En we tetteren door over onze dieren

15-02-2010 22:16 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.

Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!

Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen

Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):

De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen

Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
quote:Olijfje_ schreef op 27 februari 2010 @ 23:16:

Ik moest wel even gniffelen om alle dooie muizen-verhalen, sorry

Ik weet even niet meer wie het vroeg, maar slapen gaat nog steeds ruk. Ik blijf goede moed houden maar vind het wel erg moeilijk. Want wat als dit niet helpt, wat dan?? Ik denk er maar niet teveel over na maar soms ben ik wel een beetje somber erover...Olijf echt vervelend al die problemen. Slaap je slecht in of door? Of zijn het in het algemeen slechte nachten? Kan me voorstellen dat je het somber inziet. En je raakt in een vicieuze cirkel, want waarschijnlijk maak je je alweer zorgen om de nacht die gaat komen waardoor je al niet ontspannen naar bed gaat.
quote:Parasol schreef op 27 februari 2010 @ 23:31:

[...]

Dat gaat helemaal goed komen met ze hoor. Ik heb mijn poezels ook uit het asiel gehaald.....helemaal verwaarloosd en vies. Eentje was ook zo'n bange poeperd en dis nu na ruim 8 maanden niet bij me weg te slaan:) Met geduld en veel liefde kom je een eind:)

Hi Parasol,

De verzorgers in het asiel hadden er ook alle vertrouwen in dat ze bij mij een goed thuis hebben. Van de week belde de oude verzorgster van mijn haarballen om te vragen hoe het ging. Ze was eigenlijk verbaasd hoever ik al ben met ze. Het is nu alleen even afwachten hoe het met de oudste gaat. Hoop dat de dierenarts maandag een medische oorzaak kan vinden die verholpen kan worden. Moet er niet aan denken dat ze niks kunnen doen voor hem of dat ze het toeschrijven aan stress. Want als het laatste aan de orde is, dan weet ik niet hoelang ik het nog volhoud om steeds mijn huis maar te moeten dweilen.

@Sarah: gewoon even de dienstdoende dierenarts bellen hoor. Heb vannacht ook gebeld, omdat mijn kat naast de plasproblemen ineens ook begon over te geven en aan de slingerpoep was. Het kon van de medicijnen komen, maar de smurf had ook een gekookte mossel te pakken gekregen en opgegeten. Heb hem vandaag gewoon zijn medicijnen gegeven en tot op heden heeft ie niet meer overgegeven en ook niet maar aan de slinger geweest. Zal de mossel wel zijn geweest.
Ik heb overigens ook probleemkinders hoor. Een chronische snotteraar, bronchitis, slecht onderhouden gebit noem maar op. Bij mij hebben ze de eerste week alles binnen gedaan en ik dacht ook dat ik gek werd. Had er al bijna spijt van. Maar gelukkig hebben ze de kattenbak gevonden. Klinkt bij jou wel meer als iets medisch. Succes ermee.
Saar al aan het bellen?
Of naar bed natuurlijk.....het wordt er niet vroeger op....
Ik taai in ieder geval af. Vannacht ook al niet echt lekker geslapen door het gespook van de oudste haarbal.

Hoop dat ik vannacht wat meer door kan slapen..

Sterkte allemaal en Sarah, bel gewoon de dierenarts. Vinden ze geen probleem hoor. Ze hebben alle begrip als je je zorgen uitspreekt en waarschijnlijk kunnen ze je wel even geruststellen!

Slaap lekker allen!
Sarah, kreunen bij oppakken, dat klinkt alsof hij een klap heeft gehad en hij kneuzingen of een breuk heeft. Aaangereden wellicht?

Ik zou als ik jou was morgen direct de dierenarts bellen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Hier ook een watje eersteklas hoor...het opruimen van dode beestjes gaat met een schepje en een krant en dan in de comtainer die als 1e geleegd wordt.

Die halflevende exemplaren kosten me meer moeite: nog wel ok gaan in een doosje in het tuinhuisje. Vorig jaar een jonge kauw met schepnet gevangen en tot rust laten komen terwijl ik de boosdoeners naar binnen lokte. Moeder kauw zat schreeuwend in een boom en vloog mee toen ik die jonge kauw op een veilige plek vrij liet. Als ze er heel erg aan toe zijn zet ik ze achter het tuinhuisje en laat ik "de natuur" zijn werk doen.
Bericht van 23.55 stond er al ff maar batterij laptop was op en ik zag bij herstart niet direct dat er zoveel bij was gekomen.

Sarah, sterkte, klinkt rot en ik zou ook snel bellen! Het is rot, maar de weekenddienst zit ervoor. Ik ben wel eens op zondagavond om half 10 op pad gegaan, toen zat Olivier helemaal vast en we waren maar net op tijd dus.

Slaap wel allemaal!
Dames slaap lekker!
quote:Parasol schreef op 27 februari 2010 @ 23:36:

[...]

Olijf echt vervelend al die problemen. Slaap je slecht in of door? Of zijn het in het algemeen slechte nachten? Kan me voorstellen dat je het somber inziet. En je raakt in een vicieuze cirkel, want waarschijnlijk maak je je alweer zorgen om de nacht die gaat komen waardoor je al niet ontspannen naar bed gaat.

