fijne woonplaats gezocht

06-11-2013 12:39 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
In verband met onze kinderwens willen we verhuizen van een appartement naar een huis.

We wonen momenteel in de omgeving van Nijmegen.

Zelf werk ik in Brabant en vriend werkt landelijk.

We hebben in de omgeving Lent,Wijchen en Oosterhout gekeken. Hebben we een plaats over het hoofd gezien? Hebben jullie tips?
Dit is toch voor iedereen anders?

De ene kan zich heel prettig voelen in een dorpje met 1000 man, en de ander kan zich daar enorm opgesloten voelen.

Zelf woon ik in een stad, waarbij de wijk erg dorps aanvoelt met veel sociale controlen mbt de kinderen.

Wij zijn in deze wijk terecht gekomen door gewoon te gaan rijden, wijken bekijken, sfeer proeven.
Cuijk, Boxmeer, Mill, Uden.
Met straks kinderen is het fijn als in ieder geval een van jullie niet een heel end van zijn werk moet komen rijden om ze op te halen van de opvang. Als jij een vaste baan hebt, zou ik in de nabijheid van jouw werk gaan zitten. Wil je kwijt waar je werkt? Brabant is groot.... ;)
In Woudenberg is het gezellig! Er is een prachtige zwemplas en mooie bossen, het is er rustig maar je bent ook in een kwartiertje in de stad (Amersfoort of Utrecht).
Oss en Helmond, de parels van Oost-Brabant.
Hoe zit het met familie en vrienden? Zijn ze belangrijk voor jullie?

Dan zou ik wel rekening houden met reistijd.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
als je van een klein stadje houdt is Grave ook best leuk. of als dorp

Schaik of Ravenstein (de laatste heeft ook een station)
Als je kinderen wil, zou ik echt zo dicht mogelijk bij je werk gaan wonen. Dan maak je het jezelf zo oneindig makkelijker. En bij je vrienden/familie, als dat enigzins te combineren is. Ik ben zelf wel meer een stadsmens, dus ik zou zelf altijd kiezen voor een stad of groter dorp met voldoende voorzieningen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven