Ervaringen made.com

26-06-2020 06:44 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met het bestellen bij made.com?
Ik zie een prachtige hanglamp die nu in de sale is.
Echter de levertijd is 8 tot 10 weken!
En de verzendkosten bedragen 10 euro.
Hoerdoor ga ik twijfelen of het wel een betrouwbaar bedrijf is...
Iemand ervaring?
Wij hadden daar ook een hele mooie salontafel gezien maar 14-16 weken levertijd vonden wij toch iets teveel van t goede dus nee nog niks besteld daar.
https://nl.trustpilot.com/review/made.com/nl

Ziet er wel betrouwbaar uit.
Jep, ik heb er een bank van. Is gewoon betrouwbaar :) ze hebben zelf geen voorraad, zodra jij iets besteld gaan zij het pas maken. Vandaar de lange levertijd.
Ze zijn wel betrouwbaar, heb daar ook een lamp besteld, alleen de levertijd is inderdaad echt heel lang. Bij mij stond er bij bestellen ook 8 tot 10, terwijl het uiteindelijk 12 weken heeft geduurd
Fijn, dus toch betrouwbaar!
En dat ze dingen maken pas als je besteld betwijfel ik. Ik zie ook lampen die ze binnen 6 dagen leveren.
Maar ik zal gaan bestellen dan!
Krijgen de sleutel van ons nieuwe huis pas over een half jaar, dus hoef het niet heel snel te hebben.
Ze hebben daar echt mooie dingen. Ik heb zelf een bijzettafeltje en een paraplubak van ze. Levertijd was een paar weken destijds.
valisa schreef:
26-06-2020 06:54
Fijn, dus toch betrouwbaar!
En dat ze dingen maken pas als je besteld betwijfel ik. Ik zie ook lampen die ze binnen 6 dagen leveren.
Maar ik zal gaan bestellen dan!
Krijgen de sleutel van ons nieuwe huis pas over een half jaar, dus hoef het niet heel snel te hebben.
Mensen sturen ook dingen terug natuurlijk ;) maar ze hebben zelf gewoon heel weinig voorraad, omdat ze geen dingen willen produceren die ze uiteindelijk niet verkocht krijgen.

https://www.made.com/nl/over-ons/

Hier staat wat uitleg :)
Er staan zulke mooie dingen op made.com! Ik vind het alleen zo duur allemaal.
Lumineon schreef:
26-06-2020 06:49
Ze zijn wel betrouwbaar, heb daar ook een lamp besteld, alleen de levertijd is inderdaad echt heel lang. Bij mij stond er bij bestellen ook 8 tot 10, terwijl het uiteindelijk 12 weken heeft geduurd
Ik heb er ook enkele keren besteld, bij mij was de levertijd steeds korter dan ze vantevoren aangegeven hadden 🙂
Ik ben aan het wachten op mijn bank, komt hopelijk over twee weken
Is gewoon betrouwbaar hoor, het zijn meubelwinkel-levertijden. Het is niet zo duur, maar je zit wel echt een niveau boven Ikea.
12 Weken is voor meubels normaal.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Prima bedrijf, mijn halve inboedel komt er vandaan :D
Dat het zo lang duurt komt doordat zij het inderdaad niet op voorraad hebben, en dat het soms binnen een paar dagen verzonden kan worden heeft te maken met batches. Ze verzamelen bestellingen gedurende een periode, dat laten ze dan in 1 keer maken en verzenden. Als mensen dingen terugsturen of bestellingen annuleren kunnen die producten nog wel met die batch mee.

En mocht je nog steeds twijfelen kun je ook gewoon naar hun winkel gaan, die zit in Amsterdam ergens geloof ik :)
Klopt ze hebben ook een fysieke winkel in Amsterdam.
Bij de reviews bij de winkel in Amsterdam, zijn ze niet zo mild over dit bedrijf. Over de levertijd niet, service niet en over de kwaliteit niet.
groentuintje wijzigde dit bericht op 26-06-2020 07:45
28.32% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
Friezin71 schreef:
26-06-2020 07:16
Ik ben aan het wachten op mijn bank, komt hopelijk over twee weken
Ik hoop voor jou wel dat hij beter zit dan de mijne. Ben over onze bank niet heel tevreden. Heb hem nu 2 jaar, maar de zitting is na 10 minuten al zo plat elke keer als ik ga zitten. Krijg er een houten kont van. Is een soort schuim, maar alle stevigheid is er nu al uit :(
GroenTuintje schreef:
26-06-2020 07:38
Bij de reviews bij de winkel in Amsterdam, zijn ze niet zo mild over dit bedrijf.
Wel vrij veel over levertijden en mensen die tijdens Corona hebben besteld.
Wij hebben de speelgoedkist van Made. Idd even wachten maar dan heb je ook wat! Heel mooi ding, eyecatcher voor de woonkamer, mooi én veilig afgewerkt.

Ik loer graag in de sale :)
Is inderdaad een prima winkel. De levertijden zijn vrij normaal voor meubels. Zeker op het moment. Leveringen uit het buitenland duren gewoon echt langer en zeker nu, de logistieke kant is nog lang niet terug waar het was.
Ik heb er 2 dingen besteld. Lange levertijden inderdaad, bij ons ook een week of wat langer dan eerder aangegeven. Al met al redelijk tevreden over made.nl. niet over post NL. Onderstaande ervaring is van de grote ladekast.

Leveren was drama; ja, hij kan niet naar boven want hij was te zwaar voor 1 bezorger. Ik had betaald voor levering op de eerste verdieping. Dus nog een keer laten komen, nu met 2 personen. Bleek hij ook te zwaar voor 2 personen :mad: . Transportkosten zijn toen terugbetaald.

Toen we hem zelf boven hadden moest hij toch terug, de kast was door post NL laten vallen op de kant waar de lades zitten waardoor deze niet goed meer sloten, of ze hadden een ander zwaar pak op de kast laten stuiteren. De doos had schade die duidelijk klopte met wat er stuk was. Het zelfsluitend mechanisme was intern finaal afgebroken bij 6 van de 8 lades. Kwaliteit was verder goed, aan de lades aan de buitenkant was niets te zien. Verpakking ook keurig.

Door de lange levertijden was de kast uit productie inmiddels en konden ze dezelfde kast niet nogmaals sturen :cry:. Aanbod van korting en de kast houden hebben we afgeslagen.

Loeizwaar ding weer naar beneden gesjouwd. Drama met terugsturen. Moest eerst gedemonteerd terug (was gemonteerd geleverd). Dus eerste ophaal afspraak gingen ze zonder kast terug. Toen moest het ingepakt, terwijl het karton allang weg was. Want anders zou de kast stuk gaan :facepalm: Uiteindelijk bekleed met vuilniszakken teruggestuurd.

Klantenservice was redelijk ok bereikbaar. Het geld (incl verzendkosten nog een keer) was snel retour.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Zelfs Ikea heeft levertijden voor bijv sommige banken. Onze hoekbank had destijds ook een levertijd van 6 weken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Whomi schreef:
26-06-2020 07:40
Ik hoop voor jou wel dat hij beter zit dan de mijne. Ben over onze bank niet heel tevreden. Heb hem nu 2 jaar, maar de zitting is na 10 minuten al zo plat elke keer als ik ga zitten. Krijg er een houten kont van. Is een soort schuim, maar alle stevigheid is er nu al uit :(
Heb je van tevoren de bank uitgeprobeerd?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Opslagplaats is hardstikke duur, maar zeer snel leveren kán een koopargument zijn en uit die extra verkopen kan je dan die opslag financieren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Whomi schreef:
26-06-2020 07:40
Lijkt mij dat dit onder de garantie valt als je hem pas twee jaar hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven