Fijne midzomer!

21-06-2014 21:05 35 berichten
Hierbij wil ik iedereen een fijne midzomer wensen!

Hebben jullie er iets aan gedaan of gaan jullie nog wat doen?

Ik heb gisteren een midzomernachtswandeling gelopen hier in het dorp (ook mede georganiseerd) met als afsluiting een kampvuur. Was erg geslaagd hoewel 't wat mij betreft wel meer uitgebreid mag worden naar een groter feest (met eten, drinken, zang, dans, buiten gaan slapen etc)
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel! Klinkt leuk die wandeling, nog beter om er nog meer feest van te gaan maken. Ik ga deze midzomernacht vermoedelijk diep slapend doorbrengen want de buurjongen hield gisteren tot 5.00 ochtends zijn midzomernachtfeestje al.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Dank je wel NYC! Ik wens jou ook een fijne Midzomer. Wat klinkt je OP leuk zeg met wat je allemaal hebt gedaan

Hier niet echt plannen, lekker voetbal kijken. Het voelt ook dubbel. Aan de ene kant is de zomer nu echt begonnen en komt er twee maanden doffe ellende aan, aan de andere kant worden vanaf nu de dagen weer korter en dat is voor mij wel reden tot feest!

Wens iedereen een fijne Midzomer
Oh, dat klinkt leuk, zeker als 't nog uitgebreider wordt.

Ik heb er niets aan gedaan. Dit is ook de eerste keer dat ik hoor dat er iets aan gedaan wordt.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Happy midsummer. Dat het maar een heerlijk warme zomer mag worden.

Ik lig te knorren tijdens de feesturen.
Happy midsummer.

Hier buurt bbq + kampvuur toe
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:Hilary schreef op 21 juni 2014 @ 21:14:

Het voelt ook dubbel. Aan de ene kant is de zomer nu echt begonnen en komt er twee maanden doffe ellende aan, aan de andere kant worden vanaf nu de dagen weer korter en dat is voor mij wel reden tot feest!Hilarym, wellicht voelt het voor jou dan fijn om te weten dat de zomer volgens de heidense kalender vandaag niet begint, maar alweer over de helft is. 1 mei begint de zomer (Beltaine) en 1 augustus met de oogst begint de herfst (Lughnasa) en midzomer zit daar precies tussenin.
quote:NYC schreef op 21 juni 2014 @ 21:29:

[...]

Hilarym, wellicht voelt het voor jou dan fijn om te weten dat de zomer volgens de heidense kalender vandaag niet begint, maar alweer over de helft is. 1 mei begint de zomer (Beltaine) en 1 augustus met de oogst begint de herfst (Lughnasa) en midzomer zit daar precies tussenin. O wat geweldig om te lezen! Daarom natuurlijk ook Midzomer, haha! Wens jou een prachtige avond!
quote:Apatura schreef op 21 juni 2014 @ 21:28:

Happy midsummer.

Hier buurt bbq + kampvuur toe Klinkt gezellig!
Happy Midsummer ! Kortste nacht ! Heerlijk .

Zon komt op om 05.19...
Come fly with me on a jetplane
Die lange dagen vind ik zo'n fijne tijd. Ik hou van lange dagen. Vooral van de ochtenden en ik ben echt geen ochtend mens.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik hou ook heel erg van de ochtenden. Als het nog zo fris en stil is. Zomers genieten van de ontwakende vogels en opkomende zonlicht en het dauw op het gras, en 's winters van sneeuw waar nog niemand in gelopen heeft...
Bij ons wordt het al een dik een maand niet meer donker 's nachts!
quote:NYC schreef op zaterdag 21 juni 2014 22:08 Ik hou ook heel erg van de ochtenden. Als het nog zo fris en stil is. Zomers genieten van de ontwakende vogels en opkomende zonlicht en het dauw op het gras, en 's winters van sneeuw waar nog niemand in gelopen heeft...

Ja heerlijk hé, net alsof je even alleen op de wereld bent, echt een geluksmomentje is dat

Hier doen wij niks aan midzomer, had er ook nog nooit van gehoord.

Dus lig lekker te slapen dan.

Veel plezier en een mooie midzomer:)
Sneeuw... Wij hebben alleen 's nachts sneeuw waar niemand over gelopen heeft. 's Ochtends kan je juist zien welke dieren er al vroeg wakker waren. Als het het er een paar dagen ligt, zie je pas hoe druk het in het bos eigenlijk is.

Maar eerste de zomer nog. En de herfst.

Ik hoop op een goeie oogst.
You know how I know? Because I reeaally think so!
'S ochtends vroeg is de natuur op z'n allermooist!
Een vriendin van ons is nu op IJsland! Het lijkt me heel erg bijzonder midzomer daar mee te maken, dat het gewoon echt helemaal niet donker wordt. Of een ander Scandinavisch land, waar midzomer meer gevierd wordt. Spreekt al sinds mijn jeugd tot de verbeelding.
quote:NYC schreef op 21 juni 2014 @ 22:18:

Een vriendin van ons is nu op IJsland! Het lijkt me heel erg bijzonder midzomer daar mee te maken, dat het gewoon echt helemaal niet donker wordt. Of een ander Scandinavisch land, waar midzomer meer gevierd wordt. Spreekt al sinds mijn jeugd tot de verbeelding.Ik woon op IJsland, maar midzomer wordt hier niet gevierd, raar hè?
Mijn vriend en ik hebben vandaag de 21 kilometer gewandeld van de Mar-athon van Sneek. Was leuk om te doen, maar vooral ook best wel ver! En nu liggen we allebei op de bank, met chips naast ons, ik kijk een beetje naar voetbal, hij is youtube filmpjes aan het bekijken en de grootste uitdaging wordt strakjes om de trap naar boven te nemen om in ons bed te vallen. Spierpijn en onze voeten willen ons voorlopig niet meer dragen! Dus heel veel doen wij verder niet .

Maar wat klinkt het allemaal leuk wat jullie gaan doen! Heel veel plezier daarmee!
Oh StoraHuntur... Dat land bezoeken is echt mijn droom! Zou ook zo graag naar Bláa lónið gaan! Een roadtrip door het prachtige IJsland staat hoog op mijn wensenlijstje.

Badderen in een natuurlijke hot spring... en dan een chalet met buiten een hot pot!
quote:StoraHuntur schreef op 21 juni 2014 @ 22:19:

[...]

Ik woon op IJsland, maar midzomer wordt hier niet gevierd, raar hè?Op IJsland niet? Dat verbaast mij inderdaad! Tof dat je op IJsland woont trouwens!!! Voor werk daar beland? Of de liefde? Of iets heel anders?
quote:NYC schreef op 21 juni 2014 @ 22:18:

Een vriendin van ons is nu op IJsland! Het lijkt me heel erg bijzonder midzomer daar mee te maken, dat het gewoon echt helemaal niet donker wordt. Of een ander Scandinavisch land, waar midzomer meer gevierd wordt. Spreekt al sinds mijn jeugd tot de verbeelding.Dat lijkt mij ook heel bijzonder! Maar het allerliefste zou ik dan de Poolnacht meemaken
quote:MrsStanleyWalker schreef op zaterdag 21 juni 2014 22:14 Sneeuw... Wij hebben alleen 's nachts sneeuw waar niemand over gelopen heeft. 's Ochtends kan je juist zien welke dieren er al vroeg wakker waren. Als het het er een paar dagen ligt, zie je pas hoe druk het in het bos eigenlijk is.

Maar eerste de zomer nog. En de herfst.

Ik hoop op een goeie oogst.

Wat leuk zeg, al die dieren die langs je huis heen lopen, dan heb je iedere dag iets moois te bekijken.

Is weer eens wat anders als de buurman of de buurvrouw die langsloopt
Ja, het is een geniaal land
anoniem_193556 wijzigde dit bericht op 21-06-2014 22:38
Reden: Praaivussie
% gewijzigd
Wat leuk, StoraHuntur! Vriendin van ons is helemaal weg van IJsland, die gaat er zeker 3 keer per jaar heen. Als er bij ons niet (of niet zo snel) een kleine was gekomen waren wij er vorig jaar waarschijnlijk naartoe gegaan. Nu wachten we tot hij iets groter is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven