Ervaringen met hypo allergene kat?

16-08-2019 22:22 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Sinds langere tijd willen ik en mijn dochter een kat.
Mijn vriend is alleen een beetje allergisch voor katten. Ik heb begrepen dat zo’n allergie op kan bouwen.
Daarom ben ik me aan het verdiepen in de aanschaf van een zgn hypo allergene kat (bijv de Devon Rex, Blauwe Rus, Balinees)
Ik weet dat er geen garanties zijn maar ik ben benieuwd naar ervaringen.

Dank alvast ;-)
MissMaran schreef:
17-08-2019 09:24
Het schijnt zo te zijn dat je minder allergisch wordt voor je eigen kat omdat je steeds blootgesteld wordt aan zijn huidcellen, net als met een griepprik dat je een beetje griep krijgt ingespoten en resistent wordt.

Ik sprak gisteren een mevrouw die beweerde dat ze na jaren lichte allergie voor haar katten ineens héél erg allergisch is geworden zodat ze haar katten nu moet afstaan.
(Ik weet dus niet zeker of ze volledig eerlijk was.)
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.
Dus even samenvattend:
de wetenschap zegt dat hypo-allergeen katten niet bestaan effectiviteit is nooit bewezen.

Kinderen kunnen over allergieën heen groeien volwassenen niet.

Desensibilisatie en immunotherapie worden niet toegepast bij dierenallergie en zijn bovendien bepaald niet effectief.

Dierenrechtenorganisatie zeggen dat het een Hoax is en bovendien heel slecht voor het dierenwelzijn.

maar natuurlijk kent het viva forum
wel nichten van de buurvrouw van de moeder van je beste vriend wiens allergie ineens over was toen hij of zij zelf een kat nam.
Serengeti schreef:
17-08-2019 10:16
Ik sprak gisteren een mevrouw die beweerde dat ze na jaren lichte allergie voor haar katten ineens héél erg allergisch is geworden zodat ze haar katten nu moet afstaan.
Als je weerstand verslechterd, kan je meer last krijgen van je allergie. Het is namelijk een immuunreactie
S-Meds schreef:
17-08-2019 10:14
Je snapt de hele allergie niet, je bent niet allergisch voor de haren maar voor het eiwit dat de katten uitscheiden.
En de huidcellen waar je resistent tegen kunt worden zoals vaker voorkomt. Ik weet dat je heel zwart wit denkt en niet buiten gebaande paden denkt maar heb dit al zo vaak gehoord dat ik wel aan wil nemen dat allergie kan afnemen bij je eigen kat.
En jij kunt boos blijven roepen dat het onzin is tot je een ons weegt maar dat praat niet echt gezellig.
S-Meds schreef:
17-08-2019 10:17
Dus even samenvattend:
de wetenschap zegt dat hypo-allergeen katten niet bestaan effectiviteit is nooit bewezen.

Kinderen kunnen over allergieën heen groeien volwassenen niet.

Desensibilisatie en immunotherapie worden niet toegepast bij dierenallergie en zijn bovendien bepaald niet effectief.

Dierenrechtenorganisatie zeggen dat het een Hoax is en bovendien heel slecht voor het dierenwelzijn.

maar natuurlijk kent het viva forum
wel nichten van de buurvrouw van de moeder van je beste vriend wiens allergie ineens over was toen hij of zij zelf een kat nam.
Goeie samenvatting Meds.
Niet om het één of ander, maar wat een grafzooi.
Serengeti schreef:
17-08-2019 10:16
Heel marktplaats staat vol met zogenaamde allergische mensen die van allerlei huisdieren afwillen dat is smoes nummer 1 met zogenaamd de tranen in de ogen.
S-Meds schreef:
17-08-2019 10:18
Als je weerstand verslechterd, kan je meer last krijgen van je allergie. Het is namelijk een immuunreactie

Oh ja natuurlijk.
(Deze mensen waren net terugggekomen van vakantie. )
MissMaran schreef:
17-08-2019 10:21
Heel marktplaats staat vol met zogenaamde allergische mensen die van allerlei huisdieren afwillen dat is smoes nummer 1 met zogenaamd de tranen in de ogen.

Ja dat weet ik. Vandaar dat ik mensen ook niet zomaar geloof.
MissMaran schreef:
17-08-2019 09:42
Ik hoor het vaker maar sommigen weten alles gewoon beter en ook heel zeker.
Ik heb het zelfs een keer gelezen geloof ik.
Maar vaker mensen zoals jij gehoord dat het zo ging, ze leefden liever met allergie dan zonder hun huisdier en allergie voor je eigen huisdier schijnt af te nemen terwijl je van een ander zijn kat nog allergisch kunt zijn.
Goed onderbouwde mening
:HA:
MissMaran schreef:
17-08-2019 10:19
En de huidcellen waar je resistent tegen kunt worden zoals vaker voorkomt. Ik weet dat je heel zwart wit denkt en niet buiten gebaande paden denkt maar heb dit al zo vaak gehoord dat ik wel aan wil nemen dat allergie kan afnemen bij je eigen kat.
En jij kunt boos blijven roepen dat het onzin is tot je een ons weegt maar dat praat niet echt gezellig.
dit geeft wederom aan dat je niks weet over allergie
Frivooltje heeft liever een kat dan een vriend die zich goed voelt.
Misschien raken die allergische mensen na verloop van tijd wel gewend aan hun allergie. Dan lijkt het af te nemen...

Ik bedoel, als je de hele dag in de strontlucht zit, ruik je het 's avonds ook niet meer.
deb32 schreef:
17-08-2019 10:45
Misschien raken die allergische mensen na verloop van tijd wel gewend aan hun allergie. Dan lijkt het af te nemen...

Ik bedoel, als je de hele dag in de strontlucht zit, ruik je het 's avonds ook niet meer.
het omgekeerde is waar, als je de hele dag wordt geconfronteerd met allergenen wordt je zieker
Calamitycat schreef:
17-08-2019 10:39
:HA:
Wat kom jij nou rellen of wilde je ook nog zelf iets zeggen? Ik sta open voor ieders mening hoor.
MissMaran schreef:
17-08-2019 10:51
Wat kom jij nou rellen of wilde je ook nog zelf iets zeggen? Ik sta open voor ieders mening hoor.
Take a chillpill
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
S-Meds schreef:
17-08-2019 10:46
het omgekeerde is waar, als je de hele dag wordt geconfronteerd met allergenen wordt je zieker
Ja, het was ook niet heel serieus bedoeld.

En het klopt ook. Een zgn matige allergie kan erger worden door blootstelling. Niet minder volgens mij.
MissMaran schreef:
17-08-2019 10:51
Beetje last van lange tenen? Ik heb genoeg gezegd in dit topic maar evengoed bedankt voor de uitnodiging hoor.
Ik vind het jammer maar kan niet meer tegen elke dierenvacht/schilfering. Mijn hond is niet verharend, de wel verharende zijn een probleem. Mijn katten vormen geen probleem, komt echter de langharige kat van de buren in mijn huis en zet hem buiten dan krijg ik een reactie. En ik heb tijdelijk een kat in huis gehad die daar weg moest vanwege allergie. Ze hebben echt hun best gedaan om hem te houden, ze deden hem bijvoorbeeld elke week in bad om de schilfers weg te wassen. Het was een kat met hele korte haartjes waar ik ook niet tegen kon bleek later. Ik zat toen dagelijks met een allergie apparaatje van Medisan in mijn neus waardoor de slijmvliezen gingen slinken.

Bij mij zijn er dus duidelijk verschillen in vachtsoorten en reacties daarop.
meisje85 schreef:
17-08-2019 10:00
Ik ben allergisch voor katten, maar zou er wel heel graag eentje willen. Bij twee blauwe russen was mijn allergie zo mogelijk niet erger dan bij een “gewone kat”, bij twee devon rex had ik nauwelijks last. Maar ik ga er geen één aanschaffen, want dat een beestje moet lijden voor mij, gaat me toch echt te ver.
Fijn dat je aan het dier denkt en niet alleen aan jezelf, dan ben je een echte dierenliefhebber!
S-Meds schreef:
17-08-2019 10:46
Ja daar kan ik helaas over meepraten ik ging van een lichte kattenallergie naar een hele heftige . Dusdanig dat ik prednison nodig had en mijn slijmvliezen totaal verhabbezakt zijn . Mijn allergie bouwde zich op en ik ontwikkelde ook andere allergieën plus asthma .
Zou nooit iemand aanraden het toch te proberen .
MissMaran schreef:
17-08-2019 10:19
Je wordt niet resistent tegen je allergenen, echt hoe krijg je die onzin uit je toetsenbord.
Ja een kind kan over een allergie heengroeien, een volwassene niet. Ook niet een beetje.
S-Meds schreef:
17-08-2019 09:39
echt onzin. Misschien hadden de kittens meer last van de eiwituitscheiding. Misschien heb je geen kattenallergie. Je bent namelijk niet allergisch voor de haren maar voor de eiwitten die de kat uitscheidt
Joh, wat jij wil. Ik heb een bewezen kattenallergie en je mag wel een keer komen kijken hoe ik eruit zie als ik ze heb gekamt hoor...maar dat verzin ik ook vast :-D. Ik weet dat de allergische reactie komt door de eiwitten, maar die zitten nou eenmaal ook op hun huid en haren.
S-Meds schreef:
16-08-2019 23:36
onzin!! je vriend is volwassen die allergie zal niet afnemen. Kinderen kunnen er overheen groeien, volwassenen niet. Immunotherapie en desensibiliasatietherapie kan alleen wordne toegepast bij pollen er werkt slechts in de helft van de gevallen. Waarom denk je dat iemand met coeliakie zijn hele leven is veroordeeld tot een streng dieet?

Behalve coeliakie met alles eens.
Coeliakie is geen allergie maar een intolerantie.
Mijn vriend is zwaar allergisch voor katten. Als hij bij zijn ouders komt (die hebben britse kortharen) dan heeft hij last van rode ogen, niezen en een loopneus.
babette2017 wijzigde dit bericht op 30-06-2020 11:11
35.34% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven