Ervaring mobiele airco
vrijdag 18 juli 2014 om 23:55
Elke zomer weer, dan wil ik een airco kopen omdat ik bijna agressief word van de hitte. Een mobiele airco kost al snel 400 euro, best prijzig. Op internet lees ik veel tegenstrijdige verhalen over mobiele airco's. Dat het het geld niet waard zou zijn, het veel lawaai maakt en weinig koelt. En ook weer verhalen waarbij mensen intens gelukkig zijn ermee.
Nou zou ik graag weten wat jullie ervaring is met een mobiele airco... Raden jullie het aan of juist niet?
Nou zou ik graag weten wat jullie ervaring is met een mobiele airco... Raden jullie het aan of juist niet?
zaterdag 19 juli 2014 om 00:09
zaterdag 19 juli 2014 om 00:32
zaterdag 19 juli 2014 om 03:20
Ik heb er eentje in de slaapkamer staan. Anderhalf uur voordat ik naar bed ga, zet ik hem aan op de hoogste stand. Als ik dan naar bed ga is het lekker koel in de slaapkamer. Het ding maakt vreselijk veel herrie, dus ik laat hem niet aanstaan als ik echt ga slapen. En dan is het binnen een kwartier gewoon weer warm.
Een vaste gaat hier helaas niet.
Een vaste gaat hier helaas niet.
zaterdag 19 juli 2014 om 07:16
Hier ook een wand unit gehad. Koste toen nieuw (2007) iets van 250 euro. Ding aan de muur, gat door de beplating onder het raam naar het balkon en daar de buitenunit op. Ding maakte geen herrie en koelde prima. Aansluiten gewoon zelf gedaan en later weer verkocht op mp ik zou toch eerder voor zoiets gaan. Zo'n mobiele hebben wij ook naar gekeken, maar konden niks
goeds vinden toen. Units waar je aan de slag moest met water erin enzo, slang naar buiten. Was allemaal niet handig.
goeds vinden toen. Units waar je aan de slag moest met water erin enzo, slang naar buiten. Was allemaal niet handig.
zaterdag 19 juli 2014 om 08:01
Wij hebben hem boven staan 's avonds zetten we hem aan en hebben we een heerlijke koele kamer! Nu 2 keer gebruikt op de kamer van Derpje en hij slaapt heerlijk. Heb hem nog niet op onze kamer aangezet want wij hebben een mobile airco en hij maakt wel geluid tenminste in het begin moet hij heel hard werken. Daarna word het zachter en het ligt er ook aan welke stand je gebruikt.
Moet eigenlijk even luisteren hoe goed je het hoort op de kamer van zoon. Want anders zet ik hem vanavond na dat zoon slaapt toch echt even aan.
Moet eigenlijk even luisteren hoe goed je het hoort op de kamer van zoon. Want anders zet ik hem vanavond na dat zoon slaapt toch echt even aan.
zaterdag 19 juli 2014 om 08:15
Wij hebben een slaapkamer met grote ramen, kan tegen de 40 graden oplopen. 2 jaar terug een mobiele airco gekocht bij 1 van de grote doe-het-zelf zaken voor iets meer dan ¤200.
Ja het maakt lawaai maar wij zetten hem aan zodra we thuis komen van het werk dan is het tegen de tijd dat we gaan slapen weer 20 graden in de slaapkamer. Heerlijk
Ja het maakt lawaai maar wij zetten hem aan zodra we thuis komen van het werk dan is het tegen de tijd dat we gaan slapen weer 20 graden in de slaapkamer. Heerlijk
zaterdag 19 juli 2014 om 08:55
zaterdag 19 juli 2014 om 09:05
zaterdag 19 juli 2014 om 09:08
quote:pokkewijf schreef op 19 juli 2014 @ 09:03:
Hier in de slaapkamers en in de woonkamer plafondventilatoren hangen. Maken minder herrie, verbruiken veeeeel minder stroom en geven een heerlijk briesje... ik ben er blij mee
heb ik ook in de slaapkamer (airco met unit buiten kan/mag hier niet).
inderdaad heerlijk & fluisterstil - ik zou hem niet meer kunnen missen.
ik zou er ook wel eentje willen in de woonkamer, maar een echte verfraaiïng kan je zo'n plafondventilator niet echt noemen he...
dus werk ik in de woonkamer met een gewone ventilator die weer opgeborgen wordt na de hittegolf.
Hier in de slaapkamers en in de woonkamer plafondventilatoren hangen. Maken minder herrie, verbruiken veeeeel minder stroom en geven een heerlijk briesje... ik ben er blij mee
ik zou er ook wel eentje willen in de woonkamer, maar een echte verfraaiïng kan je zo'n plafondventilator niet echt noemen he...
dus werk ik in de woonkamer met een gewone ventilator die weer opgeborgen wordt na de hittegolf.
zaterdag 19 juli 2014 om 09:17
quote:pokkewijf schreef op 19 juli 2014 @ 09:03:
Hier in de slaapkamers en in de woonkamer plafondventilatoren hangen. Maken minder herrie, verbruiken veeeeel minder stroom en geven een heerlijk briesje... ik ben er blij meequote:aliva schreef op 19 juli 2014 @ 09:08:
[...]
mss voor de volledigheid vermelden: zo'n ventilator koelt niet he, het is het briesje dat afkoelend werkt.
dus de ventilator blijft de hele nacht draaien; even opzetten voor het slapengaan en dan weer afzetten helpt niet.
Hier in de slaapkamers en in de woonkamer plafondventilatoren hangen. Maken minder herrie, verbruiken veeeeel minder stroom en geven een heerlijk briesje... ik ben er blij meequote:aliva schreef op 19 juli 2014 @ 09:08:
[...]
mss voor de volledigheid vermelden: zo'n ventilator koelt niet he, het is het briesje dat afkoelend werkt.
dus de ventilator blijft de hele nacht draaien; even opzetten voor het slapengaan en dan weer afzetten helpt niet.
zaterdag 19 juli 2014 om 10:05