Fijne midzomer!
zaterdag 21 juni 2014 om 21:05
Hierbij wil ik iedereen een fijne midzomer wensen!
Hebben jullie er iets aan gedaan of gaan jullie nog wat doen?
Ik heb gisteren een midzomernachtswandeling gelopen hier in het dorp (ook mede georganiseerd) met als afsluiting een kampvuur. Was erg geslaagd hoewel 't wat mij betreft wel meer uitgebreid mag worden naar een groter feest (met eten, drinken, zang, dans, buiten gaan slapen etc)
Hebben jullie er iets aan gedaan of gaan jullie nog wat doen?
Ik heb gisteren een midzomernachtswandeling gelopen hier in het dorp (ook mede georganiseerd) met als afsluiting een kampvuur. Was erg geslaagd hoewel 't wat mij betreft wel meer uitgebreid mag worden naar een groter feest (met eten, drinken, zang, dans, buiten gaan slapen etc)
zaterdag 21 juni 2014 om 21:12
Dankjewel! Klinkt leuk die wandeling, nog beter om er nog meer feest van te gaan maken. Ik ga deze midzomernacht vermoedelijk diep slapend doorbrengen want de buurjongen hield gisteren tot 5.00 ochtends zijn midzomernachtfeestje al.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zaterdag 21 juni 2014 om 21:14
Dank je wel NYC! Ik wens jou ook een fijne Midzomer. Wat klinkt je OP leuk zeg met wat je allemaal hebt gedaan
Hier niet echt plannen, lekker voetbal kijken. Het voelt ook dubbel. Aan de ene kant is de zomer nu echt begonnen en komt er twee maanden doffe ellende aan, aan de andere kant worden vanaf nu de dagen weer korter en dat is voor mij wel reden tot feest!
Wens iedereen een fijne Midzomer
Hier niet echt plannen, lekker voetbal kijken. Het voelt ook dubbel. Aan de ene kant is de zomer nu echt begonnen en komt er twee maanden doffe ellende aan, aan de andere kant worden vanaf nu de dagen weer korter en dat is voor mij wel reden tot feest!
Wens iedereen een fijne Midzomer
zaterdag 21 juni 2014 om 21:29
quote:Hilary schreef op 21 juni 2014 @ 21:14:
Het voelt ook dubbel. Aan de ene kant is de zomer nu echt begonnen en komt er twee maanden doffe ellende aan, aan de andere kant worden vanaf nu de dagen weer korter en dat is voor mij wel reden tot feest!Hilarym, wellicht voelt het voor jou dan fijn om te weten dat de zomer volgens de heidense kalender vandaag niet begint, maar alweer over de helft is. 1 mei begint de zomer (Beltaine) en 1 augustus met de oogst begint de herfst (Lughnasa) en midzomer zit daar precies tussenin.
Het voelt ook dubbel. Aan de ene kant is de zomer nu echt begonnen en komt er twee maanden doffe ellende aan, aan de andere kant worden vanaf nu de dagen weer korter en dat is voor mij wel reden tot feest!Hilarym, wellicht voelt het voor jou dan fijn om te weten dat de zomer volgens de heidense kalender vandaag niet begint, maar alweer over de helft is. 1 mei begint de zomer (Beltaine) en 1 augustus met de oogst begint de herfst (Lughnasa) en midzomer zit daar precies tussenin.
zaterdag 21 juni 2014 om 21:32
quote:NYC schreef op 21 juni 2014 @ 21:29:
[...]
Hilarym, wellicht voelt het voor jou dan fijn om te weten dat de zomer volgens de heidense kalender vandaag niet begint, maar alweer over de helft is. 1 mei begint de zomer (Beltaine) en 1 augustus met de oogst begint de herfst (Lughnasa) en midzomer zit daar precies tussenin. O wat geweldig om te lezen! Daarom natuurlijk ook Midzomer, haha! Wens jou een prachtige avond!
[...]
Hilarym, wellicht voelt het voor jou dan fijn om te weten dat de zomer volgens de heidense kalender vandaag niet begint, maar alweer over de helft is. 1 mei begint de zomer (Beltaine) en 1 augustus met de oogst begint de herfst (Lughnasa) en midzomer zit daar precies tussenin. O wat geweldig om te lezen! Daarom natuurlijk ook Midzomer, haha! Wens jou een prachtige avond!
zaterdag 21 juni 2014 om 22:12
quote:NYC schreef op zaterdag 21 juni 2014 22:08 Ik hou ook heel erg van de ochtenden. Als het nog zo fris en stil is. Zomers genieten van de ontwakende vogels en opkomende zonlicht en het dauw op het gras, en 's winters van sneeuw waar nog niemand in gelopen heeft...
Ja heerlijk hé, net alsof je even alleen op de wereld bent, echt een geluksmomentje is dat
Hier doen wij niks aan midzomer, had er ook nog nooit van gehoord.
Dus lig lekker te slapen dan.
Veel plezier en een mooie midzomer:)
Ja heerlijk hé, net alsof je even alleen op de wereld bent, echt een geluksmomentje is dat
Hier doen wij niks aan midzomer, had er ook nog nooit van gehoord.
Dus lig lekker te slapen dan.
Veel plezier en een mooie midzomer:)
zaterdag 21 juni 2014 om 22:14
Sneeuw... Wij hebben alleen 's nachts sneeuw waar niemand over gelopen heeft. 's Ochtends kan je juist zien welke dieren er al vroeg wakker waren. Als het het er een paar dagen ligt, zie je pas hoe druk het in het bos eigenlijk is.
Maar eerste de zomer nog. En de herfst.
Ik hoop op een goeie oogst.
You know how I know? Because I reeaally think so!
zaterdag 21 juni 2014 om 22:19
quote:NYC schreef op 21 juni 2014 @ 22:18:
Een vriendin van ons is nu op IJsland! Het lijkt me heel erg bijzonder midzomer daar mee te maken, dat het gewoon echt helemaal niet donker wordt. Of een ander Scandinavisch land, waar midzomer meer gevierd wordt. Spreekt al sinds mijn jeugd tot de verbeelding.Ik woon op IJsland, maar midzomer wordt hier niet gevierd, raar hè?
Een vriendin van ons is nu op IJsland! Het lijkt me heel erg bijzonder midzomer daar mee te maken, dat het gewoon echt helemaal niet donker wordt. Of een ander Scandinavisch land, waar midzomer meer gevierd wordt. Spreekt al sinds mijn jeugd tot de verbeelding.Ik woon op IJsland, maar midzomer wordt hier niet gevierd, raar hè?
zaterdag 21 juni 2014 om 22:22
Mijn vriend en ik hebben vandaag de 21 kilometer gewandeld van de Mar-athon van Sneek. Was leuk om te doen, maar vooral ook best wel ver! En nu liggen we allebei op de bank, met chips naast ons, ik kijk een beetje naar voetbal, hij is youtube filmpjes aan het bekijken en de grootste uitdaging wordt strakjes om de trap naar boven te nemen om in ons bed te vallen. Spierpijn en onze voeten willen ons voorlopig niet meer dragen! Dus heel veel doen wij verder niet .
Maar wat klinkt het allemaal leuk wat jullie gaan doen! Heel veel plezier daarmee!
Maar wat klinkt het allemaal leuk wat jullie gaan doen! Heel veel plezier daarmee!
zaterdag 21 juni 2014 om 22:24
quote:NYC schreef op 21 juni 2014 @ 22:18:
Een vriendin van ons is nu op IJsland! Het lijkt me heel erg bijzonder midzomer daar mee te maken, dat het gewoon echt helemaal niet donker wordt. Of een ander Scandinavisch land, waar midzomer meer gevierd wordt. Spreekt al sinds mijn jeugd tot de verbeelding.Dat lijkt mij ook heel bijzonder! Maar het allerliefste zou ik dan de Poolnacht meemaken
Een vriendin van ons is nu op IJsland! Het lijkt me heel erg bijzonder midzomer daar mee te maken, dat het gewoon echt helemaal niet donker wordt. Of een ander Scandinavisch land, waar midzomer meer gevierd wordt. Spreekt al sinds mijn jeugd tot de verbeelding.Dat lijkt mij ook heel bijzonder! Maar het allerliefste zou ik dan de Poolnacht meemaken
zaterdag 21 juni 2014 om 22:24
quote:MrsStanleyWalker schreef op zaterdag 21 juni 2014 22:14 Sneeuw... Wij hebben alleen 's nachts sneeuw waar niemand over gelopen heeft. 's Ochtends kan je juist zien welke dieren er al vroeg wakker waren. Als het het er een paar dagen ligt, zie je pas hoe druk het in het bos eigenlijk is.
Wat leuk zeg, al die dieren die langs je huis heen lopen, dan heb je iedere dag iets moois te bekijken.
Is weer eens wat anders als de buurman of de buurvrouw die langsloopt
Wat leuk zeg, al die dieren die langs je huis heen lopen, dan heb je iedere dag iets moois te bekijken.
Is weer eens wat anders als de buurman of de buurvrouw die langsloopt