Tja, door mijn slechte melatonine-productie, slaap ik heel slecht in (zie het altijd wel 3 uur worden) en kom ik pas laat in mijn diepe slaap en word ik dus steevast wakker met het gevoel dat het nog midden in de nacht is. Ook is de kwaliteit van mijn slaap heel slecht (in dec. gemeten met een slaapregistratie) want ik slaap veel te licht. Ik rust dus voor geen meter uit wat mijn chronische vermoeidheid en staat van mijn spieren dus absoluut niet ten goede komt. Ik heb dus constant spierpijn, overal. En ik ben niet zozeer bang om te gaan slapen (want ik kan uitslapen) maar meer boos en merk ook dat ik het slapen gaan wel voor me uitschuif, want 'ik kan toch niet vroeg slapen'. Vanaf een uur of 3 komt mijn natuurlijke melatonine zelf goed op gang en val dus na 3-en redelijk 'snel' in slaap. Maar goed, ik zit dit topic hiermee vreselijk te vervuilen. Ik verhuis, als mensen nog iets willen weten of vragen, wel naar de tetter-hyves ok?

Sorry voor dit off-topic verhaal dames (maar het is wel lekker om mijn boosheid even van me af te typen ) want dat ben ik eigenlijk: BOOS. Ik wil dit allemaal niet.

Zo, en nu stop ik echt
Ik ben mijn eigen bananenschil
Kom nog even binnenvallen..

Sterkte met kat Sarah,kan ie niet mee naar boven in een mandje?

Dan kun je hem misschien wat makkelijker in de gaten houden.

Truste allemaal
En Olijf,spui zoveel je wilt meid
Olijf, spuien mag hier en op hyves. Maar ik ga echt zo naar bed dus reactie volgt morgen :-).
Sarah wat zielig voor de poes. Maar ze kunnen wel wat hebben. En als je het niet vertrouwd, gewoon even langs de dierenarts hoor.

Olijf vervelend dat je niet kan slapen. Niks aan. Als ik ga slapen, gaat het wel goed, maar ik ben ook zo'n nachtmens.
Jullie zijn LIEF!!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Voor iedereen die gaat slapen: slaap lekker!

Olijfje, helemaal niet erg hoor, als je even van je af blaast. Kan me voorstellen dat je boos bent. Alles werkt zo op elkaar in als je niet goed slaapt. Hopelijk lukt het om straks een goede dosering te vinden van de melatonine!

En Sarah, kun je niet bellen met de dierenarts? Of werkt dat niet zo in Duitsland? Sterkte in elk geval, heel naar als je beestje pijn heeft....
Hey meiden,

Het is hier zowat midden in de nacht (voor m'n gevoel dan) en mr B en ik maken ons klaar om naar de show te gaan vandaag.

Hoewel ik nog steeds zoiets heb van "tis voor de fun, ik stel me er niets van voor" moet ik bekennen dat ik toch een klein beetje zenuwachtig ben...

Ik laat jullie iets weten !!!

thanx voor al het meeleven alvast

x
Succes Kat. Bailey is prachtig dus maak je geen zorgen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Oh wat een zielige muizen verhalen. Ik zou het echt niet durven een half dode muis echt af te maken. Ik heb er gelukkig nog nooit een in huis gehad. Hoop dat dat ook zo blijft.

Sarah, hoe is het met je kat? Het klinkt niet goed wat je beschreef. Alsof hij is aangereden of een inwendige bloeding heeft. Zou het niet afwachten hoor. Heel veel sterkte .

Andere zieke katten (WinnythePooh) ook veel beterschap.
Oja wat een enige foto Parasol, wat lijkt je kat op de kat van Bumper zeg, ik moest echt even goed kijken. Zal zo eens op haar topic kijken of Bumper al weer gevonden is.
Alles is weer oke!

Vannacht om 4 uur de wekker gezet en heb even gekeken. Hij begon gelijk te spinnen toen ik hem aaide (en dat deed ie gisteravond niet!) en hij begon aan het snoepje te knabbelen toen ik hem die voorhield (had ik bij in het mandje gelegd maar wilde hij gisteravond niet hebben). En hij wilde al opstaan om uit de mand te gaan, maar ik heb hem weer laten liggen en ben weer naar bed gegaan. Vanochtend lag ie op het aanrecht en ging gelijk opstaan en sprong van het aanrecht af. Ik mag hem gewoon weer zonder protest oppakken en overal aaien. Heb wat gevoeld over zijn zij, maar kan niks raars voelen verder. Dus ik vermoed idd dat ie een trap ofzo heeft gehad. Of misschien ergens bekneld gezeten waar ie heel moeilijk weer weg kon komen. Ik hou hem in elk geval in de gaten, en vandaag mogen ze niet naar buiten.
En hij heeft net gegeten van de brokken!
Gelukkig! Ik durfde dit topic bijna niet te openen vandaag. Ik dacht echt dat het slecht zou aflopen met m. Maar alweer aan de snoeperij en eten, dat is goed. Heeft ie helemaal nergens meer last van? Raar hoor, gisteren eigenlijk er best wel erg aan toe en nu weer in orde! Ik ben dr wel blij om!
Ja ik snap het ook niet, enige ' wat daar bij past' is dat iemand hem een rotschop verkocht heeft. Maar nog blijft het raar, want toen hij binnenkwam met Abel tegen 5uur leek ie nergens last van te hebben...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven