geboortekaartje tekening

19-01-2014 12:42 26 berichten
Misschien weten jullie het antwoord? Voor een geboortekaartje zoek ik iemand die een tekeningetje wil maken (natuurlijk tegen betaling). Maar als ik google op "tekening in opdracht", "kunst in opdracht" of "tekening laten maken" krijgt ik allemaal portretschilders die van die hele gedetailleerde potlood getekende kitscherige portretten maken.

Ik zoek juist iemand die een figuratief maar wel gestileerde silhouette-achtige tekening kan maken.

Tips? Is mijn google kapot? Is hier een website voor? Loopt hier een creatieve forummer rond? Weten jullie een geboortekaartjes-boer die dit "doet"? Of moet ik zelf maar een tekencursus gaan volgen??

Edit: het hoeft ook geen potlood tekening te zijn, verf, etsen, digitaal, alles is prima..
Alle reacties Link kopieren
ik zou eens bij een kleinschalig reclamebureau informeren. Daar zit vaak ook een grafisch ontwerper die dat misschien wel leuk vind om tussendoor te doen.
Informeren op de kunstacademie?
Zoek eens op illustratie in opdracht

Toevallig ben ik deze eens tegen gekomen misschien is het wat: femkewieringa.com
Ik ken iemand die dat misschien zou kunnen. Ze heeft voor mij ook een geboortekaartje gemaakt (alweer heel lang geleden). Ze is grafisch vormgeefster en geboortekaartjes is niet haar core-business, maar ze maakt heel erg leuke en mooie dingen.

Ik weet niet hoe een pb berichtje werkt, dan stuur ik haar gegevens toe.
Google op dutchillustration. Een website met verschillende illustratoren. Er zit er vast wel één bij wiens stijl je aanspreekt!
Ik ben deze ooit tegengekomen: http://mariekevanmiddelkoop.nl/

Uiteindelijk tekent mijn vriend het kaartje zelf, dus niet nodig gehad, maar ik vind haar illustraties erg mooi.
Kijk eens op Etsy, daar zitten veel tekenaars die wel in opdracht willen werken (ook als het er niet specifiek bijstaat kun je het altijd vragen) zoek bijvoorbeeld op "custom drawing" of gewoon op drawing, en vraag de tekenaars die je aanspreken naar de mogelijkheden.
Pocket, ik heb je een pb gestuurd. Is die aangekomen?
Ahh fijn veel tips (en het privebericht is aangekomen!)

Zowel Femke als Marieke vind ik leuk, maar juist cartoonachtig. Ik hou ze wel even in mijn achterhoofd. Informeren op de kustacademie staat op mijn lijstje.

En elein.. ik wil ook een vriend die kan tekenen!
quote:byrd schreef op 19 januari 2014 @ 12:52:

Google op dutchillustration. Een website met verschillende illustratoren. Er zit er vast wel één bij wiens stijl je aanspreekt!Yes! Geweldige site!
Ik zou het misschien wel kunnen, ik maak veel tekeningen en schilderijen, heel af en toe in opdracht. Kijk op http://www.suzannesatelier.nl/ (ik hoop dat dit mag, maar het is in antwoord op een specifieke forum vraag)...

Ik denk dat het werk wat ik nu heb wel iets anders is dan wat je zoekt, maar ik kan uiteraard kijken of ik iets kan proberen. We kunnen misschien even overleggen wat je precies wilt?
Heb je ook een pb gestuurd van de site waar ik mijn kaartje heb laten maken. Iemand die van alles kan maken, precies zoals jij het wilt, voor een normale prijs.
Geen idee of het mag maar gezien je postgeschiedenis kan niemand zeggen dat je een spammer bent toch?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Vraag deze jongedame eens!

http://daphnevanderzanden ... 9/woodland-baby-card.html
Beecard is ook een leuke. www.beecard.nl
zij kan het ook www.geboorteschilderijtjes.nl
Nou, als iedereen gewoon links mag plaatsen durf ik het ook wel. Mijn tip:

www.ink-vormgeving.nl
Google maar eens op Kim Vervuurt. Ze maakt ook echt geboortekaartjes, zelfs rompertjes met dezelfde print. Kwam d'r een keer toevallig tegen bij het googelen, dus geen kennis van mij.
Ik maak wel veel dingen voor vrienden, nog nooit echt een betaalde opdracht gedaan en ik heb geen website maar wel een album op m'n FB....als je het leuk vind om te kijken wat ik maak dan wil ik je met plezier wat doorsturen!
Even tussenupdate: tof, bedankt allemaal voor het meedenken en het plaatsen van links ik ga alles even rustig bekijken en aan mijn vriend voorleggen.
Hoi,

Misschien kan ik je helpen. Ik teken al jaren voor mensen die een persoonlijk geboortekaartje willen. Alles kan, het gezin herkenbaar getekend, of juist een huis, camper wat dan ook. Op mijn site vind je legio voorbeelden.

Groetjes van Tjarda (Zwiep illustraties)

www.zwiep.nu
Voor mijn kinderen heb ik zelf een geboortekaartje gemaakt. Voor mijn zoon met foto's en voor mijn dochter heb ik deze illustratie gemaakt

[IMG]http://img.photobucket.com/albums/v169/ ... e43eac.jpg[/IMG]

Als je wil kan ik wel even kijken of ik iets voor je kan maken. Even laten weten wat je in gedachten hebt
Ik zou voor Zwiep gaan
Die van zwiep zijn echt heel erg leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven