Ergernissen in andermans huishouden

10-05-2016 19:59 1269 berichten
Hebben jullie dat ook? (Onbenullige) ergernissen in andermans huishouden, waar hij/zij niets of minder om lijkt te geven, maar waar jouw nekharen van overeind gaan staan?

Ik ben geen ster in het huishouden, mijn eigen huishouden is soms een huishouden van Jan Steen. Maar er zijn toch een aantal punten waar ik echt niet tegen kan.

- Theedoeken die niet vers meer ruiken of op de verwarming hebben gehangen

- Opgedroogde of rondslingerende schoonmaakdoekjes

- Glazen die ondersteboven in de kast staan (glas met water dat muf ruikt..)

- Vette handvatten, deurklinken of glazen
Ik heb dieren en ik rook. Vooral alle smetvreestypes wegblijven.
quote:Ttass28 schreef op 16 mei 2016 @ 00:15:

[...]

Jup ze zijn maar 60 cent. Kost niets vooral na een week.Oh smetvreestype dus.
quote:emmetje2 schreef op 16 mei 2016 @ 00:23:

Ik heb dieren en ik rook. Vooral alle smetvreestypes wegblijven.

Ik rook niet, maar heb 3 katten en stofzuig niet dagelijks.

Mijn keuken is standaard een stort (als ik sommigen hier lees - ik vind het zelf best doenbaar) en ik heb geen gieter in mijn badkamer.

Ik zou dus ook maar wegblijven hier.
quote:minnimouse schreef op 16 mei 2016 @ 00:22:

[...]

Word jij niet ontzettend moe van jezelf?Uhh nee waarom zou ik?
Een vriendin van mij gooit wc borstels in de vaatwasser 1 ding weer ik wel ik eet daar nooit meer ik vraag altijd of ze bij mij komt.
quote:Moirai schreef op 16 mei 2016 @ 00:17:

Voortdurend doekjes, borstels, enz weggooien.

Wegwerp schoonmaakdoekjess, liters chloor.

Denken er dan zo weinig mensen aan het milieu?Doekjes gooi ik niet weg die gaan in de kookwas. Tjaa dan moeten ze maar wat milieu vriendelijke spullen verkopen toch?
Alle reacties Link kopieren
Watttt gatver!!!
quote:Ttass28 schreef op 16 mei 2016 @ 00:40:

[...]

Doekjes gooi ik niet weg die gaan in de kookwas. Tjaa dan moeten ze maar wat milieu vriendelijke spullen verkopen toch?

Anderen op dit topic wel.

Die bestaan er gewoon hoor: ecologische schoonmaakmiddelen.

En een afwasborstel elke week weggooien, wat een verspillen en wat een belasting.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Ik d8 eerst nog afwasborstel..
Ah, topic naar mijn hart. Ik ben erachter gekomen dat een familielid naast de pot pist. Letterlijk.

Eerst dacht ik in een vakantiehuisje dat de wc lekte, elke keer een plas eromheen. Toen was hij bij ons thuis op bezoek en lagen er voor de wc een spoor druppels. Ik kom regelmatig bik hem thuis en hij heeft vloerbedekking op zijn eigen wcvloer liggen...... Ik zorg dat ik altijd mijn schoenen aanheb als ik daar naar de wc ga....
quote:Ttass28 schreef op 16 mei 2016 @ 00:37:

Een vriendin van mij gooit wc borstels in de vaatwasser 1 ding weer ik wel ik eet daar nooit meer ik vraag altijd of ze bij mij komt.Oh getver, getver en getver!
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:Moirai schreef op 16 mei 2016 @ 00:17:

Voortdurend doekjes, borstels, enz weggooien.

Wegwerp schoonmaakdoekjess, liters chloor.

Denken er dan zo weinig mensen aan het milieu?Nou, inderdaad. Wat een vreselijke belasting voor het milieu. En dan zijn mensen daar nog trots op ook.

Een vriendin van mij gooit wc borstels in de vaatwasser 1 ding weer ik wel ik eet daar nooit meer ik vraag altijd of ze bij mij komt.Gatverdergatver. Dat is wel met stip de smerigste huishoudelijke actie die ik ooit heb gehoord. Gatver.
Bij anderen in huis zal ik me niet zo snel ergeren, misschien wel verbazen.

Uit een vorig huishoudelijk topic hier heb ik al geleerd dat ik qua poetsen tot het vieze deel van de bevolking hoor, maar één ding waar ik echt slecht tegen kan is een vies aanrecht, vieze gootsteen, vieze vaatdoekjes. Brrrrr. Zo'n gootsteen waar je nog de resten in ziet van gisteravond het aardappels afgieten. Brrrrr. Of een vaatdoekje dat ruikt alsof het er al twee weken nat en vies ligt te zijn. Of een gootsteen waar bergen kaaskorstjes, vieze asbakken en lege koffiekopje in gemikt worden. Aanrecht, gootsteen en vaatdoekje zie ik graag schoon en fris.

WC zonder prullenbakje vind ik ongastvrij, inderdaad omdat je niet met je gebruikte tampon het hele huis door wil leuren op zoek naar een prullenbak.

In de categorie verbazing, niet ergernis: een vriendin die wekelijks het speelgoed van de kinderen ontsmet met Dettol. Alle duploblokjes, elk autootje, alles wordt afgesopt. Als ik dat zie voel ik me eventjes een héél vies mens en een vreselijk ontaarde moeder, om daarna te bedenken dat zoals bij ons een keer per jaar in de zomervakantie alle Duplo in een sopje heus ook prima is en een beetje weerstand opbouwen goed is voor kinderen.
quote:Ttass28 schreef op 16 mei 2016 @ 00:40:

[...]

Doekjes gooi ik niet weg die gaan in de kookwas. Tjaa dan moeten ze maar wat milieu vriendelijke spullen verkopen toch?

Ik vraag me serieus af of een kookwas voor een paar doekjes milieuvriendelijker is dan die paar doekjes maar weggooien.

Ik zit dus in het doekjes weggooi-kamp omdat ik het onzin vind om een hete/kookwas te draaien voor die paar doekjes (en weken lang verzamelen tot een volle trommel vind ik erg goor). Verder heb ik niks te kookwassen.
quote:ikbenleaf schreef op 15 mei 2016 @ 22:16:

Wat een idiote 'gastheer' saartje

Wist je bezoek misschien niet dat voetschimmel besmettelijk is? Anders doe je dat toch niet?

jawel, deze vrouw is verpleegkundige, dus die hoort dat te weten.

Op vakantie houdt ze heel strikt haar badslippers aan bij het douchen of bij zwembaden, want ze is als de doods dat ze door iemand anders besmet wordt.

Het is zoiezo een heel raar mens. Heb ook al verschillende anekdotes over haar gepost in het topic gierige acties
quote:appeltjesgroen schreef op 16 mei 2016 @ 06:13:

In de categorie verbazing, niet ergernis: een vriendin die wekelijks het speelgoed van de kinderen ontsmet met Dettol. Alle duploblokjes, elk autootje, alles wordt afgesopt. Als ik dat zie voel ik me eventjes een héél vies mens en een vreselijk ontaarde moeder, om daarna te bedenken dat zoals bij ons een keer per jaar in de zomervakantie alle Duplo in een sopje heus ook prima is en een beetje weerstand opbouwen goed is voor kinderen.

WoW, ik zou willen dat ik zoveel tijd over zou hebben... Al zou ik het dan toch liever ergens anders aan besteden.

Mijn man en ik doen ook wel eens een grote speelgoed opruim en schoonmaak actie, maar als we dat grondig willen doen zijn we echt ca. 1,5 uur bezig. Of we gebben teveel speelgoed...
Speelgoed schoonmaken... Hmmmm...
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Gatver. Een pleeborstel in je vaatwasser. Ik hoop zo dat ik nergens kom waar dat gebeurt.

Ik koop gewoon regelmatig een nieuwe. Ook slecht voor het milieu maar ik weet niet hoe ik het anders fris moet houden in de wc.

Afwasborstel gaat wel in de vaatwasser. Maar daar was ik alleen servies mee af dat ook in de vaatwasser zou kunnen, ik maak er niet mee schoon. En ik koop ook regelmatig een nieuwe maar zeker niet iedere week.

Een vriendin van mij gooit wc borstels in de vaatwasser 1 ding weer ik wel ik eet daar nooit meer ik vraag altijd of ze bij mij komt.

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat?????? Bah zeg!

Gelukkig ken ik niemand die dat doet (of ze moeten er niet open over zijn)
Ik kan me een 21 Jumpstreet acteur herinneren die verkondigde elke dag een nieuwe tandenborstel te gebruiken (en de vorige dus weg te gooien). Hij had het gemaakt en hij was dit soort verspilling waard, vond hij zelf. Na die serie nooit meer iets van die bizarre knul vernomen
Ok, ik heb toch een mening over andermans huishouden: bij mensen die hun wc-borstel in de vaatwasser stoppen, eet ik niet...
Die wc-borstel

Misschien een tip voor degenen die andermans maandelijkse problemen niet in hun wc-afvalbak willen zien liggen: Doe een plastic tas in het emmertje van het afvalbakje. Die tas pak je bij de randen als je het bakje gaat legen, even de andere kant opkijken terwijl je de tas eruit hijst en dan snel een knoop erin.
Ik vind hier dingen van.

Getver en waarom.

Een wc borstel kost 90 cent ofzo.

Oh bah tussen je bestek...
quote:Ttass28 schreef op 16 mei 2016 @ 00:35:

[...]

Uhh nee waarom zou ik?Omdat je nogal obsessief overkomt. Constant bezig met alles schoonhouden en bezig zijn met wat je vies vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven