ervaringen irobot roomba stofzuiger
maandag 11 mei 2020 om 19:29
Ik heb huisdieren en ben momenteel minimaal 2x per dag bezig met stofzuigen. Ik ben chronisch ziek waardoor het best erg zwaar is om te doen. Ik wil daarom investeren in een goede robotstofzuiger geschikt voor huisdierenharen.
Iemand ervaring met Roomba? En zo ja, welk type? Ze zijn over het algemeen vrij prijzig, wat ik prima vind. Maar toch nog zoveel verschillende types, prijzen etc. ik vind het toch lastig om een keuze te maken merk ik.
Iemand ervaring met Roomba? En zo ja, welk type? Ze zijn over het algemeen vrij prijzig, wat ik prima vind. Maar toch nog zoveel verschillende types, prijzen etc. ik vind het toch lastig om een keuze te maken merk ik.
dinsdag 12 mei 2020 om 00:24
Haha mijn katten zetten hem ‘s nachts nog wel eens zelf aan. Dat vinden ze leuk. Word ik midden in de nacht wakker en denk: “wat hoor ik nou?”. Hij staat daarom in de keuken aan de lader, daar kan hij niet uit ‘ontsnappen’ en de hele benedenverdieping gaan doen.Zazamaenade schreef: ↑11-05-2020 20:26Ik heb er geen (en geen kat meer) maar ken je de gifjes van katten met een roomba?
of deze:
![]()
Hij krijgt toch echt niet alles uit mijn laagpolige tapijt en de trap doet hij ook niet dus daarvoor heb ik nog een andere stofzuiger.
Maar het scheelt zeker, de haren en het stof wapperen nu niet meer omhoog, dat scheelt ook afstoffen in huis.
dinsdag 12 mei 2020 om 00:54
Dat heb ik gedaan voor ik de mijne kocht, maar zij zijn zo ongeveer over allemaal heel negatief. Ik weet niet wat ze precies verwacht hadden, maar als er nauwelijks een een voldoende scoort, lag daar misschien een probleem. Die ik heb scoort op tweakers heel erg goed, de meest vergelijkbare krijgt van de Consumentenbond geloof ik net een 5 of zo.
dinsdag 12 mei 2020 om 10:13
Niet alles. Zag al eerder dat je bij sommige een land kunt kiezen, maar Spanje of Frankrijk is niet altijd mogelijk.
https://nl.aliexpress.com/item/32756896 ... web201603_
“Don’t look back – you’re not going that way.”
dinsdag 12 mei 2020 om 10:42
Zazamaenade schreef: ↑11-05-2020 20:26Ik heb er geen (en geen kat meer) maar ken je de gifjes van katten met een roomba?
of deze:
![]()
dinsdag 12 mei 2020 om 14:15
Mijn Xiaomi Roborock is verstuurd vanuit Duitsland toendertijd, dus dat gaf geen probleem.
Heb je alleen nog een garantie ding.
Dat risico heb ik genomen. Voor de prijs die ik ervoor heb betaald, is het echt een superding. En alle onderdelen zijn los verkrijgbaar op Ali.
Inmiddels is het zijborsteltje kapot gegaan (iets met een kattenhengel, kon hij niet zo goed tegen). Een nieuw was zo besteld voor een paar euro. Gelijk nog een reserve gekocht.
Dat risico heb ik genomen. Voor de prijs die ik ervoor heb betaald, is het echt een superding. En alle onderdelen zijn los verkrijgbaar op Ali.
Inmiddels is het zijborsteltje kapot gegaan (iets met een kattenhengel, kon hij niet zo goed tegen). Een nieuw was zo besteld voor een paar euro. Gelijk nog een reserve gekocht.
dinsdag 12 mei 2020 om 21:25
Ze hebben nu een NL'se website met een adres in NL, dat is wel fijn.drakenvlieg schreef: ↑12-05-2020 14:15Mijn Xiaomi Roborock is verstuurd vanuit Duitsland toendertijd, dus dat gaf geen probleem.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
dinsdag 12 mei 2020 om 21:35
Wij hebben sinds een half jaar een roomba! Wat een verademing met 3 kinderen en 2 katten.
Wij hebben niet de allerduurste. Ik geloof van rond de €360. Die vond ik al prijzig genoeg.
Wij hebben een gladde vloer, zonder kleed oid en hij doet het daar prima op. Wel moeten we sommige meubels aan de kant zetten, anders loopt hij vast.
Ook hebben we een tulpvormige tafelpoot, daar probeert hij altijd op te rijden, wat niet lukt. Na een poosje draait hij dan weer om en gaat verder.
Ik vind het ding wel herrie maken, dus prima moment om zelf wat anders te gaan doen.
Wij laten hem ‘s nachts ook niet rijden vanwege het geluid.
Wij hebben niet de allerduurste. Ik geloof van rond de €360. Die vond ik al prijzig genoeg.
Wij hebben een gladde vloer, zonder kleed oid en hij doet het daar prima op. Wel moeten we sommige meubels aan de kant zetten, anders loopt hij vast.
Ook hebben we een tulpvormige tafelpoot, daar probeert hij altijd op te rijden, wat niet lukt. Na een poosje draait hij dan weer om en gaat verder.
Ik vind het ding wel herrie maken, dus prima moment om zelf wat anders te gaan doen.
Wij laten hem ‘s nachts ook niet rijden vanwege het geluid.