicat: Heel veel succes met je kat bij de DA

MV: Komt jouw filmster binnenkort nog op tv?
Delphi succes met je kat. Ik hoop dat het meevalt.

Poez wat zijn ze mooi.Die Poezen van jou:

Moest zo lachen om jou:

Dr zit een heel katerkoor op de schutting te zingen inmiddels.

Zie het helemaal voor me. Siep is eigenlijk meteen geholpen kort nadat ik hem had gevonden en hij weer een beetje kat was. Zoon was er niet goed van, hoe kon ik dat nu doen? Mannen hé, die denken te zeer door.

Maar er zijn al genoeg zwerfkatjes op de wereld. Siep hoefde daar niet ook nog eens een aandeel in te hebben.
Als hij in beeld is geweest bij Abi (dat weet ik eigenlijk niet eens) dan was het idd Poes3!

Ik heb ook altijd blind op mijn dierenarts vertrouwd, maar helaas is ze vorig jaar met pensioen gegaan. Zal dus sowieso naar een nieuwe DA moeten, altijd spannend. Het is wel de bedoeling dat ze wordt gehoplpen hoor, maar ik wilde nu wachten tot ze iets ouder en volgroeid was. Ze is nu 1,5 jaar. Ik laat haar helpen als ze 2 jaar is.
@kletsmajoor: leuk! Nee, het is een blauwgrijze. Deze:

@delphi: yep, de hofstad inderdaad. Hoop dat het gelukt is om naar de kliniek te gaan, laat je weten hoe en wat?

Wij zijn net weer een rondje gelopen. Briefjes hangen overal op de prikborden in de keukens, da's goed om te zien. Aan de achterkant van ons huis grenzen 45 tuinen aan elkaar in een grote driehoek. We denken dat ze daar ergens binnen moet zijn, al kún je met veel goede wil op één plek over een muur. Eerst via de bovenburen (huizen zijn driehoog hier) op het dak geklommen en een rondje gelopen, in alle tuinen gespeurd. Toen her en der aangebeld, in schuren en tuinen gekeken, zelfs in een vijver onder het ijs... Maar niks. Sommigen kennen haar wel maar hebben haar niet gezien.

Misschien is ze toch de straat op gegaan en kan ze ons niet meer vinden. Dat is één keer eerder gebeurd (via een huis waar verbouwd werd en waar voor- en achterdeur open stonden) en toen zat ze na drie dagen aan de voorkant op de vensterbank van het huis aan de overkant.

Plan is nu om vannacht op te staan en rond drie, vier uur een rondje te gaan lopen en zachtjes te roepen. Er is hier veel verkeer dus je hoort continu geluiden. Misschien als het helemaal stil is... maar we denken steeds meer dat ze dood is. Alleen waar ze dan kan zijn?
Hier is haar kleur beter te zien, ze is echt een beetje richting blauw, kop, pootjes en staart zijn cypers, op haar rug en flanken is ze meer gemarmerd. Geen wit.

Etosh, als je kat weg is, blijf hopen dat die bij een iemand anders binnen zit, of zie Lé, dat de kat ergens zit maar wel gered kan worden. Want verstopplekjes zijn er echt om niet meer gevonden te worden. En daar zijn katten meesters in.

Dus gaan we nu positief zijn. JOUW kat gaat dit weekend thuis komen. Blijf zo denken. Voor een feit weet ik...............

laat maar.

Blijf geloven. Niet opgeven, geen moment.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik geloof nog wel, mijn lief niet meer. En ik word echt zo boos op hem als hij zegt dat ze dood is! Ik WIL dat niet geloven, daarvoor is ze nog te kort weg.

Ik heb voor nu weer even alles gedaan wat ik kan doen: Amivedi, dierenambulance, overal gekeken en gevraagd. Dus nu maar qweer even wat anders gaan doen.

Het stomme is, Nelson (de zwarte van de avatOr) komt af en toe binnen en dan miauwt hij en prrprrrt hij dat het lieve lust is. Maar of dat dan is: 'is ze er al?', of 'kom nou mee, ik weet waar ze zit', tja, da's niet duidelijk. Hij is duidelijk van slag, dat wel.
Etosha, jammer dat ze dr nog niet is. Ik had echt gehoopt op goed nieuws... hou vol!

Poez, wat een mooie poezen heb jij! Poes3 is idd heel anders dan de andere familieleden. Lekkere dikke pluimstaart.

Ik heb net weer een vermogen neergelegd voor het niervoer van Mac. Ik heb bij de Jumper gevraagd naar niervoer voor katten die het al aan de nieren hebben én senior zijn. En ja hoor, het bestaat! Alleen is het niet verstandig als de anderen er ook van eten. Dus maar weer het andere voer gehaald. Gelukkig vinden de andere twee het ook verrukkelijk.

En weer een zak stinkstokken voor de hond gekocht. Pensstaafjes, en poeh he, dát stinkt echt heel erg.... maar zij vind ze zó lekker!
Alle tetteraars, bedankt voor de steun

Ik ben met Poef bij de spoedkliniek geweest. Daar constateerden ze dat zijn blaas niet vol zit (dat dacht ik zelf ook al), dus het is geen "plaskater" (dat is iets heel gevaarlijks, dan zit de penis verstopt en gaan ze zonder behandeling heel gauw dood).

Hij heeft dus een blaasontsteking, en in tegenstelling tot mensen wordt dat bij katten niet veroorzaakt door bacteriën maar door stress. Maar ja, volgens mij heeft hij nu geen stress...

Hij heeft een pijnstiller en ontstekingsremmer gekregen, en die heb ik ook mee, voor de komende dagen. En ik moet hem vooral heel veel water geven. Dus geen harde brokken meer, maar alleen zacht voer dat ik aanleng met veel water. Ook kattenmelk verdund met water.

En dan moet het in de komende dagen beter gaan, anders maandag of dinsdag naar de eigen dierenarts.

Hij heeft al iets meer praats, maar is nu nog steeds zielig. Hopen dat de watertherapie helpt
Etosh, wat een prachtige mooie kat is Tunya! En wat zal je je rot voelen. Het is natuurlijk je grootste angst, poes kwijt zijn. Vooral die onzekerheid, ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt. Heel veel sterkte. En wat de anderen ook zeggen: wonderen gebeuren, het is bij Leo en Zoebie ook weer goedgekomen.

Houd vol

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven