essentiële olie voor aroma diffuser
dinsdag 27 augustus 2019 om 20:51
Ik was al van de waxmelts omdat ik het fijn vind dat mijn huis lekker ruikt maar ik vind de wax verwijderen soms een gedoe. Ik zag vandaag bij de action een aroma diffuser en dacht laat ik dat ook eens proberen. Lijkt me straks als het kouder wordt ook wel fijn en voor als ik verkouden ben.
Ik ga morgen even naar Holland & Barret om wat essentiële olie te kopen maar waar kan ik die nog meer kopen? Heb ooit wel een setje gehad van ik geloof de action maar die vervlogen echt heel snel en roken ook niet zo geweldig.
En welke zijn aan te raden? Was zowiezo van plan om pepermunt, eucalyptus en wellicht lavendel te kopen.
Ik ga morgen even naar Holland & Barret om wat essentiële olie te kopen maar waar kan ik die nog meer kopen? Heb ooit wel een setje gehad van ik geloof de action maar die vervlogen echt heel snel en roken ook niet zo geweldig.
En welke zijn aan te raden? Was zowiezo van plan om pepermunt, eucalyptus en wellicht lavendel te kopen.
dinsdag 27 augustus 2019 om 20:56
Pepermunt geeft geen lekkere geur en eucalyptus maakt de lucht alleen maar fris.
lavendel is lekker, maar het bevorderd slaap.
Kijk eens voor rozemarijn, roos en voor de winter den en kaneel.
Niet elke etherische olie is geschikt om als geurolie te dienen, dan kan je beter geurolie kopen, dat geurt meer en is gemaakt om lekker te ruiken.
lavendel is lekker, maar het bevorderd slaap.
Kijk eens voor rozemarijn, roos en voor de winter den en kaneel.
Niet elke etherische olie is geschikt om als geurolie te dienen, dan kan je beter geurolie kopen, dat geurt meer en is gemaakt om lekker te ruiken.
dinsdag 27 augustus 2019 om 21:04
Ik vind steranijs heel fijn ruiken, maar geuren zijn zó persoonlijk.
Ik vind mijn diffuser erg fijn in de winter als de verwarming aan staat. Zorgt voor een fijne luchtvochtigheid.
Let wel op dat je er gekookt afgekoeld water in doet en niet zo uit de kraan.
Ik vind mijn diffuser erg fijn in de winter als de verwarming aan staat. Zorgt voor een fijne luchtvochtigheid.
Let wel op dat je er gekookt afgekoeld water in doet en niet zo uit de kraan.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
dinsdag 27 augustus 2019 om 21:26
Ik heb een lampe berge en bestel vaak geurtjes van Jacob Hooy. Die hebben echt ontzettend veel geuren en niet zo duur. Als je googelt op geurolie kom je ook heel veel tegen. Geurtjes die ik lekker vind zijn bv musk, nursery room (ruikt naar zwitsal) winter wonderland (ruikt naar kerst) en fairytale (ruikt naar de efteling haha).
dinsdag 27 augustus 2019 om 21:35
dinsdag 27 augustus 2019 om 22:57
Lucifer2018 schreef: ↑27-08-2019 20:55Van essentieel belang natuurlijk, van die olietjes in je huis.
dinsdag 27 augustus 2019 om 23:03
Ik leg altijd 2 tot 3 ijsklontjes op de waxmelt die ik uit de brander wil hebben. Aantal minuten laten staan en ook dan pak je het er zo als 1 blok uit. Handig voor als je ondertussen wil afwisselen want je legt ze er zo weer in (maar ik haal ze er altkjd pas uit als ze "op" zijn). Truucje die ik uit het lab heb overgehouden, daar werkte ik veel met paraffine (zeg maar kaarsvet) en dat zette je ook altijd op het ijs om uit te vorm te kunnen drukken.
Ik ben dus van de waxmelts, heb geen diffuser. Maar ik vind alles met kaneel, berry of cherry altijd lekker! Eetbare geuren zoals ik ze noem vind ik het lekkerste en dan dus lekker zoet.
dinsdag 27 augustus 2019 om 23:08
Ik smelt de melts altijd opnieuw en dep ze dan op met toiletpapier of keukenrol.Ugli schreef: ↑27-08-2019 23:03Ik leg altijd 2 tot 3 ijsklontjes op de waxmelt die ik uit de brander wil hebben. Aantal minuten laten staan en ook dan pak je het er zo als 1 blok uit. Handig voor als je ondertussen wil afwisselen want je legt ze er zo weer in (maar ik haal ze er altkjd pas uit als ze "op" zijn). Truucje die ik uit het lab heb overgehouden, daar werkte ik veel met paraffine (zeg maar kaarsvet) en dat zette je ook altijd op het ijs om uit te vorm te kunnen drukken.
Ik ben dus van de waxmelts, heb geen diffuser. Maar ik vind alles met kaneel, berry of cherry altijd lekker! Eetbare geuren zoals ik ze noem vind ik het lekkerste en dan dus lekker zoet.
Als je van eetbare geuren houdt, zou ik vanille-olie nemen.
Of je blijft gewoon melts gebruiken
dinsdag 27 augustus 2019 om 23:13
Dan is even de vriezer in een stuk makkelijker dan kliederen met warm vet en keukenpapierCelaena_Aelin schreef: ↑27-08-2019 23:08Ik smelt de melts altijd opnieuw en dep ze dan op met toiletpapier of keukenrol.
Of je blijft gewoon melts gebruiken![]()
woensdag 28 augustus 2019 om 10:35
Vanille vind ik echt heel vies haha. Zowel in smaak als in geur. Heb ook een lange tijd een afkeer tegen geurkaarsen gehad omdat mijn moeder altijd vanille kaarsen had, bahbah.Celaena_Aelin schreef: ↑27-08-2019 23:08Ik smelt de melts altijd opnieuw en dep ze dan op met toiletpapier of keukenrol.
Of je blijft gewoon melts gebruiken![]()
Keukenpapiermethode lijkt me wel een knoeiwerkje.