Ervaringen Ikea keuken?

07-10-2013 12:22 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Er is ongetwijfeld al een eerder topic over geweest maar die kon ik niet vinden.

Mijn vriend en ik zijn aan het kijken voor een nieuwe keuken, en zeker qua prijs is de Ikea erg aantrekkelijk. Nu vraag ik mij af of er mensen zijn die al zo'n keuken hebben en hoe dat bevalt?



Ik vind de stat erg mooi. Ik twijfel alleen erg aan het blad, ik vind hout wel mooi maar ben bang dat het snel vies word, of dat er kringen op komen (hete pannen ed.)

Ik zou ook wel een granieten blad willen, maar die zag ik op de site van Ikea niet, die zou ik evt. ook wel los willen kopen, maar vraag me dan af of zo'n keuken dat gewicht wel kan dragen?



Mensen met ervaring? Blijft een Ikea keuken lang goed?
happines is not about waiting for the storm to pass, it is learning how to dance in the rain
Mwah. Ik heb een Ikea-keuken die er nu een jaar of 8-9 inzit (denk ik, hij zat er al in) en hij is nog maar matig. Alle apparatuur is al een keer vervangen, zo ook de deurtjes en het aanrechtblad en er blijven stukjes vanaf komen. Dus mwah. Erg mwah.
WIj hebben nu 8 jaar een IKEA keuken, en zijn erg tevreden.



Twee jaar geleden bleek dat onze vaatwasser mankementen vertoonde, en daardoor was het aanrechtblad beschadigd. Binnen vier weken is het blad en de vaatwasser kosteloos vervangen



IKEA heeft zelf overigens wel graniet, naar mijn weten.
Overigens hebben mijn schoonouders een 'dure' keuken, bij beide begon de keuken binnen 10 jaar uit elkaar te vallen. Dwz. fineer dat van de kastjes afkomt, kapotte apparatuur en handgrepen die los gingen zitten.



Dan nog blijer dat we 4000 euro hebben uitgegeven ipv 10000.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen kastjes van ikea, apparatuur en blad heb ik ergens anders gekocht, net als de tegels voor de achterwand.

Ben zeer tevreden, laatst door eigen fout een hoekje lak eraf gestoten en ik kon het frontje kosteloos bij ikea gaan ruilen (25 jaar garantie op het lakwerk)
Alle reacties Link kopieren
Xlievex, dat is we service inderdaad!

Ik wil overigens alleen de vaatwasser inbouwen, maar dat zou ook van een ander merk kunnen natuurlijk, zijn standaard maten toch?



Wil een losstaand gasfornuis, dat zal ook meteen het duurste worden van de hele keuken ben ik bang :D
happines is not about waiting for the storm to pass, it is learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Penelope_ misschien dat ze in de winkel zelf dan graniet hebben, dat zou mooi zijn
happines is not about waiting for the storm to pass, it is learning how to dance in the rain
Ikea maten zijn anders dan de standaard maten! Kijk daarmee uit dus.
Alle reacties Link kopieren
Qua vaatwasser weet ik het niet, daarvoor zou ik eens in de ikea gaan kijken en meten en dit vergelijken met andere merken.

Ik heb de vaatwasser nl niet ingebouwd.

Had van mijn vorige woning nog een bijna nieuwe uitbouw en die heb ik gewoon meegenomen onder het mom van, begeeft hij het en mijn frontjes zijn niet meer leverbaar dan kies ik tegen die tijd wel nieuwe frontjes voor mijn keuken.
Alle reacties Link kopieren
Hier een internationale post met 124 commentaren over ervaringen met Ikea keukens:



http://www.apartmentthera ... dea-good-questions-186728
Alle reacties Link kopieren
Het huurhuis dat wij huren heeft een Ikea keuken die 10 jaar geleden erin gezet. Alles ziet er nog prachtig uit. De kastjes zijn nog mooi, de apparatuur werkt prima. Alleen heeft het keukenblad wat oneffenheden en verkleuringen, maar dat heeft ermee te maken dat het goedkoopste blad is wat je in de Ikea kan vinden. Persoonlijk vind ik de Ikea keukens er ook echt mooi uitzien, dus ik vind het zeker de moeite waard, ook omdat de garantie bij Ikea fantastisch is.
Alle reacties Link kopieren
Hier een dure(?) brugman keuken (zat er al in) die na 13 jaar ook erg oud begint te worden..inderdaad kleine randjes van de kastjes af etc.

In ons vorige huis wel een ikea keuken...weinig verschil hoor!

Ik zou dus gewoon voor IKEA gaan...voor die prijs is het ook niet heel erg dat ie na 10 jaar 'af' is....(dan is ie toch waarschijnlijk wel oudbollig/ouderwets )
Alle reacties Link kopieren
Hier ook niet echt goede ervaringen met IKEA keukens. De kastjes vallen er van ellende uit na een kleine 6 jaar. Beter kies je voor een iets duurdere keuken :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf ook aan het kijken voor een IKEA keuken voor mijn nieuwe huis. Ik vind de keuken plannen geweldig. Helemaal handig in een huis met vreemde afmetingen en je kan zo veel aanpassen.

Verder heb ik bij andere keukenzaken gekeken, maar de prijzen zijn daar toch wel een stuk hoger EN niet zo'n ruime keus als bij IKEA



Mijn ouders hebben ook al dik 8 jaar een ikea keuken: ziet er nog heel goed uit, en zover ik weet geen mankementen.
Live and enjoy Today
Alle reacties Link kopieren
Hiltje, op die site zijn ze erg positief, alleen het in elkaar zetten lijkt lastig te zijn, gelukkig heb ik een handige vriend!



Dat de frontjes na een jaar of 5 lelijk worden vind ik niet heel erg, met een paar nieuwe deurtjes ziet hij er dan weer uit als nieuw, ook wel leuk.



Maar om die reden zou ik dus wel het liefst een granieten weekblad willen, dat blijft toch langer mooi.



Zolang het hang en sluitwerk maar goed blijft. Pff, moeilijk hoor, je koopt toch niet ieder dag een keuken!
happines is not about waiting for the storm to pass, it is learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
quote:love-the-rain schreef op 07 oktober 2013 @ 12:41:

Xlievex, dat is we service inderdaad!

Ik wil overigens alleen de vaatwasser inbouwen, maar dat zou ook van een ander merk kunnen natuurlijk, zijn standaard maten toch?



Wil een losstaand gasfornuis, dat zal ook meteen het duurste worden van de hele keuken ben ik bang :DVervelende van Ikea is dat ze nooit standaard maten hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:bjh schreef op 07 oktober 2013 @ 14:01:

Hier ook niet echt goede ervaringen met IKEA keukens. De kastjes vallen er van ellende uit na een kleine 6 jaar. Beter kies je voor een iets duurdere keuken :-)Mijn ervaring is dat Ikea dus helemaal niet goedkoop is. Niet goedkoper in elk geval dan bijvoorbeeld Superkeukens. Daarom had het voor mij geen enkele meerwaarde, buiten het feit dat ik de keukens gewoon niet mooi vind.
Alle reacties Link kopieren
Ik had graag een keuken van Ikea genomen. Maar ze hadden minder mogelijkheden en hun hoekkasten waren te groot voor mijn keuken.

Dus het is keukenconcurrent geworden, die konden volledig aan mijn wensen voldoen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 13 jaar een ikea keuken. Woon met man en 3 kinderen en voldoet nog prima. Wel een keer de carrousel vervangen en later een over in laten bouwen. Maar hij ziet er echt nog prima uit!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een Ikea-keuken.

Eiken aanrechtblad, zorgen dat hij droog blijft, met name rondom de kraan.

Eens in de zoveel tijd in de olie.

Man en kids werken goed mee met drooghouden van het blad, het ziet er dan ook nog mooi uit. (het verbaast me dat visite de boel zo nat maakt steeds...)

Idd geen hete pannen erop! Maar dat zou ik op een ander blad ook niet doen denk ik.



Hadden faktum statt deurtjes, hier veel problemen mee gehad. Ikea was zeer goed met garantie, maar ivm kleurverschil waren we't zat om steeds weer nieuwe frontjes te plaatsen.

Na jaar of 6 hebben we het gehele aankoopbedrag (van de frontjes dus) teruggekregen! Nieuwe Ikea frontjes gekocht en nu dus andere keuken, super service! (maar eigenlijk had t niet nodig moeten zijn)



Alleen koelkast bij ikea gekocht (=Whirlpool), doet t prima.



De Ikea kraan was troep. Al binnen jaar een van Grohe gekocht.



Vaatwassers voor inbouw hebben volgens mij allemaal dezelfde afmetingen; hier gewoon een Siemens.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een ikea keuken. Zit er al 12 jaar in en pas sinds ongeveer een jaar af en toe wat kleine dingen zoals randjes die los zitten etc.
Wij hebben een Ikea keuken, supertevreden mee, maar over de duurzaamheid kan ik nog niet zo veel zeggen want hij zit er 2,5 jaar in.

De vaatwasser kun je gewoon ergens anders kopen hoor, standaardmaat, hebben wij ook gedaan.. Oven hebben we ook ergens anders gekocht, daar moet je wel goed naar kijken want daarvan zijn meerdere inbouwmaten.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een Ikea keuken waarvan de vaatwasser en oven niet meer werken. De apparatuur had al eerder mankementen, maar op 16 november een melding gemaakt. Helaas op die dag liep de garantie ook af. Ik heb nu 4 e-mails gestuurd en 6 keer gebeld, maar Ikea stuurt ons van het kastje naar de muur. Schuift alles op Whirlpool af die de reparatie moet uitvoeren. Buiten dat het zeer zeer kinderachtig is om op de dag van afloop te zeggen: wij repareren niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven