erg warm in huis
zaterdag 2 augustus 2014 om 17:48
Ik ben laatst verhuisd naar een nieuwe woning. een hoop gaat goed en heb het prima maar mijn zin. Nou heb ik echter toch een groot probleem waardoor ik niet fijn woon. De woning is eigenlijk een kantoorruimte. beneden werkt de huisbaas zelf want hij heeft een eigen bedrijf en boven woon ik. hij heeft er uiteraard de ruimte zo dus danig ingedeeld dat het wel te verhuren is als woonruimte. maar omdat het dus oorspronkelijk een kantoor ruimte is zitten er maar 2 kleine raampjes in. dit wist ik van te voren natuurlijk en heb het niet als hinderlijk beschouwd. maar nu ik er dus in ben gaan wonen vind ik het toch erg warm. de buitenmuur is van een soort kunst glas. er komt wel zon licht naar binnen maar naar buiten kijken is onmogelijk. ik denk dat het te vergelijken is met van die wanden die gebruikt worden bij grote kassen die gebruikt worden bij het verbouwen van groente ed. nou is het hier overdag onverdraagbaar. ongeveer 31 graden en de lucht blijft hier ook hangen. s'avonds is het nog 30 graden. mijn vraag ik is eigenlijk of ik aan mijn huisbaas een airco kan vragen aangezien ik hier echt hinder van heb. misschien iemand met ervaring? zelf een airco kopen is een dure grap voor een arm scholiertje maar mocht ik geen poot hebben om op te staan dan zal ik het zeker overwegen.
zaterdag 2 augustus 2014 om 18:04
Ik begrijp het niet helemaal. Zit er wel een raam in dat open kan? Daar heb je namelijk recht op. Een raam dat open kan. Onze woonkamer had dat niet en de huisbaas heeft dat toen aan moeten passen. Maar alsnog is het ook hier stikheet en trekt het niet door.
Airco is voor eigen rekening, hou er rekening mee dat als je kiest voor een vaste airco (met gat in de muur) de huisbaas toestemming moet geven, kan eisen dat je het bij vertrek laat hangen of dat je de schade hersteld. En dat kan een duur grapje worden. Mobiele airco's zijn niet zoveel waard. Die koelen maar een graad of 4/5 terug in een kleine ruimte.
Airco is voor eigen rekening, hou er rekening mee dat als je kiest voor een vaste airco (met gat in de muur) de huisbaas toestemming moet geven, kan eisen dat je het bij vertrek laat hangen of dat je de schade hersteld. En dat kan een duur grapje worden. Mobiele airco's zijn niet zoveel waard. Die koelen maar een graad of 4/5 terug in een kleine ruimte.
zaterdag 2 augustus 2014 om 18:14
[quote]mrssippie schreef op 02 augustus 2014 @ 18:04:
Ik begrijp het niet helemaal. Zit er wel een raam in dat open kan? Daar heb je namelijk recht op. Een raam dat open kan.
Ja ik heb twee kleine raampjes één in de woonkamer en één in de slaapkamer die wel open kunnen. dus dat zit prima. het is alleen de hitte die het onverdraagzaam maken vooral met weer. in ieder geval bedankt voor de tip en ik zal er aandenken als ik een toch een airco moet aanschaffen!
Ik begrijp het niet helemaal. Zit er wel een raam in dat open kan? Daar heb je namelijk recht op. Een raam dat open kan.
Ja ik heb twee kleine raampjes één in de woonkamer en één in de slaapkamer die wel open kunnen. dus dat zit prima. het is alleen de hitte die het onverdraagzaam maken vooral met weer. in ieder geval bedankt voor de tip en ik zal er aandenken als ik een toch een airco moet aanschaffen!
zaterdag 2 augustus 2014 om 21:56
Ik zou gewoon zeggen, joh het is hier niet im te wezen, zou je een airco willen installeren. Het lijkt me dat hij er ook profijt van heeft in zijn kantoor, het moet daar toch ook bloedheet zijn? Wil hij dat niet, dan zou ik aangeven dat je im je heen gaat kijken naar een andere woning. Ik zou iig niet zo willen wonen.
zaterdag 2 augustus 2014 om 22:58
De ene kant van het verhaal is de aanschaf van zo'n apparaat, de andere kant het energie-verbruik, die dingen slurpen electriciteit. Betaal je inclusief of exclusief?
Toevoeging: kun je op die wand van kunstglas niet van die spiegelfolie plakken? Dat scheelde hier op zolder bij een dakraam echt een paar graden...
Toevoeging: kun je op die wand van kunstglas niet van die spiegelfolie plakken? Dat scheelde hier op zolder bij een dakraam echt een paar graden...