Ergernissen in andermans huishouden

10-05-2016 19:59 1269 berichten
Hebben jullie dat ook? (Onbenullige) ergernissen in andermans huishouden, waar hij/zij niets of minder om lijkt te geven, maar waar jouw nekharen van overeind gaan staan?

Ik ben geen ster in het huishouden, mijn eigen huishouden is soms een huishouden van Jan Steen. Maar er zijn toch een aantal punten waar ik echt niet tegen kan.

- Theedoeken die niet vers meer ruiken of op de verwarming hebben gehangen

- Opgedroogde of rondslingerende schoonmaakdoekjes

- Glazen die ondersteboven in de kast staan (glas met water dat muf ruikt..)

- Vette handvatten, deurklinken of glazen
Ik ook niet. Het boeit me ook geen biet.

Mijn vader heeft dan wel weer eens de stofzuiger uit mijn kast gepakt om de kattenharen weg te zuigen voor hij ging zitten . Nou ja, ga je gang!
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenleaf schreef op 13 mei 2016 @ 15:15:

Nog nooit aan gedacht om andere/bepaalde kleding aan te doen omdat er ergens een huisdier aanwezig is... Ik zou er ook nooit aan gedacht hebben om tegen aankomende visite te zeggen, doe maar wat oudere kleding aan.. huh? Je hebt zelf toch ook niet elke dag je oude kloffie aan omdat je een huisdier hebt? Alsof huisdieren slecht zijn voor je kledingNou ik heb er wel eens spijt van als ik bij een vriendin geweest ben, en ik heb net tevoren schone kleren uit de kast getrokken. Bah wat stinkt die rook als je weer thuis bent. En het gekke is, bij haar heb ik er amper last van
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ooh een vriendin van mij laat haar katten altijd 'drinken'uit de kraan...met die tongetjes tegen de kraan aan...en dan krijgen mensen altijd lekker een glas water of een senseootje...
quote:beau87 schreef op 13 mei 2016 @ 15:40:

Ooh een vriendin van mij laat haar katten altijd 'drinken'uit de kraan...met die tongetjes tegen de kraan aan...en dan krijgen mensen altijd lekker een glas water of een senseootje... Jep, check check!
Hier begint een vrijpartij sowieso met een douche (allebei). Ik kan me echt niet voorstellen dat ik ongewassen zou vrijen. En ook na de sex gaan we allebei nog even richting badkamer (mijn vriend ook).

"Zullen we gaan douchen?" klinkt dan ook best romantisch :-)

Verder zou ik me kapot schamen als mijn vader het nodig vond eerst te moeten stofzuigen voor hij kon gaan zitten. Ik vind daar niets grappig aan. Of als bezoek me zou voorstellen om samen even iets op te ruimen of schoon te maken.

Eerlijk gezegd, alle mensen die zo hoog oplopen met weerstand opbouwen, gezellig zijn enz ... als excuus om het niet netjes te houden zijn in mijn ogen gewoon lui.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
quote:Ttass28 schreef op 13 mei 2016 @ 12:20:

wat ik ook zo vies vind zijn mensen die een vies bord in de vaatwasser gooien. Ik spoel het eerst af en dan doe ik het in de vaatwasser. Ik heb geen last van doffe glazen kwestie van glanspoelmiddel en goede vaatwastabletten gebruiken. En lief zijn voor je vaatwassser. Mijn vaat glanst als het uit de vaatwasser komt.

Waar ik me ook aan kan irriteren is verschillend bestek en borden en soepkomen die niet bijelkaar passen. ik kan er zelf slecht tegen als ik verschillend bestek heb in mijn kast.Ik zou me eens na laten kijken als ik zo was .... wat vermoeiend zeg.
quote:MrsNiceGuy schreef op 13 mei 2016 @ 15:47:

Hier begint een vrijpartij sowieso met een douche (allebei). Ik kan me echt niet voorstellen dat ik ongewassen zou vrijen. En ook na de sex gaan we allebei nog even richting badkamer (mijn vriend ook).

"Zullen we gaan douchen?" klinkt dan ook best romantisch :-)

Verder zou ik me kapot schamen als mijn vader het nodig vond eerst te moeten stofzuigen voor hij kon gaan zitten. Ik vind daar niets grappig aan. Of als bezoek me zou voorstellen om samen even iets op te ruimen of schoon te maken.

Eerlijk gezegd, alle mensen die zo hoog oplopen met weerstand opbouwen, gezellig zijn enz ... als excuus om het niet netjes te houden zijn in mijn ogen gewoon lui.

Nee hoor. Mijn huis is altijd schoon en opgeruimd. Maar niet chirurgisch gereinigd zoals sommigen hier. En ik vind de mate van smetvrees van sommige mensen echt zorgwekkend.

En wat is er vies aan ongewassen sex hebben? Leg eens uit?
quote:ikbenleaf schreef op 13 mei 2016 @ 14:36:

[...]

Jij wilt gewoon stiekem laten weten dat je elke dag seks hebt

Haha was het maar zo'n feest

Nee, ik hoopte eigenlijk op reactie van Ttass. Ik vraag me echt serieus af hoe vaak je dan seks hebt. 1 keer per maand, want zo'n gedoe steeds met verschonen. Of elke dag, want hee, dat bed moet toch elke dag verschoond.

Ik blijf het gedoe vinden.
Ook een Pluviofiel
O, ik ben inderdaad gewoon lui.

Maar ik ben ook nooit ziek en ik heb tijd over voor leuke dingen :-)
quote:nlies schreef op 13 mei 2016 @ 15:30:

[...]

Nou ik heb er wel eens spijt van als ik bij een vriendin geweest ben, en ik heb net tevoren schone kleren uit de kast getrokken. Bah wat stinkt die rook als je weer thuis bent. En het gekke is, bij haar heb ik er amper last vanEr zijn een paar vrienden waar ik alleen in oude of al gedragen kleding naartoe ga (soms haal ik het echt uit de mand met vieze was) en ik was mijn haar niet tevoren omdat ze binnen roken. Ik heb ook een tas voor als ik naar rokers ga, mijn stinktas. Dan gaan mijn goede tassen niet stinken.
quote:lux. schreef op 13 mei 2016 @ 15:57:

[...]

En wat is er vies aan ongewassen sex hebben? Leg eens uit?

Met diezelfde lichaamsdelen heb je ook meermaals geplast die dag, hè? Ik vind dat vies. Daarenboven zweet je ook altijd wat in lichaamsplooien. Neen, ik wil een fris gewassen lichaam en verwacht dat van mijn vriend ook (gelukkig doet hij daar niet moeilijk over). Ik geef toe dat dit de spontaniteit kapot maakt maar in een lat-relatie met elk kinderen moeten we sex sowieso 'plannen' :-)

En ondanks mijn zogenaamde smetvrees, ben ik never nooit ziek. Dat is dus ook geen excuus om bacterieën in huis te dulden.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Yep ik ben lui, maar tegelijkertijd ben ik ook zeer bewust zo "vies" mogelijk. Juist om weerstand op te bouwen en ook om lekker relaxt te kunnen leven.

Bacteriën zijn namelijk overal en die zijn echt niet weg te poetsen. Dat is een illusie. Bovendien poets je met de slechte bacteriën ook de goede weg.
En wat betreft seks: seks hoort in mijn ogen "vies" te zijn.

Samen douchen doe ik graag na afloop als we nog ergens heen gaan, maar zeker niet standaard vooraf of achteraf.

Wel doe ik even wat water over mijn vagina als ik tussendoor naar de wc ga en als ik iets proef bij het pijpen vraag ik even of hij zijn pik wil wassen.

Sorry voor de gedetailleerde beschrijving. Ik wist niet hoe ik dit kuis moest beschrijven.
quote:[message=22782443,noline]MrsNiceGuy schreef op 13 mei 2016 @

En ondanks mijn zogenaamde smetvrees, ben ik never nooit ziek. Dat is dus ook geen excuus om bacterieën in huis te dulden.

Newsflash;

Bacteriën zitten overal en tenzij je in een steriele kamer gaat wonen en er nooit meer uitkomt zal je bacteriën moeten dulden.

Onder je schoenen, aan je handen, aan je toetsenbord en je geld.

In je lichaam, op je lichaam en oh gruwel, ze zweven zelfs in de lucht die je inademt.
[quote]iris1969 schreef op 13 mei 2016 @ 16:12:

Yep ik ben lui, maar tegelijkertijd ben ik ook zeer bewust zo "vies" mogelijk. Juist om weerstand op te bouwen en ook om lekker relaxt te kunnen leven.

Bacteriën zijn namelijk overal en die zijn echt niet weg te poetsen. Dat is een illusie. Bovendien poets je met de slechte bacteriën ook de goede weg.[/quote]

Inderdaad. Dat het schoon lijkt betekent niet dat het schoon is. Schoon is een zeer betrekkelijk begrip. En daarbij vind ik poetsen heel erg zonde van mijn tijd. Die breng ik 1000 x liever luierend door, samen met mijn geliefden. Ik vind lui zijn helemaal geen slechte eigenschap.

Zolang het hier normaal schoon is lijkt, de kakkerlakken niet door de keuken marcheren en iedereen nog steeds op bezoek wil komen vind ik het wel best. En dat geldt ook voor de mensen waar ik thuis kom. Ik ruik het altijd als ik ergens kom waar gerookt wordt en/of huisdieren zijn. Maar hee, ik kom niet voor dettolgeur, ik kom voor de gezelligheid.
Ik heb echt niet elke dag seks hoor. Mijn vriend is niet altijd thuis of hij is laat ivm zakenreis. Ik ben ook niet de dunste je zweet wat sneller als je stevig bent.
Ik ben aardslui, en de eerste die dat toegeeft! Op huishoudelijk gebied dan welteverstaan, verder ben ik de hele week druk met werk, en leuke dingen!

Seks wil ik dan wel weer gewassen, maar dat had ik al gezegd.
quote:MrsNiceGuy schreef op 13 mei 2016 @ 16:05:

[...]

Met diezelfde lichaamsdelen heb je ook meermaals geplast die dag, hè? Ik vind dat vies. Daarenboven zweet je ook altijd wat in lichaamsplooien. Neen, ik wil een fris gewassen lichaam en verwacht dat van mijn vriend ook (gelukkig doet hij daar niet moeilijk over). Ik geef toe dat dit de spontaniteit kapot maakt maar in een lat-relatie met elk kinderen moeten we sex sowieso 'plannen' :-)

En ondanks mijn zogenaamde smetvrees, ben ik never nooit ziek. Dat is dus ook geen excuus om bacterieën in huis te dulden.Ik zie nog steeds niets vies. Ik bedoel ik neem geen lekker glaasje urine met een ijsklontje erin ofzo, maar waar denk je dat dat sperma uitkomt? Als jij hem pijpt slik je met het voorvocht net zo goed urineresten in. Hoef je niet eens het sperma voor door te slikken. Of vraag je hem ook even te komen voor je eroverheen gaat?
En tot mijn, pak 'm beet, 30e schaamte ik me inderdaad voor mijn niet zo'n nette onopgeruimde huis. Dat heb ik gelukkig achter me gelaten. Iedereen neemt me maar zoals ik ben.

(En met adhd is het net even een tikkel lastiger om orde te krijgen in de chaos, ik snap sinds een jaartje eindelijk waarom ik zo ben)
.
Ik wil trouwens niet dat in mijn mond klaargekomen wordt.

Maar ik vind dat soort hygiene weer van een totaal andere dan huishoudelijk eerlijk gezegd.
Wij douchen ook echt bijna altijd voor seks.
quote:Dubbz schreef op 13 mei 2016 @ 16:32:

Ik wil trouwens niet dat in mijn mond klaargekomen wordt.

Maar ik vind dat soort hygiene weer van een totaal andere dan huishoudelijk eerlijk gezegd.

Ik ook niet. Maar als je pijpt slik je hoe dan ook voorvocht in. Dat voorvocht spoelt de urinebuis door zodat de urineresten naar buiten komen, zodat het sperma niet doodgaat als de man ejaculeert. Dat is de functie van voorvocht. Dus tenzij je nooit pijpt slik je sowieso wat urineresten in.

Dus ja wat is vies?
Of heb ik nu voor een aantal mannen de kans op een bj verpest?
quote:lux. schreef op 13 mei 2016 @ 16:33:

[...]

Maar als je pijpt slik je hoe dan ook voorvocht in. Dat voorvocht spoelt de urinebuis door zodat de urineresten naar buiten komen, zodat het sperma niet doodgaat als de man ejaculeert. Dat is de functie van voorvocht. Dus tenzij je nooit pijpt slik je sowieso wat urineresten in.

Dus ja wat is vies?Eens hoor. Ik vind die kwak sperma gewoon niet lekker. Maar ik ben er niet vies van. Dat is voor mij wat anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven