Frietpan
maandag 3 december 2012 om 13:13
Had ik vanmorgen eindelijk de moed verzameld om die ellendige frietpan maar weer eens schoon te maken, is me de moed alweer in mijn schoenen gezonken. Wat een rotklus, het kreng blijft aan alle kanten plakken. En kan iemand me vertellen hoe ik de aangekoekte zooi in de hoeken van het netje kan verwijderen?
Soda heb ik al eens geprobeerd, net als een vaatwastablet en zelfs Dasty.
Soda heb ik al eens geprobeerd, net als een vaatwastablet en zelfs Dasty.
maandag 3 december 2012 om 13:47
Met vaatwastabletten kreeg ik de pan in het begin goed schoon. Maar na een tijdje is de prut in de hoekjes van het netje niet meer weg te krijgen.
En hoe dom van me. Ik was nog nooit op het idee gekomen om een metalen pannenspons te gebruiken. Elke keer weer helemaal gefrustreerd omdat de haren van de afwasborstel in het netje bleven steken.. of nog erger, stukken schuurspons..
En hoe dom van me. Ik was nog nooit op het idee gekomen om een metalen pannenspons te gebruiken. Elke keer weer helemaal gefrustreerd omdat de haren van de afwasborstel in het netje bleven steken.. of nog erger, stukken schuurspons..
maandag 3 december 2012 om 13:50
maandag 3 december 2012 om 13:51
maandag 3 december 2012 om 13:56
Mja het zal toch wat vet schelen als je ovenfrietjes eet ipv frituurfrietjes? En dan zijnde frietjes van een goede snackbar nog beter dan die van jezelf meestal, omdat daar het vet regelmatig ververst wordt, de patat op twee temperaturen gebakken wordt ( eerst dicht, dan gaar, nemen ze minder vet op). Thuisvet is vaak oud, of heeft lang gestaan, of os niet heet genoeg.
maandag 3 december 2012 om 14:22
Ik frituur altijd in een gewoon pannetje met een laagje zonnebloem of arachideolie. Gewoon in een fles gieten en wegflikkeren, pan in de vaatwasser en klaar. Die echte frituurpannen blijven ook goor aan alle kanten. Als Dasty niet meer werkt weet ik het ook niet meer, ik zou verwachten dat die troep bijna je hele frietpan oplost.
maandag 3 december 2012 om 18:49
ik heb er een helemaal schoon gekregen met Dreft Powerspray (inweekspray). Die was van aluminium en de buitenkant van plastic.
Vet verwijderen met een stuk papier, daarna dik insprayen en met een droge vaatkwast een beetje verdelen - 15 min. wachten, met papier of vaatborstel verwijderen. Eventueel herhalen. Daarna ruim spoelen en nasoppen met afwasmiddel. Spoelen.
Vet verwijderen met een stuk papier, daarna dik insprayen en met een droge vaatkwast een beetje verdelen - 15 min. wachten, met papier of vaatborstel verwijderen. Eventueel herhalen. Daarna ruim spoelen en nasoppen met afwasmiddel. Spoelen.
it's a big club and you ain't in it
maandag 3 december 2012 om 18:53