Faktum Abstrak keuken ervaringen

05-01-2010 16:56 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand de Faktum Abstrak keuken. Hoe bevalt die? Krassen de deurtjes makkelijk? Zijn er nog do's en dont's?
Ja net geplaatst, drama. Kastjes krassen heel snel. (wij hebben zwart abstrakt)
gaat het om hoogglans?
Ik heb wit hoogglans en geen problemen met krassen o.i.d.
Ik heb wit hoogglans en geen enkel probleem. Lekker makkelijk schoon te houden.
ik heb ook de witte hoogglans... geen krassen en makkelijk schoon te houden

hiervoor had ik de applad (of zoiets, satijnglans).. ik was bang dat je op de hoogglans veel meer (vinger)vlekken zou zien... nou niks is minder waar.. en abstrakt is veel makkelijker schoon te maken
Dank je voor jullie reakties. Wij willen voor de grijs hoogglans gaan. Isabon, is die van jullie ook hoogglans? Zie je de krassen altijd of alleen in bepaald licht.

En andere dames, hoe lang hebben jullie de keuken al?
wij hebben zwart hoogglans...en over de do's en dont's kan ik alleen maar zeggen DON"T!!

Poets keukenkastjes wekelijks, maar zou ik hem mooi willen hebben zou ik het waarschijnlijk om de twee dagen moeten doen

lichte krasjes van het schoonmaken maar vind ik zelf niet zo storend vooral de vingers, vlekken, spetters ...terwijl we er erg alert op zijn...zoontje van 2 iets minder :-)

hoe het voor grijs zit zou ik niet weten....misschien gewoon even testen bij de ikea..of je vingerafdrukken eropblijven staan
Ik heb zelf sinds een maandje ook de grijze hoogglans. Ben er erg tevreden mee. Als je m zelf wilt plaatsen; neem de tijd. T is goed te doen maar wel een puzzel. T krast idd snel dus oppassen met plaatsen, mocht je dat zelf willen doen. In het dagelijks gebruik valt t erg mee vind ik. Vingerafdrukken zie je er wel snel op, dus je moet jezelf wel n beetje aanwennen de greepjes te gebruiken. Denk trouwens wel dat de beschadigingen en de vingerafdrukken voor alle hoogglanskeukens geldt. Ik heb ook alle apparatuur van Ikea en tot nu toe werkt alles prima. Prijs/kwaliteitverhouding vind ik ook prima. Succes met kiezen!
Bedoel je dont's als niet kopen? Wij hebben twee van die exemplaren rondlopen (3 en anderhalf) en favoriete hobby is vingertjes achterlaten. Maak nu de keuken altijd schoon met glassex (lekker lui), kan dat dan nog of moet je echt als een debiel boenen om het schoon te maken. Laat het makkelijk strepen en zo achter of is het nat doekje, droog doekje, klaar? Misschien dat ik een fles glassex mee moet nemen naar ikea, ha ha.
Hij is mooi he, Steevast. Zie hem eigenlijk wel heel erg zitten. We zitten nog te twijfelen tussen zelf zetten of laten zetten.
Ik word er elke dag weer blij van;-) Ik wilde m ook eigenlijk laten zetten. Maar mijn vader en vriend vonden dat ze t best zelf konden. Daar heb ik ze natuurlijk aan gehouden haha! T is een nieuwbouwappartement met een rechte wand voor de keuken. Relatief simpel dus. Als t geen rechte wand was had ik t misschien wel laten doen. Maar t ziet er nu super uit.

Tip: meet alles goed op en gebruik de keukenplanner. In de winkel willen ze toch dat je een eerste opzet zelf maakt. Verder heb ik gelukkig goede hulp gehad van de mensen bij Ikea. Zij kunnen je goed helpen met een handige indeling, aansluitpunten, kastindeling etc.

Ik heb trouwens het rvskeukenblad en allemaal dezelfde grepen (die standaard op de apparatuur zit), ziet er mooi uit.
Ben vanmorgen even bij vriendin gaan kijken. Zij is niet zo'n poetser maar het zag er wel mooi uit. Pas toen ik dichtbij keek zag ik de honderduizend kinderhandjes. Wat ik niet zo mooi vond, ik zat bij haar aan de eettafel en je kon achter het rood van de deurtjes het wit van de kastjes zien. Is dat bij jou ook zo Steevast of is het slecht installatie bij haar?
tja ons mannetje staat geregeld zichzelf te bewonderen in de keuken, spiegelt leuk natuurlijk. Geeft dan ook kusjes op de kastjes, niet bevordelijk voor de vlekken:-)

met glassex is het wel te doen hoor, goed na wrijven. Doe het zelf vaak met een sopje en allesreiniger ben er in een kwartier wel klaar mee maar denk dus na twee dagen kan het wel weer doen

wij hebben de keuken nu 5 jaar

we hebben er in de tijd voor gekozen omdat we iets anders wilden en we op een flat gingen wonen, dus maar voor een paar jaar

we kijken nu voor een huis waar we toch zeker langer willen wonen in ons nieuwe huis gaan we ook voor mooi, maar ook voor praktisch...geen zwarte hoogglans dus

voor ons geldt dus niet meer, maar als je het heel mooi vindt en je bent bereid te poetsen of je stoort je er niet echt aan kan het natuurlijk prima
Maar als je het gepoetst hebt ziet het er dan nog mooi uit of ziet het er al doorleefd uit na 5 jaar? Heb hier nu een witte keuken en dat is 's avonds ook geen gezicht meer. Deze keuken is een jaar oud maar ziet er nu al flut uit vind ik. (Huurhuis).
gepoets issie wel mooi niet nieuw , maar niet doorleefd. wel dus die krasjes van het poetsen maar dat vind ik dus niet storend (zie je op grijs mischien ook minder)

vraag mij wel af hoe hij er over 5 jaar uitziet
quote:bloempje797 schreef op 06 januari 2010 @ 14:20:

Ben vanmorgen even bij vriendin gaan kijken. Zij is niet zo'n poetser maar het zag er wel mooi uit. Pas toen ik dichtbij keek zag ik de honderduizend kinderhandjes. Wat ik niet zo mooi vond, ik zat bij haar aan de eettafel en je kon achter het rood van de deurtjes het wit van de kastjes zien. Is dat bij jou ook zo Steevast of is het slecht installatie bij haar?

Je basiskast is altijd wit. Je koopt alleen je frontje in een kleur.

Je zult dit dus bij elke keuken hebben.

Misschien kun je die randen overplakken met van dat tape dat ze bij bouwmarkten verkopen voor de randjes van meubelpanelen?
Poelepoelepoelepoes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven