Gedeelde brievenbus

19-01-2020 19:05 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben enige tijd geleden verhuisd naar een nieuwe woning. Dit betreft een eigen appartement. In het gebouw zitten nog ongeveer 5 andere appartementen. We hebben een gezamenlijke hal en trapopgang en 1 voordeur. Naast de voordeur zit de brievenbus. Er wordt een brievenbus met het gehele gebouw gedeeld, iedereen kan bij de post.
Ik vind dit om verschillende redenen niet prettig en zou graag een eigen brievenbus hebben.

Een rondje Google leverde niets op wat betreft de wettelijke rechten m.b.t. een eigen brievenbus. Weet iemand of ik in mijn recht sta om een eigen brievenbus aan te vragen?
puntillita schreef:
20-01-2020 10:03
.
Vind je? De meeste buren willen ook gewoon netjes en plezierig wonen. Wat jammer dat jij kennelijk alleen het slechte ziet.
:facepalm:

Goed lezen is idd moeilijk voor jou.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Koopwoningen, ik denk wel dat dat scheelt. En het feit dat er Maar 4 eigenaren zijn en je iedereen kent.
Er is minder verloop want je koopt geen huis voor een paar maanden. Je bent ook samen de vve, en spreekt elkaar regelmatig.

Bij een huurwoning kan ik me voorstellen dat je minder vertrouwen in je buren hebt, zeker als je elke paar maanden nieuwe buren krijgt.
forumfossiel schreef:
20-01-2020 10:10
Koopwoningen, ik denk wel dat dat scheelt. En het feit dat er Maar 4 eigenaren zijn en je iedereen kent.
Er is minder verloop want je koopt geen huis voor een paar maanden. Je bent ook samen de vve, en spreekt elkaar regelmatig.

Bij een huurwoning kan ik me voorstellen dat je minder vertrouwen in je buren hebt, zeker als je elke paar maanden nieuwe buren krijgt.
Ook koopwoningen worden regelmatig verhuurd, hetzij tijdelijk of met air b&b etc. Onlangs is er zelfs een bos bloemen die voor mij bestemd was gejat uit de hal van de buren, ook met 4 appt. Ik snap wel dat to gewoon een eigen bus wil (al gaan bloemen ook. Niet in de bus natuurlijk)
Jaja007 schreef:
20-01-2020 10:00
Dan heb je mazzel dat je betrouwbare buren had.
Bij mij gaat dat helemaal prima.

Maar een webwinkel vermoedde ooit een keer van niet: ik had wat besteld wat gewoon door de brievenbus kon, maar het kwam maar niet aan. Dus ik webwinkel mailen, zij zien dat ik in Amsterdam woon en vragen 'heeft u misschien een gedeelde brievenbus?' en ik zei netjes 'Ja'. Vervolgens lag het dan dus daaraan dat het niet was aangekomen. Het lag aan mij en ik moest het maar opnieuw bestellen. Ik heb ze nog gemaild met een hele rits aan andere mogelijke oorzaken waardoor ik mijn pakje niet had gehad, maar nee, lag aan de brievenbus. :facepalm:

Ik ga als ik vanmiddag uit mijn werk kom wel even kijken trouwens of er bij mij ruimte zou zijn voor bussen per persoon aan de muur. Ik denk het niet.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik heb in al die jaren dat ik een gedeelte brievenbus had nog nooit gehad dat er post gejat was. Wat wel een probleem was is de post- en pakketbezorging zelf. Het werd zo vaak fout bezorgd. Verkeerde straat, verkeerd huisnummer, pakketjes deuren verder bezorgen, etc. Volgens mij is dat in een groot deel van Amsterdam een probleem.
Miek_ schreef:
20-01-2020 12:01
Ik heb in al die jaren dat ik een gedeelte brievenbus had nog nooit gehad dat er post gejat was. Wat wel een probleem was is de post- en pakketbezorging zelf. Het werd zo vaak fout bezorgd. Verkeerde straat, verkeerd huisnummer, pakketjes deuren verder bezorgen, etc. Volgens mij is dat in een groot deel van Amsterdam een probleem.
Volgens mij is er van mij ook nog nooit iets gestolen. Ik heb wel 1x per ongeluk een envelop opengemaakt die voor mijn bovenburen was. Tja, brief er weer ingestopt, bij hen aangeklopt en ze vonden het jammer dat ik in de gaten had dat het niet voor mij was, want het was namelijk een rekening. ;-D

echt fout bezorgd valt hier wel mee - al komt alles wat voor mijn onderburen is, maar waar geen 'hs' bij het nummer staat, vrij steevast bij ons (1 t/m 4 hoog) in de bus.

Pakketjes wel van vele deuren verder soms, maar ja, kun je het de bezorger kwalijk nemen?

En net op straat gekeken: nee, buiten aan de muur bussen ophangen gaat hem hier niet worden.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik denk dat er geen verplichting is maar ik ben wel benieuwd of er ruimte is om bussen op de buitenmuur te hangen. Zoja dan zou ik alvast even bij de gemeente informeren of dat überhaupt mag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven