Ergernissen in andermans huishouden

10-05-2016 19:59 1269 berichten
Hebben jullie dat ook? (Onbenullige) ergernissen in andermans huishouden, waar hij/zij niets of minder om lijkt te geven, maar waar jouw nekharen van overeind gaan staan?



Ik ben geen ster in het huishouden, mijn eigen huishouden is soms een huishouden van Jan Steen. Maar er zijn toch een aantal punten waar ik echt niet tegen kan.

- Theedoeken die niet vers meer ruiken of op de verwarming hebben gehangen

- Opgedroogde of rondslingerende schoonmaakdoekjes

- Glazen die ondersteboven in de kast staan (glas met water dat muf ruikt..)

- Vette handvatten, deurklinken of glazen
quote:granny71 schreef op 27 juli 2016 @ 11:45:

[...]



En blijkbaar is het ook nog een lid van het forum die ze openlijk te kijk zet

Gezien haar opmerking "Als je dit leest..."



Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig





Ik weet niet of ze hier leest. Maar als ze dit leest tja dan weet ze wie het geschreven heeft.





Ik ga er verder niet meer op in want het doel van dit topic schieten we voorbij.
quote:biol schreef op 27 juli 2016 @ 11:51:

Even iedere avond een beetje bleek er inEn dat je daar het milieu mee verpest maakt je verder niet uit? Asociaal vind ik het.
quote:biol schreef op 27 juli 2016 @ 11:51:

Goh wat ergeren we ons toch allemaal aan veel dingen.. heerlijk om te lezen.



Ik ben zelf opgegroeid in een huishouden dat eigenlijk te vies was om in te leven. Toen ik uit huis ging heb ik dan ook een hele periode echt moeite gehad om de boel eens de boel te laten. Ik poetste letterlijk iedere avond de badkamer en het toilet met dettol. Dat rook zo lekker fris. Tot bloedende handen aan toe.



Inmiddels jaren later kan ik nog steeds heel blij zijn met een opgeruimd en schoon huis, echter ben ik inmiddels ook wel van de strekking, soms is het allemaal niet belangrijk en geniet ik liever van mijn gezin of de zon ofzo.



Waar ik wel echt een rilling van krijg is van een niet schoon toilet. Dat je gewoon een urine lucht ruikt omdat het al dagen niet is schoongemaakt. Brrrrrr daar ga ik dan ook niet naar de wc. Sowieso van die wc`s waar een hele gele plek in gesleten is doen me kokhalzen. Zo moeilijk is het niet. Even iedere avond een beetje bleek er in, en iedere dag even een doekje over de rand en bril doet wonderen. En dan gebruik ik daar ook het liefste dettoldoekjes voor... die geur is voor mij echt de herkenning van schoon.Voor mij ook het liefst de oude versie van dettol. Als ik geen dettol gebruik is mijn huis niet schoon.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tr0tter schreef op 27 juli 2016 @ 11:53:

[...]



En dat je daar het milieu mee verpest maakt je verder niet uit? Asociaal vind ik het.



Nee dat maakt me verder idd niet uit. En dan ben ik maar asociaal. Jij hebt zeker geen huisvuil? Rijdt geen auto? Leeft verder compleet macrobiotisch en uit eigen tuin en bent compleet zelfvoorzienend?

Nee toch niet, want je hebt wel een computer, die stroom verbruikt, en internet, wat via een provider gaat die ja ja je raadt het al stroom verbruikt. Denk je dat dat goed is voor het milieu? zuurpruim
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:Ttass28 schreef op 27 juli 2016 @ 11:38:

Het is het doel van dit topic om over andermans ergenissen in het huishouden te praten.

Dat doen we toch? We praten over jouw ergernissen.



Waarom negeer je mijn vraag over waarom je daar eigenlijk nog op visite gaat als je je zó vreselijk ergert aan haar huishouden? Vind je het stiekem wel lekker om je te ergeren aan het huishouden van een ander en je te realiseren hoeveel 'beter' je zelf bent?
quote:biol schreef op 27 juli 2016 @ 11:57:

Nee dat maakt me verder idd niet uit. En dan ben ik maar asociaal. Jij hebt zeker geen huisvuil? Rijdt geen auto? Leeft verder compleet macrobiotisch en uit eigen tuin en bent compleet zelfvoorzienend?

Nee toch niet, want je hebt wel een computer, die stroom verbruikt, en internet, wat via een provider gaat die ja ja je raadt het al stroom verbruikt. Denk je dat dat goed is voor het milieu? zuurpruimGroene stroom ja, daar verpest ik niets mee hoor. En er zit nogal een verschil in het gebruiken van stroom (dat min of meer noodzakelijk is in onze maatschappij) of een overbodig, milieuverpestend en schadelijk schoonmaakmiddel.
Alle reacties Link kopieren
Ik was laatst bij iemand die fruit aan het snijden was. Ze sneed in haar vinger. Het bloedde, en het drupte zelfs ook op het fruit. Ze likte haar vinger af, steeds weer opnieuw, om te voorkomen dat al het fruit bebloed zou raken. Ze gaf me een bakje met fruit en was zo aardig er geen bebloede stukjes in te doen. Ik heb uit beleefdheid wel wat gegeten, maar ik vond het erg ranzig, vanwege de afgelikte vingers. En ik probeerde maar niet aan dat bloed te denken.

Oh, en een hond of andere dieren op de bank: dat mag iedereen van mij zelf weten. In mijn huis mijn regels, maar dat er in andere huizen andere regels gelden, daar heb ik helemaal geen moeite mee.
Mind the gap
quote:Tr0tter schreef op 27 juli 2016 @ 11:57:

[...]



Dat doen we toch? We praten over jouw ergernissen.



Waarom negeer je mijn vraag over waarom je daar eigenlijk nog op visite gaat als je je zó vreselijk ergert aan haar huishouden? Vind je het stiekem wel lekker om je te ergeren aan het huishouden van een ander en je te realiseren hoeveel 'beter' je zelf bent?Ik negeer jouw gewoon omdat het altijd hetzelfde gezeur is. Ik weet wel dat je me niet mag en dat je constant mijn woordjes probeert te draaien en zogenaamd over te vallen. Laat ik daar nou geen zin in hebben om constant weer hetzelfde gezeur en gezeik aan te gaan.
quote:Ttass28 schreef op 27 juli 2016 @ 12:03:

Ik negeer jouw gewoon omdat het altijd hetzelfde gezeur is. Ik weet wel dat je me niet mag en dat je constant mijn woordjes probeert te draaien en zogenaamd over te vallen. Laat ik daar nou geen zin in hebben om constant weer hetzelfde gezeur en gezeik aan te gaan.Goh, volgens mij heb ik nog nooit eerder op je gereageerd, dus hoe kom je erbij dat ik je niet zou mogen? Ik stel je gewoon een vraag. Zo gek is het toch niet, dat ik me afvraag waarom je daar nog op bezoek gaat als je het er zo vreselijk vindt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 27 juli 2016 @ 11:54:

Voor mij ook het liefst de oude versie van dettol. Als ik geen dettol gebruik is mijn huis niet schoon.

Jouw obsessie met hygiëne kon nog wel eens averechts uitpakken: de antibiotica die in Dettol zitten maken namelijk álle bacteriën dood, dus ook de onschadelijke of zelfs nuttige. Nuttige bacteriën of onschadelijke vormen concurrentie voor eventuele ziektekiemen – een eerste afweer, zogezegd. Bij het weghalen van die ‘basispopulatie’ hebben schadelijke bacteriën daarna dus sowieso meer kans.



Het gebruik van antibiotica selecteert bovendien resistente bacteriën. Door dit soort producten te gebruiken blijven er steeds meer bacteriën over die een resistentie hebben ontwikkeld tegen de werkzame stof. En dat is vervelend, want zo dragen ze bij aan de opkomst van bad-ass bacteriën zoals MRSA, die nauwelijks meer te stoppen is. Een veelgebruikt molecuul in producten zoals Dettol is Triclosan, en er zijn dus al E. coli’s die dat molecuul er meteen weer uit kunnen schoppen als ze het tegenkomen. Er zijn twee gevaren hieraan: dat direct de resistente gevaarlijke bacteriën geselecteerd worden omdat ze door Dettol een selectievoordeel krijgen (de rest gaat tenslotte wel dood), of dat de ‘normale’ als eerst resistent worden. Dat laatste is ook vervelend, want met de mate van genuitwisseling tussen bacteriën is de kans groot dat het overslaat.



Buiten dit is het ook nog eens ontzettend slecht en belastend voor het milieu!
Alle reacties Link kopieren
Bacteriën sterker door schoonmaakmiddelen



Vooral doorgaan met Dettol e.d. gebruiken.

Echt goed voor de volksgezondheid
quote:iemand_anders schreef op 27 juli 2016 @ 12:08:

[...]



Jouw obsessie met hygiëne kon nog wel eens averechts uitpakken: de antibiotica die in Dettol zitten maken namelijk álle bacteriën dood, dus ook de onschadelijke of zelfs nuttige. Nuttige bacteriën of onschadelijke vormen concurrentie voor eventuele ziektekiemen – een eerste afweer, zogezegd. Bij het weghalen van die ‘basispopulatie’ hebben schadelijke bacteriën daarna dus sowieso meer kans.



Het gebruik van antibiotica selecteert bovendien resistente bacteriën. Door dit soort producten te gebruiken blijven er steeds meer bacteriën over die een resistentie hebben ontwikkeld tegen de werkzame stof. En dat is vervelend, want zo dragen ze bij aan de opkomst van bad-ass bacteriën zoals MRSA, die nauwelijks meer te stoppen is. Een veelgebruikt molecuul in producten zoals Dettol is Triclosan, en er zijn dus al E. coli’s die dat molecuul er meteen weer uit kunnen schoppen als ze het tegenkomen. Er zijn twee gevaren hieraan: dat direct de resistente gevaarlijke bacteriën geselecteerd worden omdat ze door Dettol een selectievoordeel krijgen (de rest gaat tenslotte wel dood), of dat de ‘normale’ als eerst resistent worden. Dat laatste is ook vervelend, want met de mate van genuitwisseling tussen bacteriën is de kans groot dat het overslaat.



Buiten dit is het ook nog eens ontzettend slecht en belastend voor het milieu! Het wordt al 29 jaar in mijn leven gebruikt ik ben kerngezond. En als het echt schadelijk is moeten ze het maar niet verkopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Falathiel schreef op 27 juli 2016 @ 11:34:

Een kwetsende opmerkingen omhullen met een lach is nog altijd een kwetsende opmerking. Je zei gewoon dat haar huis vies is. Dan kan ze op dat moment misschien meelachen, maar je eigenlijk in gedachten de huid volschelden op dat moment. Nee, ik had dat niet kunnen waarderen.



Dit dus, je had van mij ook kunnen vertrekken.

Wie weet poetst ze altijd een uur extra voor jij langskomt, dan is die opmerking helemaal kwetsend.



Ik vraag me trouwens af wat de meerwaarde hiervan is: jij weet dat zij zo woont en zij weet hoe jij erover denkt, waarom moet dat per se nog 's uitgesproken worden, wat is de meerwaarde daarvan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 27 juli 2016 @ 12:18:

[...]





Het wordt al 29 jaar in mijn leven gebruikt ik ben kerngezond. En als het echt schadelijk is moeten ze het maar niet verkopen.

Lees mijn link even Tass

Het gaat niet om jouw gezondheid maar over de gezondheid van alle mensen en dieren
quote:Ttass28 schreef op 27 juli 2016 @ 12:18:

Het wordt al 29 jaar in mijn leven gebruikt ik ben kerngezond.Als bacteriën resistent worden heb je daar niet alleen zelf last van, maar ook (juist!) zwakkere mensen: zieken, kleine kinderen, bejaarden. De kans dat zij iets oplopen doordat de ziekteverwekkende bacteriën resistent worden wordt steeds groter. Zie het voorbeeld van de MRSA- en andere (ziekenhuis)bacteriën; als gezond persoon heb je daar zelf niet zoveel last van, maar voor iemand met een zwakke of verminderde weerstand kunnen ze dodelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 27 juli 2016 @ 11:12:

ik zei nou er is wel een verschil tussen leven in huis en een vies huis









Volgens mij had je het eerder in dit topic over je oma die over je huis zei: 'Hier woont een nette dame.'



Nou, wat jij allemaal tegen mensen zegt, is alles behalve netjes, maar ronduit onbeschoft en dat krijg je met alle dettol van de wereld niet weggepoetst.
Slik die kikker!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass28 schreef op 27 juli 2016 @ 12:18:

[...]





Het wordt al 29 jaar in mijn leven gebruikt ik ben kerngezond

Zolang je gezond bent, heb je voldoende afweer. Het gevaar loert als je afweer laag is. Als je infectie hebt bijvoorbeeld.

Dan kan die dettol nog wel eens hele nare, verstrekkende gevolgen hebben. Maar joh, dat overkomt jou natuurlijk niet.



quote:En als het echt schadelijk is moeten ze het maar niet verkopen.

Jij gaat er blindelings van uit dat alles wat verkocht wordt per definitie nìet schadelijk is?

Ik zou zeggen: dream on!
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 27 juli 2016 @ 12:22:

[...]



Lees mijn link even Tass

Het gaat niet om jouw gezondheid maar over de gezondheid van alle mensen en dierenEn dit ook inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
quote:AllieBrosh schreef op 27 juli 2016 @ 12:25:

Nou, wat jij allemaal tegen mensen zegt, is alles behalve netjes, maar ronduit onbeschoft en dat krijg je met alle dettol van de wereld niet weggepoetst.Touché!
Alle reacties Link kopieren
je zou mij ontzettend kwetsen met zo'n opmerking Tass en dat zal ik misschien niet laten blijken, maar ik zou het nooit meer vergeten. Je kunt wel zeggen dat ze weet hoe je bent etc, maar je kunt nooit echt weten wat er in iemand anders omgaat
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Ttass28 schreef op 27 juli 2016 @ 12:18:

En als het echt schadelijk is moeten ze het maar niet verkopen. Net als die zoutzuur zeker, waarmee je je badkamervloer verpest hebt?
quote:AllieBrosh schreef op 27 juli 2016 @ 12:25:

Nou, wat jij allemaal tegen mensen zegt, is alles behalve netjes, maar ronduit onbeschoft en dat krijg je met alle dettol van de wereld niet weggepoetst.
quote:AllieBrosh schreef op 27 juli 2016 @ 12:25:

[...]





Volgens mij had je het eerder in dit topic over je oma die over je huis zei: 'Hier woont een nette dame.'



Nou, wat jij allemaal tegen mensen zegt, is alles behalve netjes, maar ronduit onbeschoft en dat krijg je met alle dettol van de wereld niet weggepoetst.Oo wat erg dat heet vriendinnen zijn wij zijn direct en zeggen alles. Wie ben jij om daar over te oordelen?
Alle reacties Link kopieren
quote:iemand_anders schreef op 27 juli 2016 @ 12:26:

[...]



Zolang je gezond bent, heb je voldoende afweer. Het gevaar loert als je afweer laag is. Als je infectie hebt bijvoorbeeld.

Dan kan die dettol nog wel eens hele nare, verstrekkende gevolgen hebben. Maar joh, dat overkomt jou natuurlijk niet.





[...]



Jij gaat er blindelings van uit dat alles wat verkocht wordt per definitie nìet schadelijk is?

Ik zou zeggen: dream on! Dan zijn al die antirookcampagnes ook nutteloos want als sigaretten schadelijk waren, dan werden ze toch niet verkocht
quote:rosanna08 schreef op 27 juli 2016 @ 12:28:

je zou mij ontzettend kwetsen met zo'n opmerking Tass en dat zal ik misschien niet laten blijken, maar ik zou het nooit meer vergeten. Je kunt wel zeggen dat ze weet hoe je bent etc, maar je kunt nooit echt weten wat er in iemand anders omgaat We hebben er hartelijk om gelachen. En zijn lekker aan de koffie gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven