Fietssleutel kwijt

28-05-2014 09:41 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteren mijn fietssleutel verloren. Ik heb de fiets in een standaard gezet op mijn werk, fiets op hangslot en ben gaan werken. Gisteravond tot de ontdekking gekomen dat mijn sleutel weg was en kan 'm nergens meer vinden.

Hebben jullie ideeën hoe ik het hangslot kan openbreken? Het is geen duur slot geweest, ongeveer 5 euro bij de supermarkt, dus ik heb wel goede hoop dat ie zonder al teveel moeite los kan worden gemaakt.
Ik zou hulp vragen bij technische dienst, receptie of beheerder. Ze hebben mogelijk juiste spullen in huis omdat het vaker voorkomt.
Gewoon het hangslot doorknippen. Ik heb een zo'n ding geleend bij de fietsenmaker, omdat ik hetzelfde probleem had
Misschien moet je eerst jezelf tegen komen, voordat je het kunt zijn
Oh , das een goeie :-)
Die fietsenmaker keek niet raar op torn je om een schaar vroeg? Ik voel mij nl dsn gelijk verdacht....Op mn werk kondrn ze mij helaas nirt vrrdrr helpen (klein bedtijfje).
Misschien groter buurbedrijf binnenlopen?
Blijkbaar vertrouwde hij me op mijn heldere blauwe ogen nee hoor, ik kwam daar wel vaker voor mijn fiets. We kenden elkaar dus
Ik zou even naar de TD gaan. (Edit: lees net dat die er dus niet is. Bril niet op haha)

Fietsenmaker kan ook maar die zijn daar toch wat wantrouwend in ivm diefstal.

De mijne had zelfs een bordje dat hij niet knipte bij verloren sleutels daarom.

Hij heeft de mijne toch geknipt maar het ging niet van harte.

Hij deed het ook alleen nadat hij wel 3x had gekeken dat het uiteinde van de afgebroken sleutel toch echt in het slot zat.
Een slot van 5 euro krijg je zelf nog wel open met een ijzerzaagje.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Kan ik misschien zo'n schaar kopen? En wat Himalaya zegt...volgens mij is ie zo door...Ik heb nog wel een heggenschaar...

wij hebben geen TD op werk want klein bedrijf. Ook geen grote bedrijven in de buurt...
ze schijnen ook betonscharen te hebben bij de Action.
Oh echt wolkewitje. Dan ga ik daar eens kijken...het gaat dus om een betonschaar....?
Dus je hebt niet de gewone sleutel uit je fiets gehaald maar enkel een hangslot?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Ik heb alleen een hangslot ladygaga, verder geen andere sloten.
ah i see, zoon hangslot van 5 euro kun je wel met een heggenschaar doorknippen toch?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Doorzagen met een ijzerzaagje.
Ja ik denk dat ik dat ga proberen inderdaad. Die betonscharen zijn best wel prijzig,
Ik zou toch eerst gewoon nog eens heel goed zoeken naar de sleutel. Route lopen van fiets naar werkplek. Vragen bij de receptie of er een sleutel is afgegeven. Broekzakken nakijken. Lades van je bureau. Je tas omkeren. Jaszak nakijken. Regenjas nakijken (als je die aanhad gezien het zeikweer van gisteren).
Ratteke, ik doe niet anders Ik begrijp er niets van. Het hele bedrijf doorgeweest, buitrn gezocht, mijn tas. Ik heb op mijn werk wel een hele berg pspieren opgeruimd. Ik ben bang dat de sleutel op mijn bureau lag en dat ik hem met die berg papieren heb weggegooid. Die vuilniszak in container gedumpt en is gelijk meegegaan met grof vuil.

mocht dit niet zo zijn dan weet ik zeker dat ik de sleutel terug vind zodra het slot is opengebroken. Ik kan alleen niet zo lang wachten want ik vervoer mijn kinderen ook op de fiets en heb hem gewoon nodig...
quote:mocht dit niet zo zijn dan weet ik zeker dat ik de sleutel terug vind zodra het slot is opengebroken.Dat is mijn ervaring wel ja . Ik verloor mijn fietssleutel bij voorkeur als ik op weg was naar school om de kinderen op te halen, dus na een tijdje keek niemand er meer raar van op als ik op het schoolplein mijn fiets open stond te breken. En dan kreeg ik een half uurtje later telefoon van de juf dat ze mijn sleuteltje in de klas gevonden had, maar dan was ik intussen alweer thuis .
Misschien een hele domme vraag, maar is er nergens een reservesleutel te bekennen? Want je krijgt altijd 2 sleuteltjes bij een slot.
Geen domme vraag hoor...die reservesleutel zat er ook nog aan...ik ben een beetje dom....en warrig de laatste tijd@-(
quote:secr schreef op 28 mei 2014 @ 10:46:

Geen domme vraag hoor...die reservesleutel zat er ook nog aan...ik ben een beetje dom....en warrig de laatste tijd@-(

Oeps.

(Ik weet hoe het gaat, dat soort dingen gebeuren hier ook wel eens)
quote:secr schreef op 28 mei 2014 @ 10:08:

Ik heb nog wel een heggenschaar...

Een slot doorknippen met een heggeschaar

Het schijnt zelfs te kunnen met een theedoek door het slot heen en er dan een hele harde ruk aan te geven.
Spam
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 29-05-2014 01:07
Reden: Spam is niet toegestaan
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven