Ervaring met urgentie

14-03-2018 08:51 23 berichten
Goedemorgen

Ik vraag mij af of iemand ervaring heeft met woning urgentie. Vorige week heb ik deze ontvangen van organisatie het vierde huis. Wat voor woning kreeg je aangeboden? Hoelang heeft het geduurd? (Werd mij verteld tot 6 maanden maar kan ook korter maar ze konden niet zeggen hoeveel korter) Kortom hoe was het process? Dit gaat om de provincie Utrecht.
anoniem_654a6aba6c1fb wijzigde dit bericht op 14-03-2018 09:05
1.69% gewijzigd
xdestiny schreef:
14-03-2018 08:51
Goedemorgen

Ik vraag mij af of iemand ervaring heeft met woning urgentie. Vorige week heb ik deze ontvangen van het vierde huis.
.
Je hebt voor de vierde keer urgentie gekregen? Of...? Wat wordt er bedoeld met deze zin? Oh wacht, ik snap het al. Heb je deze pagina's al gelezen?
http://www.hetvierdehuis.nl/Paginas/Utrecht%20urgentie
http://www.hetvierdehuis.nl/Paginas/FAQUtrecht
anoniem_365339 wijzigde dit bericht op 14-03-2018 08:58
17.67% gewijzigd
al 3 keer geweigerd?
Wat bedoel je met woning urgentie? Degene die het meeste biedt die mag het huis toch kopen (meestal dan)? Of bedoel je dat je als eerste mag bieden op een huis oid?
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van urgentie op de woningmarkt, wel van krapte ^^
tu1nhek schreef:
14-03-2018 08:55
.
Je hebt voor de vierde keer urgentie gekregen? Of...? Wat wordt er bedoeld met deze zin? Oh wacht, ik snap het al. Heb je deze pagina's al gelezen?
http://www.hetvierdehuis.nl/Paginas/Utrecht%20urgentie
http://www.hetvierdehuis.nl/Paginas/FAQUtrecht
Ja de organisatie heet inderdaad het vierde huis haha. Zal het even aanpassen in de topic. Bedankt voor de linkjes!
Weet je zeker dat je actief iets krijgt aangeboden en niet zelf online moet reageren op passende woningen?

Het voordeel van urgentie is dat je voorrang krijgt op mensen die al langer op de wachtlijst staan. Het nadeel is dat je minder kieskeurig mag zijn en een passende woning niet zomaar mag laten gaan / weigeren. Let daar heel goed op, anders raak je je urgentie weer kwijt.
Labalade schreef:
14-03-2018 09:04
Wat bedoel je met woning urgentie? Degene die het meeste biedt die mag het huis toch kopen (meestal dan)? Of bedoel je dat je als eerste mag bieden op een huis oid?
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van urgentie op de woningmarkt, wel van krapte ^^
Ik heb een urgentieverklaring. De woning corporatie biedt mij een sociale huurwoning aan binnen 6 maanden die ik dan moet accepteren.
Alle reacties Link kopieren
Labalade schreef:

Het gaat om een huurhuis..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Erizon schreef:
14-03-2018 09:07
Weet je zeker dat je actief iets krijgt aangeboden en niet zelf online moet reageren op passende woningen?

Het voordeel van urgentie is dat je voorrang krijgt op mensen die al langer op de wachtlijst staan. Het nadeel is dat je minder kieskeurig mag zijn en een passende woning niet zomaar mag laten gaan / weigeren. Let daar heel goed op, anders raak je je urgentie weer kwijt.
Ik heb een eenmalige woonaanbod urgentie. In de brief staat dat de woningcorporatie met een aanbod komt en dat ik beslist niet zelf mag reageren op woningnet.
xdestiny schreef:
Ik heb een urgentieverklaring. De woning corporatie biedt mij een sociale huurwoning aan binnen 6 maanden die ik dan moet accepteren.

En het ligt maar net aan het aanbod, dus over hoe snel het gaat valt niets te zeggen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
14-03-2018 09:09
En het ligt maar net aan het aanbod, dus over hoe snel het gaat valt niets te zeggen.
Dankje. Ik heb op forums ook berichten gelezen dat mensen het bijvoorbeeld binnen 2 weken krijgen, en de ander een verlenging van 8 maanden. Valt idd niet veel over te zeggen..ben al bezig met dingen opruimen en wegdoen.
Tja, dan zal het helemaal afhangen van wat er vrij komt. Hopelijk heb je mazzel.
Hier werkt het ook zo. Binnen zes maanden een passend aanbod. En passend is passend bij je huishoudgrootte en inkomen.
Als je geluk hebt krijg je iets in een leuke buurt en als je pech hebt niet. Hoe lang je moet wachten is geen peil op te trekken, hangt af van de huuropzeggingen. Opzegtermijn is een maand, dus zover tevoren weet de woningstichting dus ook pas dat die woning vrijkomt.
Gewoon afwachten dus, je weet dat er in ieder geval binnen zes maanden iets komt.
(Hier wordt niet verlengd, tenzij er bijzonderheden zijn, zoals aanpassingen die nodig zijn in de woning)
-red- wijzigde dit bericht op 14-03-2018 09:14
10.15% gewijzigd
Ervaring hier, ook in Utrecht. Wij hadden een jaar de tijd om te zoeken en moesten zelf reageren op woningnet. We kregen niks aangeboden. We konden wel kieskeurig zijn, hoewel er op dat moment heel veel mensen urgentie hadden en die had toch ook te maken met woonduur (dus mensen die al 25 jaar woonduur hadden met dezelfde urgentiedatum kwamen boven ons in de ranglijst).

Uiteindelijk hebben wij maar 1x gereageerd en dit huis gekregen. Maar wij zijn de stad uit gegaan en hadden dus niet zo veel concurrentie wat betreft urgenties.
Een kennis van mij had in dezelfde regio een half jaar de tijd om zelf via woningnet te reageren. Maar reageren en aangeboden krijgen, was wel accepteren. En heel selectief kon ze niet zijn, omdat het binnen dat half jaar moest gebeuren. Uiteindelijk had ze ontzettend veel geluk en vond zij een geweldig appartement in de buurt waar ze graag wilde blijven wonen.

Maar goed, jij mag niet zelf reageren, dus houd er rekening mee dat je geen keuze hebt. Zij selecteren jouw nieuwe woning, en daar zul je het mee moeten doen. Ik ga voor je duimen dat het meevalt.
Eén tip: zorg dat je nadat je een woning toegewezen hebt gekregen, meteen weer inschrijft. Dan bouw je je inschrijftijd meteen op.
Snowkitty schreef:
14-03-2018 09:45
Eén tip: zorg dat je nadat je een woning toegewezen hebt gekregen, meteen weer inschrijft. Dan bouw je je inschrijftijd meteen op.
Bedankt voor de goede tip!
Labalade schreef:

Zo, zit even iemand in d'r bubbel :bye:
MarindaH schreef:
14-03-2018 10:36
Zo, zit even iemand in d'r bubbel :bye:
tja als je 0 ervaring hebt met huren kan het toch zijn dat je niet weet wat een urgentieverklaring is? vind het ook weer niet zo gek...
Don't cry, buy a bag and move on.
xdestiny schreef:
Ah het gaat over huur ^^. Helaas geen tips dan, maar wel veel succes met het vinden van een woning!
daenerys79 schreef:
14-03-2018 14:38
tja als je 0 ervaring hebt met huren kan het toch zijn dat je niet weet wat een urgentieverklaring is? vind het ook weer niet zo gek...
Idd 😉
Ik heb wel ooit een studentenkamer gehuurd, maar dan ging het meer om Wie Gunnen we de kamer. En urgent was het vinden van een kamertje voor iedereen 😂. Maar goed das een andere situatie natuurlijk ^^
Ik had zo'n urgentie. Ik heb 9-10 maanden na afgifte van de urgentie een eenmalig aanbod voor een woning gekregen. Dat aanbod heb ik geaccepteerd.

Overigens zat tussen het aanbod en het moment dat ik kon kijken ook nog wel een volle maand.
Celaena_Aelin schreef:
16-03-2018 14:23
Ik had zo'n urgentie. Ik heb 9-10 maanden na afgifte van de urgentie een eenmalig aanbod voor een woning gekregen. Dat aanbod heb ik geaccepteerd.

Overigens zat tussen het aanbod en het moment dat ik kon kijken ook nog wel een volle maand.
Wauw dat is nog best wel lang...dankje voor de aanvulling!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven