Ervaringen met hypo allergene kat?

16-08-2019 22:22 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Sinds langere tijd willen ik en mijn dochter een kat.
Mijn vriend is alleen een beetje allergisch voor katten. Ik heb begrepen dat zo’n allergie op kan bouwen.
Daarom ben ik me aan het verdiepen in de aanschaf van een zgn hypo allergene kat (bijv de Devon Rex, Blauwe Rus, Balinees)
Ik weet dat er geen garanties zijn maar ik ben benieuwd naar ervaringen.

Dank alvast ;-)
Alle reacties Link kopieren
Babette2017 schreef:
26-08-2019 20:36
Hier werkt het dus wel...
Volgens mij gaat het hier om in dit topic.

Er zijn mensen die minder/niet allergisch worden van een eigen kat en er zijn mensen waarbij de allergie niet afneemt.
Er zijn mensen die niet allergisch zijn voor katten maar na jaren wel een kattenallergie ontwikkelen en er zijn mensen bij wie dat niet gebeurt.
Er zijn mensen die hun hele leven allergisch voor katten zijn en er zijn mensen die hun hele leven niet allergisch zijn.
Het komt allemaal voor.
Er zijn mensen die herstellen van een hartinfarct en er zijn mensen die eraan overlijden.
Het kan allemaal en je kunt moeilijk absolute uitspraken doen.

Man en ik hebben beiden een kattenallergie en hebben het risico genomen en blijken nu allebei niet allergisch meer voor onze kat. We hadden er ook voor kunnen kiezen om het risico niet te nemen en dan had onze bange poeperd misschien nog in het asiel in een kattenkamer met 8 andere katten gezeten. Nu scharrelt ze voorzichtigjes in de tuin rond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven