Even vragen?

13-09-2026 18:14 179 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik verbaas mij over hoe vrij sommige mensen (onbekenden) zich voelen wanneer ze bij je thuis komen om een klus te doen.

Er was vandaag iemand een kast bij mij in elkaar aan het zetten. Hij wilde ruimte maken en liep vervolgens met spullen die daar lagen naar de woonkamer om ze daar neer te zetten. Zonder even te vragen of mij erbij te roepen. Ik dacht, wat doe jij nu?? Het zijn mijn spullen en mijn huis, dus waarom bepaal jij zomaar waar iets komt te liggen?

Ik merk het ook weleens bij andere klusjesmannen of mensen die iets komen repareren. Ze lopen ergens heen, pakken iets wat ze nodig hebben of zitten ergens aan zonder eerst te vragen.

Vinden jullie het ook normaal dat iemand die bij jou thuis komt voor een klus eerst even vraagt voordat hij spullen verplaatst, een andere ruimte in gaat of ergens aan zit?

Even vragen?

Totaal aantal stemmen: 100

Ja (27%)
Nee (73%)
Sisi schreef:
13-09-2026 22:05
Hij is Marokkaans. Geen idee waarom hij werkt op een zondag. Maakt ook verder niet uit, mij kwam het goed uit.
Nou zeur dan ook niet.
Niet quoten ajb
Ik denk niet dat je nog last zult hebben van deze klusjesman. Er is werk genoeg en dan kies je toch voor klanten zonder allerlei ingewikkelde verwachtingen.
Si abra la puerta hay lobos.
Ik had laatst een monteur van de kpn. Toen hij bezig was met de tv ging hij zomaar op mijn bank zitten :-o Hoe durft ie hij blijft maar mooi staan heel de dag.

*sarcasme uit*
.
Nog nooit een klusjesman gehad die kasten open ging trekken in mijn huis en dat zou ik ook liever niet hebben nee.

Maar ja wat doe je eraan he. Een topic openen lost het niet op.
Wat loopt ‘s ochtends op vier benen, ‘s middags op twee benen en ‘s avonds op twee benen en nog wat wielen?
gonniegijsje schreef:
13-09-2026 22:07

Ga er anders naast staan. Dan kun je voorzien dat er een zak moet komen of een stoel en hoeven ze dat niet zelf te zoeken.
Als klusjesmannen of andere werklui iets erg vinden dan is het wel een (ondeskundige)klant die constant op hun vingers kijkt.
Doe ze dat alsjeblieft niet aan!
gonniegijsje schreef:
13-09-2026 22:07
Poe ik hoop dat je een flinke fooi hebt gegeven en koffie en iets van een uitsmijter tussen de middag om te compenseren voor het moeilijke gedoe.

Deze mensen zijn erop uit om de klus efficiënt te klaren niet om jou te ergeren. En als jij uit zicht bent in een andere kamer met de deur dicht, al best gek trouwens dat je foetsie bent, dan snap ik dat ze gewoon het probleem oplossen en die stoel pakken of een vuilniszak zoeken. Overleg voor ieder wissewasje is veel te omslachtig.

Ga er anders naast staan. Dan kun je voorzien dat er een zak moet komen of een stoel en hoeven ze dat niet zelf te zoeken.
Daar ben je een professional voor, om de klant de klus zo aangenaam mogelijk uit handen te nemen. Daar hoort bij dat je niet zomaar door iemands huis gaat rondlopen of zelf kasten opentrekt zonder het even te vragen.

Als je niet eens meer goed fatsoen mag verwachten van een klusjesman, is het wel erg triest gesteld.

Ik hoor het eigenlijk ook nooit van anderen dat het er bij een klusjesman zo aan toegaat. Daarom vraag ik me af of ik nou echt zo uitzonderlijk ben in het prettig vinden dat iemand mijn spullen en privéruimte respecteert??
Ja, je bent echt heel erg super de puper bijzonder. Nou goed?
Niet quoten ajb
granny71 schreef:
13-09-2026 22:06
Maar wel aan weekend tarief.
Nee hoor.
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
Sisi schreef:
13-09-2026 22:27
Daar ben je een professional voor, om de klant de klus zo aangenaam mogelijk uit handen te nemen. Daar hoort bij dat je niet zomaar door iemands huis gaat rondlopen of zelf kasten opentrekt zonder het even te vragen.

Als je niet eens meer goed fatsoen mag verwachten van een klusjesman, is het wel erg triest gesteld.

Ik hoor het eigenlijk ook nooit van anderen dat het er bij een klusjesman zo aan toegaat. Daarom vraag ik me af of ik nou echt zo uitzonderlijk ben in het prettig vinden dat iemand mijn spullen en privéruimte respecteert??

Als jij je achter een dichte deur verstopt snap ik wel dat hij zelf gaat zoeken.
Verkeerde topic.
domper wijzigde dit bericht op 13-09-2026 22:40
Reden: Verkeerde topic
94.78% gewijzigd
Sisi schreef:
13-09-2026 22:27

Verwachtingen zijn de moeder van de teleurstelling.
Domper schreef:
13-09-2026 22:39
Alleen de helft meebetalen aan vaste lasten die niet samenhangen met eigenaar zijn vind ik redelijk. En de boodschappen. Daarnaast zou je de helft van de netto hypotheekrente kunnen betalen.

En de rest dus sparen om later in te kopen, samen iets nieuws te kopen of om in geval van relatiebreuk alleen iets te kunnen huren/kopen.
Verkeerde topic?
Domper schreef:
13-09-2026 22:39
Alleen de helft meebetalen aan vaste lasten die niet samenhangen met eigenaar zijn vind ik redelijk. En de boodschappen. Daarnaast zou je de helft van de netto hypotheekrente kunnen betalen.

En de rest dus sparen om later in te kopen, samen iets nieuws te kopen of om in geval van relatiebreuk alleen iets te kunnen huren/kopen.
Dat vind ik nou weer het andere uiterste, als er een klusjesman langskomt om een kast in elkaar te zetten.
Niet quoten ajb
Haha, nou als klusjesman in de kasten duikt, mag hij ook meebetalen aan de hypotheek.
Lilith schreef:
13-09-2026 22:33
Als jij je achter een dichte deur verstopt snap ik wel dat hij zelf gaat zoeken.
Ik wil niet de hele tijd opgescheept zitten met klusgeluiden. Het was een grote kast waar hij een paar uur mee bezig is geweest. Ik zei: als je wat nodig hebt, zit ik in de woonkamer. Ik vind het niet gek om te verwachten dat iemand die vreemd is in je huis niet zomaar je woonkamer binnenvalt.

Misschien kan ik de volgende keer beter mijn voorkeuren aangeven, want ik ben er de hele middag chagrijnig van geweest.
Sisi schreef:
13-09-2026 22:46
Ik wil niet de hele tijd opgescheept zitten met klusgeluiden. Het was een grote kast waar hij een paar uur mee bezig is geweest. Ik zei: als je wat nodig hebt, zit ik in de woonkamer. Ik vind het niet gek om te verwachten dat iemand die vreemd is in je huis niet zomaar je woonkamer binnenvalt.

Misschien kan ik de volgende keer beter mijn voorkeuren aangeven, want ik ben er de hele middag chagrijnig van geweest.
Je hebt dan toch zelf tegen hem gezegd dat je daar te vinden bent?

Ik denk eerder dat het aan jouw reactie ligt dan dat alleen jij rare klusjesmannen hebt.
.
Sisi schreef:

Je komt echt ongelofelijk onsympathiek over. Maar goed, ik hoop dat de antwoorden je wat duidelijkheid verschaft hebben. Tot het volgende topic dan maar weer.
Lady*Voldemort schreef:
13-09-2026 21:13
Dat vind ik ook. De volgende keer zou ik hem op zijn bek timmeren.
Minimaal...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Sisi schreef:

Nou nou, misschien moet je niet zo overdrijven. Of gewoon leren om zelf een kast in elkaar te zetten. Dan heb je ook geen 'vervelende' mensen over de vloer. Jij blij, zij blij.
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
Sisi schreef:

Och arme....
En nu?

Opgescheept met klusgeluiden ook....hoe durft het leven je zo te behandelen zeg....
sprokkelientje wijzigde dit bericht op 13-09-2026 23:02
7.73% gewijzigd
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Sisi schreef:
Ik zei: als je wat nodig hebt, zit ik in de woonkamer. Ik vind het niet gek om te verwachten dat iemand die vreemd is in je huis niet zomaar je woonkamer binnenvalt.
Dus je hebt zelf aangegeven dat hij naar de huiskamer moest komen als hij wat nodig had.
En als hij dat dan vervolgens doet is het nog niet goed🤣
Calamitycat schreef:
13-09-2026 22:58
Nou nou, misschien moet je niet zo overdrijven. Of gewoon leren om zelf een kast in elkaar te zetten. Dan heb je ook geen 'vervelende' mensen over de vloer. Jij blij, zij blij.
Wat voor de één overdreven is, kan voor een ander een grens zijn. Die grens is voor iedereen anders en dat mag. Ik vind het ook moeilijk te geloven dat de meesten hier er echt geen moeite mee zouden hebben.

Volgens mij vinden sommigen het vooral leuk om tegen een TO in te gaan. Dat is mij hier wel vaker opgevallen.
Sisi schreef:
want ik ben er de hele middag chagrijnig van geweest.
Als je hier al de hele middag chagrijnig over bent, hoop ik dat je nooit iets echt ergs mee zal maken.
Hier zijn ze alles bij elkaar al ruim een jaar aan het renoveren.
Bijna maandelijks wel werklui over de vloer.
Sisi schreef:
13-09-2026 23:04
Volgens mij vinden sommigen het vooral leuk om tegen een TO in te gaan. Dat is mij hier wel vaker opgevallen.
En toch blijf je zulke topics openen.
Dus volgens mij vind je de aandacht vooral leuk.
Sisi schreef:
13-09-2026 23:04
Wat voor de één overdreven is, kan voor een ander een grens zijn. Die grens is voor iedereen anders en dat mag. Ik vind het ook moeilijk te geloven dat de meesten hier er echt geen moeite mee zouden hebben.

Wat is er nou concreet gebeurd dan? Een klusjesman deed een la/kastje open en hij liep de woonkamer in omdat jij nota bene zelf gezegd had dat hij jou daar kon vinden.
Ik ben daar inderdaad niet van onder de indruk.
Si abra la puerta hay lobos.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven