Gaskachel opeens hoog verbruik

11-04-2011 22:54 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allen,

Zit met een probleem en hoop dat iemand ( verdwaalde man misschien) mij kan helpen.

Woon particulier in een huur huis, elke maand betaal ik gwl naar verbruik, heb eigen meters.

Alleen nu heb ik in maart 400 m3 gas verbruikt. ( volgens de meter dan).

Nu is dit niet mogelijk imo.

Rekening van jan. was ongeveer 80 euro en feb. was 60 euro.

En nu dus maart 250 euro.

Niks anders dan andersgedaan.

Wat is handig om te doen?

Wie weet hier wat vanaf?
je gas-licht leverancier bellen.
Lekkage?

Maar dat zou je moeten ruiken... Toch?

Ik zou ook even bellen denk ik...
Tja, je gebruikt voor wel meer dingen gas, dan alleen voor een gaskachel. Ook voor warm water bijvoorbeeld. Heb je bijv. veel meer gedouched? Met z'n 2-en geweest? Kachel vergeten uit te draaien?

Of je kachel zou erg onrendabel moeten zijn gaan branden. Maar dat is naast duur ook nog eens gevaarlijk vanwege slechte verbranding.

Ik zou contact opnemen met je leverancier en dit hoge verbruik voorleggen. Zeker als je geen enkele reden kan bedenken wat het geweest zou kunnen zijn.
Ja bellen had ik ook bedacht.

Maar zit gewoon te denken, wat kan er mis zijn. Een lek neem aan dat ik dat wel zou ruiken.

Een op hol geslagen meter?

Oude kachel die gewoon aan vervanging toe is?

En hoe ga ik dit oplossen met mijn huisbaas?

Zal ik dit moeten betalen?
Douche en eet 5 dagen per week op mijn werk.

Niet vergeten uit te zetten, dat merk je meteen, hij maakt te veel geluid om dat te missen.

Dus dat kan het niet zijn.

Maar bedankt voor je reactie
Huisbaas bellen. De kachel(s) moeten sowieso toch ooit worden schoongemaakt.
Een lek is mogelijk hoor. Hoef je niet per se te ruiken. Ik heb het ook gehad in mijn huis (onder de grond). Hoe je daar precies achter moet komen weet ik eerlijk gezegd niet. Ik weet ook niet of je dan doorgaans een langzaam stijgende rekening hoort te krijgen. Kortom, bellen morgen en je probleem voorleggen.
Kachel is trouwens ook afgelopen najaar, schoongemaakt/gecontroleerd. Dat doe ik elk jaar, mijn huisbaas vindt het onzin.

Ik ga zeker morgen bellen!
quote:annie2 schreef op 11 april 2011 @ 23:35:

Kachel is trouwens ook afgelopen najaar, schoongemaakt/gecontroleerd. Dat doe ik elk jaar, mijn huisbaas vindt het onzin.

Ik ga zeker morgen bellen!ONZIN!!!? En de schoorsteen dan, wordt die wel eens schoongemaakt? (beetje offtopic maar volgens mij erg gevaarlijk)
Volgens mij hoeft een kachelpijp van een GASkachel niet schoongemaakt. Zo'n kachel stoot geen roet uit.

Wel elk jaar je kachel laten keuren, maar dat is wat anders.
Schoorsteen hoeft niet schoongemaakt te worden bij een gaskachel. Ha ik al eens uitgezocht.

Tsja hij vindt het onzin ik niet, dus laat het elk najaar doen.
Weet je al iets meer Annie?
Ja, druk gemaakt over niks.

Mijn huisbaas is de jongste niet meer en heeft de cijfertjes door elkaar gehaald.

Maakte me zorgen maar was us helemaal niet nodig, had het idee dat ze er zelf meer mee zat dan ik.

Oftewel opgelost!

Evengoed bedankt voor het meedenken!
.
annie2 wijzigde dit bericht op 13-04-2011 00:31
Reden: dubbel
% gewijzigd
Fijn, is dat ook weer uit de lucht : )
Gelukkig maar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven