Gaskachel opeens hoog verbruik
maandag 11 april 2011 om 22:54
Hey allen,
Zit met een probleem en hoop dat iemand ( verdwaalde man misschien) mij kan helpen.
Woon particulier in een huur huis, elke maand betaal ik gwl naar verbruik, heb eigen meters.
Alleen nu heb ik in maart 400 m3 gas verbruikt. ( volgens de meter dan).
Nu is dit niet mogelijk imo.
Rekening van jan. was ongeveer 80 euro en feb. was 60 euro.
En nu dus maart 250 euro.
Niks anders dan andersgedaan.
Wat is handig om te doen?
Wie weet hier wat vanaf?
Zit met een probleem en hoop dat iemand ( verdwaalde man misschien) mij kan helpen.
Woon particulier in een huur huis, elke maand betaal ik gwl naar verbruik, heb eigen meters.
Alleen nu heb ik in maart 400 m3 gas verbruikt. ( volgens de meter dan).
Nu is dit niet mogelijk imo.
Rekening van jan. was ongeveer 80 euro en feb. was 60 euro.
En nu dus maart 250 euro.
Niks anders dan andersgedaan.
Wat is handig om te doen?
Wie weet hier wat vanaf?
maandag 11 april 2011 om 23:12
Tja, je gebruikt voor wel meer dingen gas, dan alleen voor een gaskachel. Ook voor warm water bijvoorbeeld. Heb je bijv. veel meer gedouched? Met z'n 2-en geweest? Kachel vergeten uit te draaien?
Of je kachel zou erg onrendabel moeten zijn gaan branden. Maar dat is naast duur ook nog eens gevaarlijk vanwege slechte verbranding.
Ik zou contact opnemen met je leverancier en dit hoge verbruik voorleggen. Zeker als je geen enkele reden kan bedenken wat het geweest zou kunnen zijn.
Of je kachel zou erg onrendabel moeten zijn gaan branden. Maar dat is naast duur ook nog eens gevaarlijk vanwege slechte verbranding.
Ik zou contact opnemen met je leverancier en dit hoge verbruik voorleggen. Zeker als je geen enkele reden kan bedenken wat het geweest zou kunnen zijn.
maandag 11 april 2011 om 23:13
maandag 11 april 2011 om 23:31
Een lek is mogelijk hoor. Hoef je niet per se te ruiken. Ik heb het ook gehad in mijn huis (onder de grond). Hoe je daar precies achter moet komen weet ik eerlijk gezegd niet. Ik weet ook niet of je dan doorgaans een langzaam stijgende rekening hoort te krijgen. Kortom, bellen morgen en je probleem voorleggen.
dinsdag 12 april 2011 om 07:47
quote:annie2 schreef op 11 april 2011 @ 23:35:
Kachel is trouwens ook afgelopen najaar, schoongemaakt/gecontroleerd. Dat doe ik elk jaar, mijn huisbaas vindt het onzin.
Ik ga zeker morgen bellen!ONZIN!!!? En de schoorsteen dan, wordt die wel eens schoongemaakt? (beetje offtopic maar volgens mij erg gevaarlijk)
Kachel is trouwens ook afgelopen najaar, schoongemaakt/gecontroleerd. Dat doe ik elk jaar, mijn huisbaas vindt het onzin.
Ik ga zeker morgen bellen!ONZIN!!!? En de schoorsteen dan, wordt die wel eens schoongemaakt? (beetje offtopic maar volgens mij erg gevaarlijk)
woensdag 13 april 2011 om 00:30