ervaringen irobot roomba stofzuiger
maandag 11 mei 2020 om 19:29
Ik heb huisdieren en ben momenteel minimaal 2x per dag bezig met stofzuigen. Ik ben chronisch ziek waardoor het best erg zwaar is om te doen. Ik wil daarom investeren in een goede robotstofzuiger geschikt voor huisdierenharen.
Iemand ervaring met Roomba? En zo ja, welk type? Ze zijn over het algemeen vrij prijzig, wat ik prima vind. Maar toch nog zoveel verschillende types, prijzen etc. ik vind het toch lastig om een keuze te maken merk ik.
Iemand ervaring met Roomba? En zo ja, welk type? Ze zijn over het algemeen vrij prijzig, wat ik prima vind. Maar toch nog zoveel verschillende types, prijzen etc. ik vind het toch lastig om een keuze te maken merk ik.
maandag 11 mei 2020 om 19:38
Ik heb 2 grote kortharige honden..Plavuizen beneden en boven ligt parket.captain_hindsight schreef: ↑11-05-2020 19:36Ja, wij zijn nu aan onze tweede roomba bezig. Heerlijk ding. Hebben er al zo'n tien jaar eentje. De eerste heeft het zon zeven jaar gedaan denk ik, dagelijks gebruikt zo'n beetje.
Wat voor vloerbedekking heb je? En wat voor huisdieren qua haar?
maandag 11 mei 2020 om 19:39
Ik heb daar ervaring mee. Hij stofzuigt verbazend goed op gladde vloeren. Kleden niet, daar krijgt hij niks uit gezogen.
Ik heb vier katten en ik check eerst of er niet een speeltje of kots ligt want op balletjes loopt hij vast en kots verspreidt hij. Ik laat hem daarom nooit op programma zelf starten maar dat kan wel.
Het opvangbakje is klein en als je mensen met lange haren in huis hebt, blijven die haren in de rollers zitten. Je bent vaker dan met een gewone stofzuiger bezig met het apparaat zelf; rollers schoonmaken, haren tussen het draaiwiel uit frutten, opvangbakje legen.
Verder ben ik er heel tevreden over.
Ik heb vier katten en ik check eerst of er niet een speeltje of kots ligt want op balletjes loopt hij vast en kots verspreidt hij. Ik laat hem daarom nooit op programma zelf starten maar dat kan wel.
Het opvangbakje is klein en als je mensen met lange haren in huis hebt, blijven die haren in de rollers zitten. Je bent vaker dan met een gewone stofzuiger bezig met het apparaat zelf; rollers schoonmaken, haren tussen het draaiwiel uit frutten, opvangbakje legen.
maandag 11 mei 2020 om 19:40
Ok dan maakt het niet zo heel veel uit wat je kiest. Misschien nog letten op decibelniveau. Ze zijn allemaal lawaaiig maar iets minder lawaaiig kan fijn zijn.Apennootje schreef: ↑11-05-2020 19:38Ik heb 2 grote kortharige honden..Plavuizen beneden en boven ligt parket.
maandag 11 mei 2020 om 19:44
Ok ik dacht aan de i7, omdat je hier ook een zone kan instellen die niet wordt meegenomen ( rondom de drinkbak bijvoorbeeld). Wel heb ik een vloerkleed liggen, begrijp ik goed dat de roomba dit niet aan kan?captain_hindsight schreef: ↑11-05-2020 19:40Ok dan maakt het niet zo heel veel uit wat je kiest. Misschien nog letten op decibelniveau. Ze zijn allemaal lawaaiig maar iets minder lawaaiig kan fijn zijn.
maandag 11 mei 2020 om 19:47
Ligt een beetje aan je vloerkleed. Hoogpolig wordt lastig. Heel erg zwart ook, die van ons zag dat als afgrondApennootje schreef: ↑11-05-2020 19:44Ok ik dacht aan de i7, omdat je hier ook een zone kan instellen die niet wordt meegenomen ( rondom de drinkbak bijvoorbeeld). Wel heb ik een vloerkleed liggen, begrijp ik goed dat de roomba dit niet aan kan?
Maar ons kortpolige vloerkleed wordt gewoon gestofzuigd hier. En wordt ook schoon.
maandag 11 mei 2020 om 19:48
Ohja dat lijkt me goed om rekening mee te houden.. kots verspreiden lijkt me vreselijkMermedina schreef: ↑11-05-2020 19:39Ik heb daar ervaring mee. Hij stofzuigt verbazend goed op gladde vloeren. Kleden niet, daar krijgt hij niks uit gezogen.
maandag 11 mei 2020 om 20:05
Ik heb sinds een paar weken de roomba 980 en ik weet niet waarom ik het ooit zonder heb gedaan (oh, ja.. prijzig). Wij zijn met 2 langharige mensen en deze haren moet je af en toe uit het kwastje en het wieltje halen, maar binnen een paar minuten is dat gedaan.
Heerlijk dat je een schema kunt instellen of als je net in de auto zit en denkt, oh, het zou nu ook wel handig zijn; dat doe je dat gewoon via de app.
Ik vind het nog steeds eng, maar hij herkent afgronden.
Hij zet alleen niet alles voor je aan de kant. En het is geen complete vervanging, maar stelt het moment dat je er toch echt weer zelf aan moet geloven wel enorm uit!
Heerlijk dat je een schema kunt instellen of als je net in de auto zit en denkt, oh, het zou nu ook wel handig zijn; dat doe je dat gewoon via de app.
Hij zet alleen niet alles voor je aan de kant. En het is geen complete vervanging, maar stelt het moment dat je er toch echt weer zelf aan moet geloven wel enorm uit!
maandag 11 mei 2020 om 20:15
Ja dat lijkt me dus heerlijk, ik heb meubels waar hij gemakkelijk onderdoor kan, dus ik zal veel minder vaak zelf aan de slag hoeven, een verademing!gardening.angel schreef: ↑11-05-2020 20:05Ik heb sinds een paar weken de roomba 980 en ik weet niet waarom ik het ooit zonder heb gedaan (oh, ja.. prijzig). Wij zijn met 2 langharige mensen en deze haren moet je af en toe uit het kwastje en het wieltje halen, maar binnen een paar minuten is dat gedaan.
Fijn deze positieve ervaringen, ik denk dat ik het maar gewoon moet gaan doen:).
maandag 11 mei 2020 om 20:23
Ik heb (sinds Corona met de hele dag een dreumes in huis
) een e5 geloof ik. Niet super veel programmeerbare dingen, maar verder heel tevreden. Hij maakt niet mega veel lawaai (ik bedoel, je zet hem niet aan naast je bezoek of zo, maar ik heb er vandaag gewoon bij gewerkt) en zuigt beter dan ik had verwacht van een robot.
maandag 11 mei 2020 om 20:25
Wat anderen ook al schrijven TO: wat vaker de borstel schoonmaken en het bakje legen en het is geen volledige vervanging van handmatig stofzuigen, maar zo ontzettend fijne hulp! Ik stofzuig nog 1 keer per week zelf en dan vooral omdat ik een bank en kast heb waar monstertje niet onder kan. Heerlijk om elke dag thuis te komen in een haarloos huis en kruimelvrije keuken.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
maandag 11 mei 2020 om 20:28
Ik heb ook de e5, ideaal met katten! Ik zet hem een uur voor ik thuis kom aan en dan kom ik aan in een schoon huis. Wel inderdaad van tevoren kleine dingen op de grond opruimen.
De eerste paar keer rijdt hij nog overal tegen aan, maar al snel weet hij de weg en rijdt hij ook zelf terug naar de home base, om zich op te laden. Dat is ideaal! Wat ik wel mis, is een kaartje waarop ik kan zien waar hij is geweest of waar op ik kan aangeven dat hij alleen de keuken en slaapkamer hoeft te doen. Mocht ik verhuizen naar een huis met meerdere verdiepingen, dan koop ik misschien een nieuwere versie waarbij dit wel kan. Verder heel tevreden! Ik kan niet geloven hoe veel stof en kattenharen er elke dag in het opvangbakje zitten.
De eerste paar keer rijdt hij nog overal tegen aan, maar al snel weet hij de weg en rijdt hij ook zelf terug naar de home base, om zich op te laden. Dat is ideaal! Wat ik wel mis, is een kaartje waarop ik kan zien waar hij is geweest of waar op ik kan aangeven dat hij alleen de keuken en slaapkamer hoeft te doen. Mocht ik verhuizen naar een huis met meerdere verdiepingen, dan koop ik misschien een nieuwere versie waarbij dit wel kan. Verder heel tevreden! Ik kan niet geloven hoe veel stof en kattenharen er elke dag in het opvangbakje zitten.
maandag 11 mei 2020 om 21:59
Ik vind het fijn als hij draait als ik weg ben want het duurt veel langer dan gewoon zelf stofzuigen. Ik weet niet of nieuwere modellen sneller zijn.
Als ik weer ga werken koop ik een nieuwe want Roomba is wel op. Ik las goede reviews van de Xiaomi (wat sowieso een goed merk is) en die is bestelbaar voor nog geen 200 euro op aliexpress. Tweakers heeft een zeer uitgebreide review.
Als ik weer ga werken koop ik een nieuwe want Roomba is wel op. Ik las goede reviews van de Xiaomi (wat sowieso een goed merk is) en die is bestelbaar voor nog geen 200 euro op aliexpress. Tweakers heeft een zeer uitgebreide review.
maandag 11 mei 2020 om 22:19
maandag 11 mei 2020 om 22:22
https://m.nl.aliexpress.com/item/327882 ... gclid=null
Is met dweilfunctie.
Is met dweilfunctie.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
maandag 11 mei 2020 om 23:53
Maar als je pakket eruit gepikt wordt moet je flink bijbetalen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
maandag 11 mei 2020 om 23:56
Die heeft wel een NL websitedrakenvlieg schreef: ↑11-05-2020 22:57Hier heb ik een Xiaomi Roborock S5. Bevalt al ruim 2 jaar meer dan prima.
Exit kattenhaar! Laminaat en een vloerkleed, geen probleem.
Met mobiel te bedienen, zones in te stellen, plattegrond bekijken: allemaal geen probleem.
En betaalbaar.
https://www.xiaomiproducts.nl/smart-home/
“Don’t look back – you’re not going that way.”