En we tetteren door over onze dieren

15-02-2010 22:16 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.

Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!

Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen

Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):

De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen

Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
Kreeg ik net ook nog te horen dat volgende week woensdag ons nieuwe bankstel wordt geleverd!!

Ik ga straks ons oude bankstel maar op 'gratis af te halen' ofzo zetten, kijken of er een gek is die dat verrabbezakte ding wil meenemen
Ik ben mijn eigen bananenschil
quote:Olijfje_ schreef op 25 februari 2010 @ 15:26:

Ik ga straks ons oude bankstel maar op 'gratis af te halen' ofzo zetten, kijken of er een gek is die dat verrabbezakte ding wil meenemen Mag ik je bedanken voor het woord van de dag? Verrabbezakte.. briljant!
Verrabbezakte: wat mij betreft meteen woord van de maand .

Ben ook een beetje afwezig geweest want druk, draadloos internet doet het nog niet, wat films gezien en vandaag weer even tijd (vooral omdat ik geen zin heb om op de crosstrainer te stappen ).

Van achteren naar voren:

Olijf: supergaaf die krabpaal! Daar zouden onze (puberende) monsters zich ook lekker op uit kunnen leven. En zonder omvalgevaar, das ook heel fijn. Ik hoop voor jou dat de melatonine snel gaat werken, leef samen met een slechte slaper en weet hoe frustrerend dat is.

Sarah Scott, wat een plaatjes! Ik weet wel wat er op mijn verlanglijst komt als er nog eens een nieuw poesje gaat komen.

Miek: Loki is leuk!! Ook op de verlanglijst .

Zoebie: fijn dat Siep zo gezellig bij je komt liggen

Leo: gefeliciteerd met de mensenbaby!

En Sunny, 7 dagen is echt idioot lang hoor, niet accepteren.

Onze boeven gaan lekker, hoewel Forest net wel even mot had met een buurkat. Het hele span was even buiten maar vloog na het gekissebis collectief naar binnen, de helden. Maar wel zo gezellig.

Ik ga eens kijken of ik een toch een sportievere outfit aan kan trekken en het luie zweet eruit kan werken. Denk ik...
Nieuw bankstel, altijd leuk! Helemaal als die vorige zo verrabbezakt is.

Is de nieuwe een beetje cat-proof?

Wij hebben sinds een paar weken ook nieuwe meubels. Nu kan poes ook ónder de bank komen en dat vindt ie dus echt helemaal geweldig.

Talkinghead, heb je het nog aangedurft, de crosstrainer?

Ik mag me nu gaan klaarmaken voor de sportschool. Op zich leuk, ware het niet dat ik eerst (bij de schoonheidssalon daar) mijn benen ga laten harsen....
Ja, nieuwe bank is mooi cat-proof en ook mooi geïmpregneerd tegen vlekken enzo. De rugleuning loopt iets schuin af vanachter, dus als het goed is kunnen ze dan niet meer op de rugleuningen liggen maffen. En hij komt tot bijna aan de grond dus ook geen geravot meer onder de bank. Bij onze huidige bank kan dat dus wel en hebben ze de onderkant ook opengekrabd en verdwijnt er ook regelmatig wat in de bank (een kat of een speeltje of een sok)

moet dus wel de bank vanbinnen inspecteren voordat 'ie weggaat!
Haha, ik dacht trouwens dat verrabbezakt toch een redelijk bekend woord was.

Nieuwe bank is trouwens chocoladebruin van kleur (tegen een licht aquablauwe muur(, ben heel benieuwd hoe het zal staan. Huidige bank is grijs (nou ja, was eigenlijk want hier en daar flink verschoten -> iemand nog interesse??? )
Hallo!!

Hier moe en afgeragd..waarom heb ik zo'n drukke baan en moet ik morgen weer?

Zal ik een topic openen: HELLLPPP,ik wordt zo moe van mijn werk,wie helpt mij PLEASSSEEE aan een makkelijker baantje ?

Even wat ik nog weet op reageren:

Sunny: welk land woon je dat ze de vreemde gewoonte hebben gelijk de baarmoeder te verwijderen?

Sarah,Gewéldig lekke stel heb je en zooo schattig hoe je zoontje er mee om (lijkt te) gaan.

Ik zie hem haast genieten.

Olijf: Wat een enorm ding!! poezels mogen blij met je zijn (en met de gulle gever natuurlijk)

Moest je daar vergunning voor aanvragen?

Ennnnnn: kijk eens wat een leukerd!

Leo,geniet van het kleine mensje

En dan nagels knippen: mijn monsters komen allemaal dagelijks buiten (Bibi onder protest maar toch)

Maar evengoed knip van allemaal de nagels regelmatig.

Isa hoor ik nu al weer tikken op de vloer,die is zometeen nog aan de beurt.

Dimitris werd in het begin heel kwaad maar gaat iedere keer beter...als ik maar snel ben en een knuffeltje achteraf geef

Gewoon kat op schoot,snel knippen,klaar!! (2 minuten per kat hooguit.....daar ga ik echt geen Eur 6,- voor betalen bij de DA)
Ik heb deze bank nog n de aanbieding!

Voor gratizzzz af te halen.

(1 jaar gebruikt en nu al 2 jaar in de schuur in de weg staand)

Kat wordt niet meegeleverd

(en de witte vlekken zitten gelukkig niet op de bank maar op de lens van mijn camera)
Ik ban kwaad, nee ben razend. Katten vinden mijn schoenen altijd zo lekker ruiken stinken en spelen graag bij mijn schoenen of lekker ertegen kroelen. Ik zie net Bo om mijn laars heen krabben, wat ze ook doen bij eten en hun behoefte. Ik zag eerst niets tot ik die laars (tot knie) oppakte en voelde dat hij helemaal nat was. Oh lelijke lelijke naarling is het toch. Zijn kattenbak is schoon, ik maak elke dag de hele kattenbak schoon. Echt daar kan ik zo boos om worden. Moest heel veel dingen op de pc vandaag doen, en dan wil hij op mijn schoot en dan graag een dekentje over hem heen, soort tentje. Alles wat zijn hartje begeert. Maar blijf van mijn spullen af. Ik heb maar 3 goeie paar schoenen/laarzen. Ik heb het nu met water afgespoeld, waarschijnlijk zal ik voortaan een wandelende kattenbak zijn. Het waren nog speciale laarzen omdat ik zoveel pijn heb aan mijn voeten. Dus even andere kopen is niet een optie. Nou ik ga weer verder balen, sorry. .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:biebelie schreef op 25 februari 2010 @ 20:31:

Ik heb deze bank nog n de aanbieding!

Voor gratizzzz af te halen.

(1 jaar gebruikt en nu al 2 jaar in de schuur in de weg staand)

[afbeelding]

Kat wordt niet meegeleverd

Oh leuke bank. In welke provincie woon je?

Iemand nog interesse om een rood harig mormel gratis op te halen?
Hé bah Myleen,ondankbare ettertjes kunnen het soms zijn!

Dat middel wat Eleonora laatst liets zien Ecodor2000nogwat haalt urinegeur weg.

Had jij dat ook niet?
Vlakbij Zwolle Mylene...niet helemaal bij jou in de buurt hé?
Hihi, nee ik woon op 10 min van Amsterdam af. Jammer.

Nee ik heb dat niet van die urinegeur. Ken je het "normaal doet ie dat NOOIT" .

Klojo had ik niet verteld dat er zooltjes van 200 euro in liggen voor mijn voeten (voor de pijn). Bah en die zooltjes moet je steeds wisselen in je schoenen, plast hij net in de laars waar ze in zitten.

Weet je toevallig hoe dat spul van Lé heet?
Ecodor heet het.

http://www.catcetera.nl/nl/?gclid=CJzU5 ... 4wod0ReVdw :hier te koop

Wat zijn die zooltjes duur zeg!!

Hoop dat dat nog een beetje goedkomt...scheelt vast dat het niet uren heeft liggen intrekken,je was er vlot bij toch?

Ken je niet iemand met een trekhaak aan de auto en aanhangertje? Tis maar een km of 130...
Nee helaas geen kennis. Ik heb zelf wel een auto maar dat is zo'n gedoe, en eigenlijk ook belachelijk, ik heb een grote kamer boven over en wil daar een kattenkamer van maken. Maar ja, als ze boven liggen vind ik het zo ongezellig dus dan zouden ze daar alleen snachts mogen. Kan ik er beter een logeerkamer van maken.

Ja die zooltjes zijn bij de podoloog gemaakt. Zo begon ik het traject naar de zoektocht van de pijn in mijn voeten.

Ik ga morgen achter dat Ecodor aan. Even morgen ruiken aan die ene laars maar zou het wel erg vinden als alles naar kattenpies ruikt.
quote:biebelie schreef op 25 februari 2010 @ 20:29:

Sarah,Gewéldig lekke stel heb je en zooo schattig hoe je zoontje er mee om (lijkt te) gaan.

Ik zie hem haast genieten.

Jaaaa dat gaat echt geweldig samen, Sarahmeisje kan echt álles met Abel en Lucas doen, ze is een echt kattenmeisje Beestjes zijn ook echt heel erg lief, komen van buiten naar binnen en gaan dan eerst langs de kinderen om kopjes te geven En als Sarahmeisje met een fles pap voor bedtijd op de bank zit, dan komen ze gebroederlijk naast haar zitten. Tis echt zo'n lekker stel

MV: jeesh, k*t zeg! Ik hoop dat je er nog iets mee kunt zodat je laarzen niet voorgoed bedorven zijn
Oooh,vergis ik me in jongen/meisje???

Sorry!

Staat alleen je dochter dan op de foto's?

Ja zo geweldig kinderen en dieren. Persoonlijk vind ik dat alle kinderen ermee te maken moeten krijgen. Leren liefde te geven en te krijgen. Opgroeien met dieren. Verantwoordelijkheid later om voor ze te zorgen. Volgens mij mis je echt veel als kind als dat je ontnomen wordt.

* rare feit die ik een keer heb gehoord bij een programma over massamoordenaars. Of moordenaars die gruwelijke moorden plegen. Er is een studie naar gedaan en daaruit bleek dat ze allemaal toen ze jong waren al een verknipte relatie hadden met dieren, die zich later uitbreidde naar mensen. Of bij eentje, die had door zijn vader zo'n trauma opgelopen dat hij naast een regenton moest staan en zijn kat werd daarin levend verbrand. Nou ja, hou maar weer op, was al misselijk van die foto van die hond vandaag. Maar er schijnt een verband te kunnen bestaan tussen dierenleed en later als ze ouder worden verder te ontsporen.*
quote:Sarah Scott schreef op 25 februari 2010 @ 21:06:

[...]

MV: jeesh, k*t zeg! Ik hoop dat je er nog iets mee kunt zodat je laarzen niet voorgoed bedorven zijn

Oh ik hoop het zo. Het zijn speciale schoenen omdat ik bijna niet kan lopen van de pijn. En dan nog speciale aparte zooltjes erin. Nou morgen maar ruiken hoe het ervoor staat.

En die klojo weet dat ik niet lang kwaad kan zijn he. Hij mocht van mij lekker op de gang blijven. Heel zielig miauwen, de deur heeft glas dus ervoor staan en zijn zieligste blik had hij erbij getrokken. Uiteraard de deur weer open gedaan.

Zucht. Maar blij ben ik nog niet.

Maar goed, snel vergeten.
quote:Sarah Scott schreef op 25 februari 2010 @ 13:02:

De grootste heeft een rood bandje om, de kleine een blauwe

Lieve schat, even snel, bij een beste vriendin vandaan; ik moet wel even slikken als ik ze weer zie, de jongens. Stom he? Ik mis ze nog steeds.

Wat zien ze er fantastisch uit!

quote:mylenevalerie schreef op 25 februari 2010 @ 21:18:

Ja zo geweldig kinderen en dieren. Persoonlijk vind ik dat alle kinderen ermee te maken moeten krijgen. Leren liefde te geven en te krijgen. Opgroeien met dieren. Verantwoordelijkheid later om voor ze te zorgen. Volgens mij mis je echt veel als kind als dat je ontnomen wordt.

* rare feit die ik een keer heb gehoord bij een programma over massamoordenaars. Of moordenaars die gruwelijke moorden plegen. Er is een studie naar gedaan en daaruit bleek dat ze allemaal toen ze jong waren al een verknipte relatie hadden met dieren, die zich later uitbreidde naar mensen. Of bij eentje, die had door zijn vader zo'n trauma opgelopen dat hij naast een regenton moest staan en zijn kat werd daarin levend verbrand. Nou ja, hou maar weer op, was al misselijk van die foto van die hond vandaag. Maar er schijnt een verband te kunnen bestaan tussen dierenleed en later als ze ouder worden verder te ontsporen.*

Je hebt gelijk MV. Als kleine kinderen, denk vanaf een jaar of 5, 6, wreed zijn tegen dieren is dat écht een teken dat er iets niet goed zit in de hersenen. Net als heel hard op je hoofd vallen als klein kind. Dat kán (hoeft niet, hangt van nog wat andere factoren af) een verstoring in het karakter van het kind teweegbrengen en gewelddadigheid naar boven brengen.

En wat óntzettend lullig van je kat dat ie nou net dáár moet gaan piesen. Een lummel is het!
quote:eleonora schreef op 25 februari 2010 @ 21:26:

[...]

Lieve schat, even snel, bij een beste vriendin vandaan; ik moet wel even slikken als ik ze weer zie, de jongens. Stom he? Ik mis ze nog steeds.

Hé Leo, hoe is het met het kleine mensenmeisje? En mams en paps?
quote:eleonora schreef op 25 februari 2010 @ 21:26:

[...]

Nee gekkerd, dat vind ik helemaal niet stom. Ik denk ook nog regelmatig aan het moment dat we ze in het vervoersmandje deden bij je thuis, dat was zo'n gek moment....

En ik kan me heel goed voorstellen dat je ze nog mist! Ik ben nog elke dag blij met ze, ze zijn echt zo ontzettend lief. Zulke enorme knuffelkonten

En ze zijn bijna 1!
quote:mylenevalerie schreef op 25 februari 2010 @ 21:18:

Ja zeg, ben ik inderdaad helemaal met je eens Ze willen ook altijd graag 'helpen' met eten geven, dus ze mogen om de dag helpen met de bakjes blikvoer voor ze neer zetten, vinden ze helemaal geweldig

En de konijnen ook, ze willen graag aaien en dus gaan we maar even in de ren bij de nijnen, die vervolgens rondjes om ons heen gaan racen waar de kinderen weer van in een deuk liggen

Ben benieuwd hoe het straks gaat als we kippen nemen
Oh enneeeh aan de vaste dierentetteraars, misschien is het wel een beetje fatsoenlijk om me een beetje voor te stellen

Sarah, heeft in huis 5 huisdieren, nl

1x man

2x kinderen

2x katten

En buiten hebben we nog 4 konijnen (2 mannen en 2 vrouwen) en deze zomer komen daar 4 kippen bij

Dan hebben we nog een vijver vol met vissen, kikkers en watersalamanders maar dat zijn dan weer niet echt huisdieren.

Vroeger thuis opgegroeid met katten, konijnen, vissen en een cavia.

Nouja, ik lees hier vooral mee en ik kom zo nu en dan wel even binnenvallen hier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven