Ervaring met opkoper meubels

25-01-2018 11:54 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, mijn ouders gaan volgende week verhuizen naar een fors kleinere woning waardoor er een aantal meubels (kasten, bank, tafel) overblijven.
Ik wilde ze op marktplaats zetten maar dat is best een gedoe, vooral omdat de woning niet bij mij in de buurt is en ik er dan steeds heen moet als iemand iets wil komen ophalen (ze kunnen dat zelf niet).

Nu dacht ik zelf aan een opkoper, dan krijgen ze nog wat geld voor de meubels (?) en is alles in een keer weg. Er zijn ook nog andere dingen over zoals boeken, pannen e.d.

Ik vraag me af of dit een goed idee is, en wie hier ervaring mee heeft.
Kan het snel geregeld worden? Krijg je nog geld voor je spullen?
De meubels zijn nog netjes maar wel een aantal jaren oud. De woning moet over ongeveer drie weken leeg zijn.

Mocht iemand een betrouwbare opkoper weten, dan hou ik me aanbevolen (omgeving Den haag - Rotterdam)
Vraag een kringloop winkel wat die voor de overtollige spullen wil betalen.
Nemen vaak alles mee, en halen zelf, is een voordeel.
Stel je van de prijzen niet teveel voor, het is tweedehands spul, en zij moeten het verkopen en eraan verdienen.

Succes
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Of je zet het op marktplaats met de mededeling dat het alleen in 1 koop weg kan. Ik heb zo al mijn oude meubels ineens verkocht aan een asielzoeker die net een verblijfsvergunning en een huis had gekregen. Hij blij en ik blij.
Geen ervaring in jouw regio, maar in Brabant werkt het heel goed. Laatst nog is het appartement van de vader van een kennis compleet leeggehaald door een opkoper. Van de tissues tot de salontafel, alles ging mee. Tijdens het oriënterende rondje gaf de man aan waar hij geld voor wilde geven en hoeveel. De dag erna heeft ie in nog geen 3 uur alles leeg opgeleverd. Kennis hoefde alleen nog een poetsdoekje door de toko te halen.

Voor een betrouwbare opkoper in jouw regio zou je bij verzorgingshuizen kunnen vragen. Die zien er regelmatig verschillenden.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
De kringloop betaald niks, die komen het alleen gratis ophalen als het nog de moeite is.
Wij hebben ook een opkoper laten komen, maar die wilde niet alles hebben. Een deel is uiteindelijk toch de container in gegaan. Rijk wordt je er iig niet van maar wij waren al lang blij dat het weg was.
There is always something happening, and it's usually right now
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-01-2018 13:06
Reden: Spam
99.83% gewijzigd
Opkopers zijn vaak erg kieskeurig, als je allemaal 13 in dozijn spullen hebt dan krijg je daar nauwelijks iets voor en willen veel opkopers het niet eens hebben. Zelfs de kringloop neemt niet zomaar alles mee die zijn ook kieskeurig. Het aanbod aan tweedehands meubelen is enorm en een vijf jaar oude leenbakker bank levert amper iets op dus ze hebben geen behoefde aan een eindeloze stroom van dat soort meubels. Je kunt natuurlijk altijd iemand laten komen en eens zien wat ze te bieden hebben. Daar zou ik wel op tijd aan beginnen want anders zit je straks op het laatste moment met dikke stress omdat je niet van alle spullen afkomt en je nog iets moet regelen om de boel af te voeren.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Wij hebben dit gedaan bij het huis van m’n oma. Nadat de familie alles had verdeeld een opkoper er door. Meubels waren standaard bejaardenmeubels maar in het overige zat nog mooi spul en de kachels. Ze hebben echt alles er uit gehaald tot vloerbedekking aan toe. 300 euro voor gekregen. Maar het scheelde ons dagen werk 😉
Soms moet je zelfs betalen om alles leeg te laten halen en mee te laten nemen. Soms doen ze het gratis, maar alleen als ze zelf nog wat waarde in een aantal van de spullen zien (daar 'betaal' je dan zeg maar het ontruimen voor) en als ze je nog geld toegeven dan zijn het blijkbaar mooie spullen.
Wij hebben de meubels van mn ouders allemaal op de weggeefhoek gezet.
Staat nu alleen nog 1 stoel en een salontafel.
Ik denk dat ik het eerst op marktplaats probeer, als het niks wordt kan ik altijd nog een opkoper proberen. Bedankt voor de reacties zover.
Rosawinde schreef:
25-01-2018 16:20
Ik denk dat ik het eerst op marktplaats probeer, als het niks wordt kan ik altijd nog een opkoper proberen. Bedankt voor de reacties zover.
Pas ook heel goed op met woningontruimers. Daar zitten vaak echt malafide personen tussen. Google maar eens op "ontruimcentrale". Bij de reviews lees je dan dat al het meubilair een paar straten verderop gedumpt wordt, of zelf gewoon op de stoep voor het flatgebouw wordt achtergelaten!
In het verleden had ik een buurman die huizen leeghaalde. Bij mijn weten nog steeds. Google anders eens op inboedel opkoop via Marktplaats.
Twee jaar geleden hebben we het huis van mijn vader leeg gemaakt. we hebben geprobeerd de dure meubels, waaronder flink wat antiek en design, te verkopen.
Eerst via opkopers later via marktplaats.
Je krijgt gewoon helemaal niks voor dit soort spullen.
Het is bakken werk en de opbrengst was nihil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven