Ervaring draadloze stofzuiger

08-12-2021 22:09 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn aan het kijken naar een nieuwe stofzuiger. Wie heeft hier ervaring mee. Wij hebben nu de Philips speedpro Max op het oog, maar is hij fijn in gebruik?
Alle reacties Link kopieren
Als enige stofzuiger?
Mijn ervaring met dat soort zuigers is dat ze handig zijn voor kleine snelle klusjes, maar mijn gesnoerde stofzuiger blijft onmisbaar.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben voor boven een draadloze steelstofzuiger, Ideaal!!
Beneden hebben we een robot stofzuiger (valt dat ook onder draadloos?)
Ik heb hem in de aqua variant (ook dweilen dus). Prima ding. En ook zeer geschikt als enige stofzuiger.

De schoonmaakster prefereert de Miele met snoerke, dat dan weer wel.
Alle reacties Link kopieren
Fairway schreef:
08-12-2021 22:20
Als enige stofzuiger?
Mijn ervaring met dat soort zuigers is dat ze handig zijn voor kleine snelle klusjes, maar mijn gesnoerde stofzuiger blijft onmisbaar.

Eens, handig voor de snelle beurt tussendoor, maar het haalt het toch niet bij een gewone.
Ik heb zo'n ding van Philips en ik vind hem wel goed. Kan alle ondergronden aan en zuigt goed. Pakt alleen de hoeken en randen maar matig.
Ik vind hem wel heel zwaar, maar dat went.
Op de hardste stand gaat de batterij best snel leeg, dus je redt er niet in een keer je hele huis mee.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een blonde vraag, maar daarom wil je toch juist een draadloze.. om het hele huis in 1x te doen? :blond:

Hoe lossen jullie dit op, extra accu?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een philips speedpro max. Ik vind hem geweldig. Ik heb mijn Miele stofzuiger met draad sindsdien niet meer gebruikt. Hij zuigt alles goed op en die lampjes die er op zitten zijn fantastisch. Je ziet echt veel beter of het schoon is. Ik heb nog wat extra opzetstukken gekocht, dat wel. Ik vind hem namelijk ook heel fijn als kruimeldief.
Alle reacties Link kopieren
Mikiniki schreef:
08-12-2021 22:53
Misschien een blonde vraag, maar daarom wil je toch juist een draadloze.. om het hele huis in 1x te doen? :blond:

Hoe lossen jullie dit op, extra accu?
Wij hebben de Dyson V11 absolute extra en daarmee kan ik op de normale stand gewoon het hele huis inclusief trappen doen. Ik heb ook nog een extra accu, maar nog niet nodig gehad.

Ik heb geen gewone stofzuiger meer en dat gaat prima. Wel heb ik heel veel hulpstukken erbij, want met alleen de basic steelstofzuiger red je het inderdaad niet. Daarmee kan je bijvoorbeeld niet de auto uit stofzuigen. Ik heb daarvoor dus een apart pakket gekocht met een slang erbij en smal hulpstuk om tussen de stoelen te kunnen stofzuigen enz. En met die slang en een apart opzetstuk kan ik ook bijvoorbeeld de plinten doen. Ik mis een stofzuiger met draad helemaal niet, want ik kan met onze steelstofzuiger precies hetzelfde en nog veel makkelijker en sneller. Qua zuigkracht is hij ook echt prima! Ik wil geen andere meer :)
Alle reacties Link kopieren
Onze Dyson bevalt erg goed! Toen m’n man ‘m wilde kopen zag ik er de meerwaarde niet zo van in en vond ik ‘m vooral erg duur, maar inmiddels ben ik helemaal overtuigd. Erg fijn en makkelijk om snoerloos het hele huis door te kunnen!
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
08-12-2021 22:45
Ik heb hem in de aqua variant (ook dweilen dus). Prima ding. En ook zeer geschikt als enige stofzuiger.

De schoonmaakster prefereert de Miele met snoerke, dat dan weer wel.
Die hebben wij ook, topding. Onze schoonmaakster gebruikt ook de stofzuiger met snoer, maar wij zelf eigenlijk nooit meer. Dweil is handig en de lampjes ook, al laten die wel fijn zien hoe vies het dus steeds is, haha
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook de Dyson V11, ik pak hem er veel sneller bij, nooit meer gedoe met dat snoer dat weer ergens achter blijft hangen, de trappen gaan veel makkelijker. Ik zuig het hele huis op 1 accu, dus daar geen problemen mee. Het enige waar ik aan moest wennen dat je kruimels op moet zuigen in een voorwaartse beweging, bij een achterwaartse beweging schieten kruimels weg door de ronddraaiende borstel. Ik heb mijn gewone stofzuiger nooit meer gebruikt, ook omdat je veel rechterop staat en ik daardoor veel minder last heb van mijn rug tijdens het zuigen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Dyson met zo'n draaiende zuigmond, vind ik helemaal niet fijn werken omdat hij alle kattenbak korrels de ruimte in schiet ipv ze op te zuigen. Als kruimeldief of voor kleine oppervlakten vind ik hem wel geweldig.
Hier verder ook een robot, werkt ideaal. Schoonmaakster prefereert de stofzuiger met draad
Alle reacties Link kopieren
Maki15 schreef:
08-12-2021 23:25
Wij hebben ook de Dyson V11, ik pak hem er veel sneller bij, nooit meer gedoe met dat snoer dat weer ergens achter blijft hangen, de trappen gaan veel makkelijker. Ik zuig het hele huis op 1 accu, dus daar geen problemen mee. Het enige waar ik aan moest wennen dat je kruimels op moet zuigen in een voorwaartse beweging, bij een achterwaartse beweging schieten kruimels weg door de ronddraaiende borstel. Ik heb mijn gewone stofzuiger nooit meer gebruikt, ook omdat je veel rechterop staat en ik daardoor veel minder last heb van mijn rug tijdens het zuigen.
Daar moest ik ook aan wennen ja :mrgreen: bij kruimels, zand enz gewoon langzaam voorwaarts stofzuigen zodat hij alles in 1 keer mee op zuigt :)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben huisdieren en ook de Philips maar ik gebruik elke week nog steeds mijn stofzuiger om echt alle hoekjes en gaten uit te zuigen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dikke net twee jaar oude miele is niet meer uit de kast geweest sinds ikmdeze met dubbele accu heb, de dysons daarvoor? Waardeloos. Zo fijn om hem even te pakken tussendoor. Scheelt me enorm veel zweet. Groot oppervlak en harde vloeren overigens

https://www.coolblue.nl/product/854988/ ... grijs.html

De Dyson V11 op volle kracht? Een kwartier. Max 20 minuten. (Mocht hem testen… gewoon ruk) Lees je ook overal online. Ik heb de Miele met 2 accu’s. Red ik 200m2 op max stand mee en als kruimeldief te gebruiken. En met licht zodat je echt alles ziet liggen en niets overslaat. Voor boven in de werkkamer van vriend een phillipsje, die zuigt niet, die zucht.
Alle reacties Link kopieren
Mikiniki schreef:
08-12-2021 22:53
Misschien een blonde vraag, maar daarom wil je toch juist een draadloze.. om het hele huis in 1x te doen? :blond:

Hoe lossen jullie dit op, extra accu?
Ik doe zelden het hele huis in een keer. Dan weer eens de ene verdieping, dan weer eens de andere. Dat lukt makkelijk. En als je niet de hardste stand gebruikt kan alles wel denk ik.
Alle reacties Link kopieren
BuzzieBee schreef:
08-12-2021 23:47
De Dyson V11 op volle kracht? Een kwartier. Max 20 minuten. (Mocht hem testen… gewoon ruk) Lees je ook overal online.
Ik heb de V11. De volle kracht stand is bedoeld voor tapijt. Waarom zou je het hele huis op die stand doen? Onnodig en ook nog eens veel herrie. De normale stand zuigt meer dan prima en daar doe ik het hele huis mee (als het moet).
Alle reacties Link kopieren
BuzzieBee schreef:
08-12-2021 23:47
Mijn dikke net twee jaar oude miele is niet meer uit de kast geweest sinds ikmdeze met dubbele accu heb, de dysons daarvoor? Waardeloos. Zo fijn om hem even te pakken tussendoor. Scheelt me enorm veel zweet. Groot oppervlak en harde vloeren overigens

https://www.coolblue.nl/product/854988/ ... grijs.html

De Dyson V11 op volle kracht? Een kwartier. Max 20 minuten. (Mocht hem testen… gewoon ruk) Lees je ook overal online. Ik heb de Miele met 2 accu’s. Red ik 200m2 op max stand mee en als kruimeldief te gebruiken. En met licht zodat je echt alles ziet liggen en niets overslaat. Voor boven in de werkkamer van vriend een phillipsje, die zuigt niet, die zucht.
De Max stand zuigt hier de vloerbedekking uit de kamer, dus die gebruik ik sowieso nooit want die zuigkracht is veel te sterk. De Dyson op de normale stand gaat zo’n 48 minuten mee en heeft ook al flinke zuigkracht. De badmat zit regelmatig in de zuigmond vast. En de V15 van Dyson heeft ook zo’n lichtje er op. Ik mis het niet. Had onze oude stofzuiger ook niet en heb het nooit gemist.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Bosch en ben er heel tevreden mee. Het enige wat ik vervelend vind is het stofreservoir schoonmaken, maar dat zal je met elke steelstofzuiger hebben.

Geen gedoe met snoeren meer, makkelijk de trap of de auto uitzuigen, en natuurlijk het hele huis.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
08-12-2021 22:45
Ik heb hem in de aqua variant (ook dweilen dus). Prima ding. En ook zeer geschikt als enige stofzuiger.

De schoonmaakster prefereert de Miele met snoerke, dat dan weer wel.
Ik ben schoonmaakster en gebruik ze ook niet graag, die dingen zijn veel te zwaar voor je polsen als je ze dikwijls en langdurig moet gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er eentje van LG (die kwam goed uit testen) en die gebruik ik elke dag om alles bij te houden. Deze kwam ook als een van de lichtste uit de test en dat is voor mij belangrijk. Om medische redenen is de normale stofzuiger echt te zwaar voor me, dan krijg ik pijn in mijn armen. Dus 1x per week doet man het hele huis met de gewone stofzuiger (Miele cats en dogs, doet het super!) en dagelijks doe ik een rondje met de draadloze. De vaste zuigt wel net iets krachtiger en beter in alle hoekjes enzo, daarom elke week een rondje daarmee.
Alle reacties Link kopieren
Leyawiin schreef:
09-12-2021 07:24
Ik ben schoonmaakster en gebruik ze ook niet graag, die dingen zijn veel te zwaar voor je polsen als je ze dikwijls en langdurig moet gebruiken.
Ja eens. Ik heb in de thuiszorg gewerkt na mijn opleiding. Ik prefereerde ook een normale stofzuiger. Mijn partner heeft een steelstofzuiger gekocht en ik moet zeggen, hij is handig voor ff snel iets op te zuigen. Of boven de vloerkleden. De lampjes zijn ook wel handig. Maar bij lang stofzuigen vind ik hem ook te zwaar. De gewone stofzuiger hebben we ook nog staan, voor de auto of plinten.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Mikiniki schreef:
08-12-2021 22:53
Misschien een blonde vraag, maar daarom wil je toch juist een draadloze.. om het hele huis in 1x te doen? :blond:

Hoe lossen jullie dit op, extra accu?
Wij hebben al een aantal jaren een kleine dyson die ook als kruimelzuiger kan. Gaat maximaal 20 minuten mee maar we pakken hem meestal even voor tussendoor.

Recent is hier een Bosch BCS82PWR25 bijgekomen, dit is echt een topding gaat ongeveer 45 minuten mee. Komt standaard met extra accu die ook snel opgeladen is en heel handig zitten er lampjes op het grote hulpstuk. Daardoor zie je goed waar en wat je zuigt. De Dyson heeft zo'n vervelende knop die je ingedrukt moet houden tijdens het zuigen(wat voor mijzelf heel veel kracht kost) de Bosch heeft dit niet, die druk je gewoon aan.

Het is maar net wat je prettig vindt qua zuigkracht, accu en wel of niet ingedrukt houden van de knop. Een goede steelstofzuiger heeft wel een prijskaartje.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen de allereerste nog die ik een aantal jaren geleden voor sinterklaas heb gehad, de latere waren eerder weg. Het is een veredelde kruimelzuiger; meer niet. Maar nu handig met naalden, glittertjes, kruimels en zo. Normaal gebruik ik de gewone stofzuiger eens per week.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Het resultaat en de tevredenheid hangen grotendeels af van het percentage tapijt en harde vloer in je huis, dus opinies moet je in dit licht zien. Als je alleen harde vloeren hebt dan werkt de eerste de beste simpele accuzuiger best goed.

Een kleed met 6 cm lange omtuimelende warrige haren is voor elke stofzuiger een klus.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven