even spuien iritante buurman!!.

02-09-2013 20:03 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aaaaaargh...

Wij wonen sinds een jaar in deze flat.

Hartstikke naar mijn zin hier.lekker rustig, het enige nadeel onze buurman.

Buurman zit in de schuldsanering. Geen problemen mee overigens.

En heeft dus niet zo veel te besteden per week. Ik geef hem wel eens een bord vers eten wat over is. Of andere dingen die ik nog over heb.vindt het zonde om het weg te gooien.

Maar hij maakt er de laatste tijd wel een potje van. Komt bijna elke dag wel een x aan de deur om dingen te vragen. O.A. koffiepads of drinken. Of een brood. Maar het begint mij echt te iriteren.

Meneer moet met 30,- in de week rond komen in zijn eentje.maar wat doedt hij ipv. Boodschappen haalt die speed.. drie dagen wakker als gevolg met flinke herrie.. zie je hem weer even niet. Als die bin is gekomen komt het gezever weer.

Ik krijg er een pumthoofd van.

Ik help graag mensen vindt het ook niet erg als je af en toe iets komt vragen maar dit.. nee.

Hebben hier zelf ook een kindje van 3jaar en voel mij er echt niet prettig bij dat hier een speedjunk langs woont.

Laatst stond die om half 3 snachts aan de deur.. pleurt op joh.

Zelfs als we even op het balkon staan komt hij ook meteen buiten. Kop om de hoek..haaaai! :@

Hebben het er al een paar x met hem overgehad maar komt volgens mij niet echt aan. Als die nu aa belt laat ik hem lekker staan.

Ik wil er niks mee gewoon even mijn verhaal kwijt. En mischie hebben jullie nog tips? Of het zelfde meegemaakt met je buren.
Nou, geen spullen meer geven dan?

Hoe zeiden ze dat ook alweer?

Je geeft 1 vinger en hij neemt meteen de hele hand. (Toch?)

Ontzettend lief van je, maar deze meneer gebruikt je dus.
Heel duidelijk tegen hem zijn!
Ik zou niets meer geven om hem op die manier meer op afstand te houden. Heel lief dat je hem wil helpen maar dit gaat te ver.
Zeg maar Spijker.
quote:nona_Acy schreef op 02 september 2013 @ 20:20:

Ontzettend lief van je, maar deze meneer gebruikt je dus.

Herkenbaar... Mijn bovenbuurvrouw kwam ook eenn keer vragen of ze even mocht bellen. Het gesprek duurde idd maar heel kort en ze wilde er ook voor betalen, maar daarna bleef ze steeds vragen of ze even mocht bellen. En vervolgens kwam ze om een flesje/blikje frisdrank vragen. Ze zou paar dagen later terug komen brengen. Fles Pepsi meegegeven, krijg week later Aldi cola light terug.

Toen kwam ze een paar dagen later weer om frisdrank vragen. De Aldi cola light lag er nog dus die meegegeven. Dat was geloof ik niet helemaal de bedoeling, want toen was het gelukkig afgelopen.

Ze heeft ook een paar keer gevraagd of ze geld mocht lenen. Daar ben ik dus echt niet aan begonnen...
quote:happyapple schreef op 02 september 2013 @ 20:35:

[...]

Herkenbaar... Mijn bovenbuurvrouw kwam ook eenn keer vragen of ze even mocht bellen. Het gesprek duurde idd maar heel kort en ze wilde er ook voor betalen, maar daarna bleef ze steeds vragen of ze even mocht bellen. En vervolgens kwam ze om een flesje/blikje frisdrank vragen. Ze zou paar dagen later terug komen brengen. Fles Pepsi meegegeven, krijg week later Aldi cola light terug.

Toen kwam ze een paar dagen later weer om frisdrank vragen. De Aldi cola light lag er nog dus die meegegeven. Dat was geloof ik niet helemaal de bedoeling, want toen was het gelukkig afgelopen.

Ze heeft ook een paar keer gevraagd of ze geld mocht lenen. Daar ben ik dus echt niet aan begonnen...Goed aangepakt met de aldi cola..
Ja hij krijgt ook helemaal niks meer van mij.

Ben er echt klaar mee.
quote:roxette91 schreef op 02 september 2013 @ 20:47:

Ja hij krijgt ook helemaal niks meer van mij.

Ben er echt klaar mee.

En terecht!! Vind het geweldig dat je zo klaar staat/ stond voor je buurman, maar dat hij er nu zo'n misbruik van maakt.... dan zou het voor mij ook klaar zijn.

Hopelijk komt die boodschap bij hem duidelijk over....
Gewoon duidelijk zijn en niks meer geven. Je geeft hem een vinger en hij pakt je hele hand. En zulke mensen maken alleen misbruik van de situatie. Nou het is erg dat die met weinig moet doen maar dan moet hij zijn geld goed besteden en niet aan speed uitgeven.

Dus niks meer geven.
Wat de rest al zei, niets meer geven. Ik zou het telefoonnummer van de voedselbank opschrijven zodat je hem dat kan geven als hij nog een keer om iets vraagt. Niet op een lullige manier maar wie weet heeft hij daar in de schuldsanering wel recht op.

Wie weet vindt hij het moeilijk zelf te bellen of weet hij er gewoon niet van.

Het contact met jullie zou ik wel stoppen want dat kan zo niet natuurlijk. Daar gaan jullie zelf aan onderdoor en dit was natuurlijk helemaal niet de bedoeling.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Je hebt eigenlijk dus gewoon een junk in de kost?
quote:nona_Acy schreef op 02 september 2013 @ 20:20:

Ontzettend lief van je, maar deze meneer gebruikt je dus.Dit dus.
Junks zijn onverbeterlijk, moet je zeker niet helpen, probeer hem zsm die woning uit te krijgen.
Zeg hem dat hij hoogstwaarschijnlijk een voedselpakket kan halen bij de voedselbank.
Komt wel goed, schatje!
Niet meer helpen, eigenlijk geef je hem dus gewoon geld, want wat hij niet aan boodschappen hoeft ui te geven gaat in de speed.

Met hem praten helpt niet (hoewel dat soms wel zo lijkt)

Die 30 euro kunnen er net zo goed 60 zijn.

Wanneer je consequent overlast hebt dan zou ik wel met je woningbouw overleggen.

Hij heeft dus de kans gekregen om uit de schulden te komen en zo te horen gaat hij niet de goede kant op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven