En we tetteren door over onze dieren

15-02-2010 22:16 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.

Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!

Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen

Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):

De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen

Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
Yesyes echt binnen nu:) Zie alleen maar 'normale' foto's hihi
quote:Parasol schreef op 27 februari 2010 @ 21:34:

Yesyes echt binnen nu:) Zie alleen maar 'normale' foto's hihiI go check u out nu! Ben benieuwd
Dan zal ik ook een normale foto posten eerst:) Had mijn avatar zodat ik herkend zou worden haha
quote:Splinter02 schreef op 27 februari 2010 @ 21:33:

Kijk, dat helpt!Sowwy
Ja, paar minuten Bieb, en toen was de bloedneus weer over, maar wel even stromen hoor, raar is dat.

Parasol, mijn ziekenhuis zou ik je nooit en voor niemand aanraden. Vannacht zat er weer een patiënt in die vanmorgen bij de ontbijtcheck toch mooi weer het loodje gelegd had!
Hi meiden,

Had onderstaande ook al op een ander topic toegevoegd, maar volgens mij is dit topic een stuk actiever. Ben eigenlijk op zoek naar mensen die onderstaande herkennen en wellicht nog tips kunnen geven.

Pfff hier ook een "zeikende" kater van 1,5 jaar. Uit het asiel gehaald. Beestje is gecastreerd in november 2009.

Heb hem al overgezet op Royal Canin Urinary (z'n kleine broertje profiteert mee, anders zit die "ouwe" straks uit de verkeerde bakjes te snoepen). De dierenarts trof een kleine hoeveel struviet (blaasgruis) aan in de urine, dus pijnstiller Metacam meegekregen.

Heeft een van jullie enig idee hoelang de Metacam werkt? Ik geef het hem 's morgens door zijn voer en het gaat de hele dag goed... tot een uur of half 9 's avonds. Dan begint meneer weer naast de bak te piesen (nadat hij eerst een aantal keren op 1 van de kattenbakken is gaan zitten). Zou het kunnen dat de pijnstilling dan uitgewerkt is ofzo? Trouwens wel raar voor een pijnstiller die je maar 1 x per 24 uur mag toedienen...

Maandag ga ik hem toch maar proberen te vangen in z'n reismandje. Zal een hele klus worden, aangezien ik 2 kneusjes heb geadopteerd. Ze zijn erg bang nog.... Maar ja wil hem nu maar eens helemaal goed laten onderzoeken bij de dierenarts. Zal wel een aardig bedrag zijn wat ik af moet rekenen, maar dit gaat niet langer. De arme ziel vergaat volgens mij van de pijn zodra de Metacam is uitgewerkt... en eerlijk gezegd word ik knettergek van het continu dweilen.[/quote]

Haha ik moet toch smakelijk lachen om je ziekenhuis en jij als Zuster Dood:)
Ah, moest weer ff teruglezen hoor: die bloedneus was me ontgaan. En dat afkleenexen dus ook . Hebben we er alweer zo'n leuk woord bij.
Bieb, mijn dank ik groooohooooot!

Ratteke ik sta er ook 'normaal' op nu:)
Lieve Leo, mag ik je een tip geven?

Skip dat muizenziekenhuis. Als poes de muis vast heeft gehad, is ie ten dode opgeschreven. Muis kan er puik uit zien, maar heeft inwendige bloedingen en gaat langzaam dood.

De meest muisvriendelijke methode is de klomp. Muis in een doekje, korte klap met klomp op de kop. Kun je dat niet, dan volgt methode twee: Bij ontdekking van muis in poezenbek, je hoofdschuddend omdraaien, traantje wegpinken en de poes het werk laten doen.

Poezenliefde en muizenliefde gaan nu eenmaal slecht samen.....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Heb je gezien! Leuke foto met poes en laars (?!)

Mocht je meegaan naar de film kunnen we samen reizen als je wilt natuurlijk. Ik woon in Vlaardingen.
winniethepooh, mijn kater krijgt nu ook die pijnstiller, tegen blaasontsteking in dit geval. Ook een keer per dag. Gelukkig heeft mijn kat nergens meer last van. Ik heb van de dierenarts de opdracht gekregen om hem veel vocht te geven. Dus absoluut geen harde brokken meer, dat schijnt echt niet goed te zijn.

Alleen maar zacht voer, dat ik nog eens aanleng met veel warm water. Poef vindt het heerlijk.

Misschien is het voor jouw kat ook een idee om over te stappen op waterig zacht voer?
Ik weet het Poez, ik train mezelf maar ik vind het nog te moeilijk om een muis dood te slaan.

Ik ga letterlijk over mijn nek.

Misschien leer ik het ooit nog eens......
Winnie, geen idee hoe het zit met blaasdingen. Voor mij is het te lang geleden om er nog iets zinnigs over te zeggen.

Sterkte!
Leo, doe het zoals ik het doe: laat het Wé doen. Die man heb je ergens voor hoor
Ik heb van Royal Canin ook zakjes zacht voer, maar die zijn behoorlijk aan de prijs helaas. Volgens de dierenarts zouden de droge brokjes ook de zuurgraad in de blaas aanpassen. Merk wel dat ze meer water drinken nu ze niet zoveel nat voer meer krijgen.

Toen ik ze nog niet aan de Royal Canin had, kregen ze 's morgens en 's avonds met water aangelengd nat voer.

Ik heb echt medelijden met die kat hoor, maar ben zelf inmiddels ook een beetje op van het "gezeik". Maar goed, kan ook weinig hebben op het moment geloof ik.
quote:Poezewoes schreef op 27 februari 2010 @ 22:05:

Leo, doe het zoals ik het doe: laat het Wé doen. Die man heb je ergens voor hoor

Maar die is er doorgaans drie nachten per week niet

Ach, ik los het zelf wel op hoor, hij is nog truttiger dan ik met dat soort dingen. Hij wil ze al liever niet oppakken als ze nog leven.

Ken je naaktgaan!
Leo, ik heb 1x een muis doodgemaakt. Vriendin was zo stoer om het beestje van de kat af te pakken en buiten op de grond te leggen, ik ´durfde´ vervolgens een baksteen erop te laten vallen. En dood was ie!

(stonden we daar als 2 pubers te griezelen en te gillen in haar achtertuin, om 1 uur ´s nachts )

Misschien is dat een manier?
Haha ja die laars heeft hij niet echt aan hoor. Een vriendin van me heeft hem vast. Maar zijn ppotjes staken zo lekker uit:) En die goedzak laat alles toe.

Als ik naar de film ga van Leo kunnen we zeker samen reizen. Moet alleen even kijken of ik moet werken dan en/of kan ruilen. Dus alles onder voorbehoud!
En ik kies ervoor om de berichten over de muizen uit hun lijden verlossen te negeren......ben wat dat betreft een mietje.
Nou zeg, stelletje watjes! Roofdieren in huis maar niet de consequenties dragen

Lé, als Tom dr niet is, dan draai ik me dus om en laat de poes het afmaken. En dan prevel ik: "Het is de natúúr, de natúúr....."

Ik heb wel eens geklompt, maar daar word ik heel misselijk van. Heb ook wel eens een bewusteloze muis in de wc gedumpt, denkende da hij het loodje al had gelegd. Begint dat beest te zwemmen.... Nou dan haal ik hem er niet meer uit voor de klomp hoor, ik heb hem doorgespoeld.

De poes doet het trouwens sneller dan Tom hoor, die moet er ook drie keer naar kijken voor hij er van overtuigd is dat de muis nog leeft. Daarna is ie wel daadkrachtig. Pakt een doek, pakt met doek de muis en knijpt snel in de kop tot ie krak hoort...

Enniehoe, het muizenseizoen lijkt hier weer over, goddank. Het is vooral met die hevige kou, dat ze naar binnen komen. Normaal mijden ze mijn huis wel.....
Oh yugh muizen... Thank god woon ik op een flat en komen mijn katten niet buiten... Dus ook geen onverwachte cadeautjes in de vorm van een muis voor mij.
Poez!!!! Oh jij, jij oh je hebt een muis doorgespoeld! Ik moet er eigenlijk een beetje om lachen en toch ook niet.

Geen idee wat ik in jouw situatie had gedaan hoor. Ik ben wel heel blij dat ik nog nooit nog levende have heb gekregen van de dames. Een keer een al dood vogeltje, een keer een jonge spreeuw (die heeft het overleefd) en verder alleen dooie muizen.

Nu komen ze niet meer buiten tot het mooier weer wordt. En dan wil ik ook geen cadeaurtjes meer hebben eigenlijk.
Ratteke, wat had ik dan moeten doen? Hem naar het ziekenhuis van Leo moeten brengen aan de andere kant van het land? Het ziekenhuis met een sterftecijfer van 100%?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven