Ergernissen in andermans huishouden

10-05-2016 19:59 1269 berichten
Hebben jullie dat ook? (Onbenullige) ergernissen in andermans huishouden, waar hij/zij niets of minder om lijkt te geven, maar waar jouw nekharen van overeind gaan staan?

Ik ben geen ster in het huishouden, mijn eigen huishouden is soms een huishouden van Jan Steen. Maar er zijn toch een aantal punten waar ik echt niet tegen kan.

- Theedoeken die niet vers meer ruiken of op de verwarming hebben gehangen

- Opgedroogde of rondslingerende schoonmaakdoekjes

- Glazen die ondersteboven in de kast staan (glas met water dat muf ruikt..)

- Vette handvatten, deurklinken of glazen
quote:lux. schreef op 13 mei 2016 @ 16:34:

Of heb ik nu voor een aantal mannen de kans op een bj verpest? Hahahaha
quote:Dubbz schreef op 13 mei 2016 @ 16:34:

[...]

Eens hoor. Ik vind die kwak sperma gewoon niet lekker. Maar ik ben er niet vies van. Dat is voor mij wat anders.Nee dat heb ik nog toegevoegd. Ik slik zeer zelden een keer, soms gebeurt het gewoon.
quote:Dubbz schreef op 13 mei 2016 @ 16:34:

[...]

Eens hoor. Ik vind die kwak sperma gewoon niet lekker. Maar ik ben er niet vies van. Dat is voor mij wat anders.Iedere kwak is per man anders qua smaak en ik ben er ook niet vies van, maar lekker is inderdaad anders.
quote:Dubbz schreef op 13 mei 2016 @ 16:30:

En tot mijn, pak 'm beet, 30e schaamte ik me inderdaad voor mijn niet zo'n nette onopgeruimde huis. Dat heb ik gelukkig achter me gelaten. Iedereen neemt me maar zoals ik ben.

(En met adhd is het net even een tikkel lastiger om orde te krijgen in de chaos, ik snap sinds een jaartje eindelijk waarom ik zo ben)
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 13 mei 2016 @ 13:20:

Het is weer gewoon een " ik ben zo lekker schoon/ ik ben zo lekker vies hihi " topic geworden.

Jammer.Gelukkig hebben we het nu over of je wel of niet je man laat klaarkomen in je mond
Tjezus, wat vals
quote:iris1969 schreef op 13 mei 2016 @ 17:00:

[...]

Iedere kwak is per man anders qua smaak en ik ben er ook niet vies van, maar lekker is inderdaad anders.En per man per keer na bier is ontzettend smerig maar moet je eens kijken wat er gebeurt als je eerst een doos raketjes aan hem voert, suikerwater
quote:MevrouwJack schreef op 13 mei 2016 @ 17:04:

[...]

Gelukkig hebben we het nu over of je wel of niet je man laat klaarkomen in je mond Nou het is wel belangrijk hoor, je wil toch niet uit hetzelfde glas drinken als een vrouw die sperma slikt
quote:Dormouse schreef op 13 mei 2016 @ 17:07:

[...]

En per man per keer na bier is ontzettend smerig maar moet je eens kijken wat er gebeurt als je eerst een doos raketjes aan hem voert, suikerwater Maakt een mental note to self. Je weet maar nooit .
quote:Dormouse schreef op 13 mei 2016 @ 17:07:

[...]

Nou het is wel belangrijk hoor, je wil toch niet uit hetzelfde glas drinken als een vrouw die sperma slikt
Tjezus, wat vals
quote:MrsNiceGuy schreef op 13 mei 2016 @ 15:47:

Hier begint een vrijpartij sowieso met een douche (allebei). Ik kan me echt niet voorstellen dat ik ongewassen zou vrijen. En ook na de sex gaan we allebei nog even richting badkamer (mijn vriend ook).

"Zullen we gaan douchen?" klinkt dan ook best romantisch :-)

Verder zou ik me kapot schamen als mijn vader het nodig vond eerst te moeten stofzuigen voor hij kon gaan zitten. Ik vind daar niets grappig aan. Of als bezoek me zou voorstellen om samen even iets op te ruimen of schoon te maken.

Eerlijk gezegd, alle mensen die zo hoog oplopen met weerstand opbouwen, gezellig zijn enz ... als excuus om het niet netjes te houden zijn in mijn ogen gewoon lui.

Hier herken ik me in. Douchen voor de seks is voor mij (en voor mijn ex-partners ook) echt een must. Doet helemaal niets af aan de spanning. Vind ik wel zo fris aangezien ik bij wijze van spreken liever niet eerst op een toilet en vervolgens op het gezicht van mijn partner wil gaan zitten.

En ik voel me persoonlijk gewoon het fijnst in een schoon, lekker ruikend, gezellig opgeruimd huis. Daarom maak ik regelmatig goed schoon en draag ik binnen bijvoorbeeld geen schoenen. Ik vind dat andere mensen vooral moeten doen waar zij zich het prettigst bij voelen. Zeker in hun eigen huis. Het lijkt me trouwens heerlijk om te kunnen ontspannen in een vies en rommelig huis! Vind het bewonderingswaardig dat zoveel mensen dat kunnen. Helaas kan ik dat niet. Maar dat fabeltje dat je zogenaamd een lagere weerstand hebt als je schoon bent is wat mij betreft grote onzin. Ik ben vrijwel nooit ziek. Zo eens in de twee jaar, misschien zelfs minder. En ik ben er ook echt niet ongezelliger door.
quote:iris1969 schreef op 13 mei 2016 @ 17:09:

[...]

Maakt een mental note to self. Je weet maar nooit .Het werkt echt haha, fruit schijnt het ook goed te doen (ananas enzo) en van alcohol, sigaretten en knoflook wordt het bitter en naar enzo. Maar van flink wat waterijs wordt het helemaal mier-en-mier zoet wat mij betreft té zoet maar wie weet een uitkomst voor de man van een sperma-schuwe zoetekauw
quote:Dormouse schreef op 13 mei 2016 @ 17:38:

[...]

Het werkt echt haha, fruit schijnt het ook goed te doen (ananas enzo) en van alcohol, sigaretten en knoflook wordt het bitter en naar enzo. Maar van flink wat waterijs wordt het helemaal mier-en-mier zoet wat mij betreft té zoet maar wie weet een uitkomst voor de man van een sperma-schuwe zoetekauw Ja het klopt echt inderdaad! Ik heb mijn man eens warme chocolademelk laten drinken voor orale sex en toen werd het ook zoet inderdaad maar wel een hele onderneming voor een bj
Tja.. sporters vinden niet-sporters vaak lui. Dat is hier ook zo met schoonmakers en viezerds ik vrees voor alle mensen met smetvrees dat de wetenschap aan de kant van 'niet overdreven schoon' staat.
Ik vind mensen die met hun zweetvoeten/sokken in andermans huis lopen trouwens viezer dan iemand die gewoon zijn schoenen aanhoudt.
quote:Libra1990 schreef op 13 mei 2016 @ 17:25:

[...]

Hier herken ik me in. Douchen voor de seks is voor mij (en voor mijn ex-partners ook) echt een must. Doet helemaal niets af aan de spanning. Vind ik wel zo fris aangezien ik bij wijze van spreken liever niet eerst op een toilet en vervolgens op het gezicht van mijn partner wil gaan zitten.

En ik voel me persoonlijk gewoon het fijnst in een schoon, lekker ruikend, gezellig opgeruimd huis. Daarom maak ik regelmatig goed schoon en draag ik binnen bijvoorbeeld geen schoenen. Ik vind dat andere mensen vooral moeten doen waar zij zich het prettigst bij voelen. Zeker in hun eigen huis. Het lijkt me trouwens heerlijk om te kunnen ontspannen in een vies en rommelig huis! Vind het bewonderingswaardig dat zoveel mensen dat kunnen. Helaas kan ik dat niet. Maar dat fabeltje dat je zogenaamd een lagere weerstand hebt als je schoon bent is wat mij betreft grote onzin. Ik ben vrijwel nooit ziek. Zo eens in de twee jaar, misschien zelfs minder. En ik ben er ook echt niet ongezelliger door.

Ik ook. Maar mijn 'schoon en opgeruimd' is niet als het bed direct verschoond wordt als je sex hebt gehad, of als er elke dag gestofzuigd wordt, of door elke dag je keuken en toilet af te soppen. Schoon en opgeruimd is in mijn beleving dat er geen rommel in de weg ligt, dat de vloer vrij is van schoenen, tassen of ander slingerwerk, dat het aanrecht en fornuis een lapje krijgen na het eten, de slaapkamer en woonkamer tijdig worden gelucht en dat je de remsporen en eventuele andere sporen uitwist na toiletbezoek. Dan is eens in de week het huis de grote schoonmaak wat mij betreft prima.

Zo heb ik het echter niet geleerd. Van mijn moeder heb ik geleerd alle tegels op te wrijven tot perfecte spiegels, elke avond het aanrecht en fornuis schoon te boenen met een schuurspons en sop, elke week alle tegels mee te nemen en elk hoekje van het huis af te soppen en elke avond een hygiënisch doekje over het toilet te halen. Dus ik zie die kalkdruppeltjes op andermans kraan, en de keukenkastjes die wel met een vochtig doekje zijn afgenomen, maar daarna niet zijn opgewreven, ik zie het ook in mijn eigen huis als mijn schoonmaakster dat doet. Ik zie letterlijk ELK detail. Maar ik kies ervoor om mijn tijd en aandacht aan leukere dingen te besteden. Want je ergens aan ergeren is uiteindelijk een keuze. En ik word er geen leuker mens van, dus waarom zou ik me er druk om maken? Ik zeg alleen wat van dingen waarvan ik vind dat mijn schoonmaakster er met de pet naar gooit, maar niet naar dingen die zij nu eenmaal net iets minder perfect afwerkt dan dat ik het ooit van mijn moeder heb geleerd. Mijn moeder is gewoon gek.

Ik denk dat er een soort gemiddelde van 'schoon' is en dat je mensen hebt die naar de ene kant een beetje uitslaan en mensen die naar de andere kant een beetje uitslaan, en dat er maar heel weinig totale neuroten de hele dag poetsen en maar heel weinig smeerkezen de hele boel laten verslonzen. En dat niemand het chill vindt om in een huis vol rotzooi te leven.
quote:PlayingTheAngel schreef op 13 mei 2016 @ 17:48:

Tja.. sporters vinden niet-sporters vaak lui. Dat is hier ook zo met schoonmakers en viezerds ik vrees voor alle mensen met smetvrees dat de wetenschap aan de kant van 'niet overdreven schoon' staat.Misschien zijn alle mensen die sporten rommelig in huis en staan alle niet-sporters de hele dag te poetsen
quote:lux. schreef op 13 mei 2016 @ 17:43:

[...]

Ja het klopt echt inderdaad! Ik heb mijn man eens warme chocolademelk laten drinken voor orale sex en toen werd het ook zoet inderdaad maar wel een hele onderneming voor een bj Ach, als je toch ook nog moet douchen en erna je bed moet verschonen kan dit er ook nog wel bij toch
quote:Dormouse schreef op 13 mei 2016 @ 17:54:

[...]

Ach, als je toch ook nog moet douchen en erna je bed moet verschonen kan dit er ook nog wel bij toch True true, maar stiekem vind ik mijn man zo lekker smaken als hij een beetje zout van het zweet is
Je neus speelt een enorme rol bij het aantrekkelijk vinden van je partner, dus ik denk dat jij helemaal goed zit. Houwe zo .
quote:lux. schreef op 13 mei 2016 @ 17:57:

[...]

True true, maar stiekem vind ik mijn man zo lekker smaken als hij een beetje zout van het zweet is

Dan ben je niet de enige

Ergernissen (om maar eens on-topic te reageren) heb ik niet echt. Als het geen vuilnisbelt is en ik maar kan zitten. Mensen zullen zich hier vast ergeren, ik was bijvoorbeeld maar 1x per dag af, tijdens het koken, dus als je in de middag komt staat er nog wel wat van de ochtend. De ene dag haal ik even met de franse slag de stofzuiger over de grote oppervlakken voor de kattenharen en de andere dag doe ik het goed. De ene week de keuken een grote beurt en de andere keer de badkamer. Grote vlekken en knoeien doe ik even tussendoor. Hygienisch verantwoord, niet suuuperschoon geboend. Slingert wel wat speelgoed rond (blijf het niet elke 5 minuten wegruimen maar alleen voor elke maaltijd) maar je nek zal je niet snel breken. En ik vind het prima zo en het gaat erom dat je je prettig voelt in je huis denk ik, lekker belangrijk wat een ander vind. Wat ik ook van een ander huishouden kan denken, ergeren doe ik me niet eigenlijk, zij moeten er leven, ik kan de deur uit mocht het me teveel zijn en lekker terug naar mijn eigen plekje
quote:Ttass28 schreef op 13 mei 2016 @ 13:20:

[...]

Wat is daar vreselijk aan? Gewoon overtrek en bescherming eraf nieuwe erop. Wat een moeite.

Ik snap uberhaupt niet dat huishouden/schoonmaken een moeite is. Voor mij is het geen moeite. Ik zit heerlijk in de tuin zonder dat ik moet denken dat ik moet schoonmaken. Ik ben ook zo opgevoed, je huis moet visite klaar zijn bij wijze van spreken. Ik zie het echt niet als moeite.

Hoi Ttas, veel dingen die je doet herken ik. Ik ben half buitenlands, mijn vader komt uit een land waar het de helft van de tijd meer dan 30c is. Daar gaat men idd wat anders met hygiene om, omdat het bij die temperaturen veel sneller gaat met bactieren enzo.

Het is daar bijvoorbeeld heel normaal om dagelijks te vegen én dweilen.

Aan de andere kant, ik volg dit topic vanaf het begin, laat het mij niet los. Vanmiddag moest ik aan je denken. Ik vroeg me oprecht af of je naast je huishouden nog een baan hebt. Met 2 jonge kinderen en een drukke baan heb ik nog geen tijd van 10% van de dingen die jij zegt te doen.
quote:Dormouse schreef op 13 mei 2016 @ 18:02:

[...]

Dan ben je niet de enige

Ergernissen (om maar eens on-topic te reageren) heb ik niet echt. Als het geen vuilnisbelt is en ik maar kan zitten. Mensen zullen zich hier vast ergeren, ik was bijvoorbeeld maar 1x per dag af, tijdens het koken, dus als je in de middag komt staat er nog wel wat van de ochtend. De ene dag haal ik even met de franse slag de stofzuiger over de grote oppervlakken voor de kattenharen en de andere dag doe ik het goed. De ene week de keuken een grote beurt en de andere keer de badkamer. Grote vlekken en knoeien doe ik even tussendoor. Hygienisch verantwoord, niet suuuperschoon geboend. Slingert wel wat speelgoed rond (blijf het niet elke 5 minuten wegruimen maar alleen voor elke maaltijd) maar je nek zal je niet snel breken. En ik vind het prima zo en het gaat erom dat je je prettig voelt in je huis denk ik, lekker belangrijk wat een ander vind. Wat ik ook van een ander huishouden kan denken, ergeren doe ik me niet eigenlijk, zij moeten er leven, ik kan de deur uit mocht het me teveel zijn en lekker terug naar mijn eigen plekje

Nou kennelijk vinden mensen zelfs wat van je wc-rol Overigens hebben mijn man en ik daar ook altijd ruzie om, want ik wil hem zo dat het wc-papiertje tegen de muur aan valt en hij wil hem andersom, de 'goede' manier volgens hem.

Net zoals dat ik een banaan op zijn kop moet pellen van hem, omdat apen het zo doen. BEN IK EEN AAP? zei ik. Stupid question
quote:lux. schreef op 13 mei 2016 @ 18:25:

[...]

Nou kennelijk vinden mensen zelfs wat van je wc-rol Overigens hebben mijn man en ik daar ook altijd ruzie om, want ik wil hem zo dat het wc-papiertje tegen de muur aan valt en hij wil hem andersom, de 'goede' manier volgens hem.

Net zoals dat ik een banaan op zijn kop moet pellen van hem, omdat apen het zo doen. BEN IK EEN AAP? zei ik. Stupid question Psst hij heeft gelijk
quote:nlies schreef op 13 mei 2016 @ 15:30:

[...]

Nou ik heb er wel eens spijt van als ik bij een vriendin geweest ben, en ik heb net tevoren schone kleren uit de kast getrokken. Bah wat stinkt die rook als je weer thuis bent. En het gekke is, bij haar heb ik er amper last vanJa, dat snap ik wel. Dan vind ik persoonlijk binnen roken veeeeeel erger dan huisdieren
quote:Dubbz schreef op 13 mei 2016 @ 15:46:

[...]

Jep, check check!

Hihi, ik doe dat zelf niet maar het zou me echt niet boeien.

Zal ik een keer op de koffie komen Dubbz?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven