Geen aansluiting in dit pand?
dinsdag 1 augustus 2017 om 10:37
Ik woon in een pand met geen internet aansluiting. Ik heb dit geprobeerd om met de verhuurder te regelen en loop al maanden achter hun aan en hun komen telkens met hetzelfde excuus dat ik nog 10 weken moet wachten want er is een verbinding aangevraagd bij de gemeente en dit speelt al af sinds april. Ik heb internet van de buren maar dit is heel instabiel internet, vandaag kan het werken maar over een maand weer niet. Wat kan ik doen want ik heb het gevoel dat er met mij gespeeld word en dat erhelemaal niks geregeld wordt, een aansluiting vragen duurt geen maanden want dit krijg je meestal binnen een week binnen. En verbinding bij de gemeente aanvragen omdat er ondergronds geboord moet worden klinkt als een luk verhaal. Hoe kan het telkens 12 weken duren sinds april?
dinsdag 1 augustus 2017 om 10:41
dinsdag 1 augustus 2017 om 10:43
dinsdag 1 augustus 2017 om 10:49
Ik begrijp ook niet helemaal waarom de verhuurder dit zou moeten regelen. Dit kun je toch gewoon zelf doen? (Of heb je een all-in huurprijs afgesproken met een particuliere verhuurder?) Een provider kiezen en aanvragen maar. (Vaak kun je een postcodecheck doen of jouw keuze geleverd kan worden op jouw adres en anders kun je sowieso even bellen naar een provider).
Dat er eventueel gegraven zou moeten worden, zou kunnen.
Een buurvrouw op mijn vorige adres wilde Tele2; daarvoor moest eerst gegraven worden bij de voordeur, maar dat was geen probleem.
Dat er eventueel gegraven zou moeten worden, zou kunnen.
Een buurvrouw op mijn vorige adres wilde Tele2; daarvoor moest eerst gegraven worden bij de voordeur, maar dat was geen probleem.
dinsdag 1 augustus 2017 om 10:51
Als er inderdaad geen infrastructuur is moet de provider dit gaan aanleggen. Hier zitten vaak kosten aan verbonden maar ook een lange wachttijd omdat er vergunningen aangevraagd moeten worden bij de gemeente om te graven. Dit kan allemaal tot 3 maanden duren.
Misschien is dat waarom het zolang duurt? Dat de vakantieperiode erin valt zal ook niet meehelpen.
Misschien is dat waarom het zolang duurt? Dat de vakantieperiode erin valt zal ook niet meehelpen.
dinsdag 1 augustus 2017 om 10:51
dinsdag 1 augustus 2017 om 11:07
kan wel kloppen dat het soms langer duurt. wij hebben ruim 6 maanden moeten wachten op de glasvezel. de hele stad had heeft al jaren glasvezel, alleen onze straat niet (binnenstad). Eind vorig jaar beloofden ze ons dat we het zouden krijgen, en sinds 2 weken hebben we dus glasvezel.
Gelukkig hadden we nog wel oude koperen leidingen liggen en gewoon zeer langzaam onbetrouwbaar internet.
Gelukkig hadden we nog wel oude koperen leidingen liggen en gewoon zeer langzaam onbetrouwbaar internet.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
dinsdag 1 augustus 2017 om 11:22
Ik heb Internet van Tele, dus tv, telefoon, en internet via de telefoon.
Daar waar je normaal de huistelefoon inplugd. .plug je de stekker van de modem in.
Er zijn meerdere aanbieders die deze optie hebben, afhankelijk van postcode.
Vraag dit eens na en kan je sneller regelen en zelf doen.
Voor glasvezel moet je wachten en
Zeer prijzig.
Misschien kan je hier wat mee. succes in ieder geval.
Daar waar je normaal de huistelefoon inplugd. .plug je de stekker van de modem in.
Er zijn meerdere aanbieders die deze optie hebben, afhankelijk van postcode.
Vraag dit eens na en kan je sneller regelen en zelf doen.
Voor glasvezel moet je wachten en
Zeer prijzig.
Misschien kan je hier wat mee. succes in ieder geval.
dinsdag 1 augustus 2017 om 11:45
Maar hiervoor moet soms dus gegraven worden om de aansluiting aan te leggen.helmadepelma schreef: ↑01-08-2017 11:22Ik heb Internet van Tele, dus tv, telefoon, en internet via de telefoon.
dinsdag 1 augustus 2017 om 12:16
Als er ondergronds geen kabel ligt..dan moet er bij de gemeente een vergunning worden aangevraagd..dit word in de meest gunstige situatie binnen acht weken geaccepteerd ..maar dan moeten de juiste externe partijen worden aangestuurt.
Maar heb je zowel coaxaal als glas als adsl niet liggen? Wat is er gebeurd dat dit zo is..want dat is een redelijk primitief iets..wat soms nog voorkomt in buiten gebied
Maar heb je zowel coaxaal als glas als adsl niet liggen? Wat is er gebeurd dat dit zo is..want dat is een redelijk primitief iets..wat soms nog voorkomt in buiten gebied
dinsdag 1 augustus 2017 om 12:16
Buitenlijn en inkomst regelt een provider niet.sugarmiss schreef: ↑01-08-2017 10:43Waarom zou de verhuurder dit moeten regelen?
Jij wil toch internet.
Dan bel je zelf met ziggo, kpn, Telfort of wie dan ook om te zorgen dat je internet krijgt.
Als er nog geen kabel ligt dan zullen er inderdaad wel extra kosten in rekening worden gebracht omdat aan te leggen.
dinsdag 1 augustus 2017 om 12:19
Dat is dus niet duidelijk in de OP.ZwemmendeKangoeroe schreef: ↑01-08-2017 11:45Maar hiervoor moet soms dus gegraven worden om de aansluiting aan te leggen.
Maar snap wat je bedoel hiermee.
Mijn woning bijv is van 1974 en daar zit de aansluiting van de huistelefoon en kabel tv in muur van huiskamer.
Dus vandaar mijn optie? Toen ik overging van Internet via de modem naar adsl eind jaren 90, waren er ook vragen over aansluitpunten via de meterkast etc.
Terwijl inpluggen via de telefoon aansluiting kon.
Maar ook ik weet niet of TO dat in haar woning heeft. .en zo Niet dan idd graafwerk.
T Was maar Een Idee /Tip!
Dus vandaar.
dinsdag 1 augustus 2017 om 12:47
Ik ken het. De verhuurder moest het bij mij regelen, ik kon het zelf niet doen omdat alles via hun grondstuk moest verlopen. Een heel gedoe met vergunningen en een jaar later nog steeds geen internet. Er lagen overigens geen kabels, buitengebied en een woning van 1920. Ik ben verhuisd naar een grotere stad en daar kon ik gewoon internet aanvragen.
dinsdag 1 augustus 2017 om 12:49
Dat is inderdaad niet duidelijk. Ik heb verder weinig verstand van die dingen, maar ik weet wel dat het niet simsalabim persé zomaar uit de muur hoeft te komen. Daar is soms meer voor nodig.helmadepelma schreef: ↑01-08-2017 12:19Dat is dus niet duidelijk in de OP.
Maar snap wat je bedoel hiermee.
Mijn woning bijv is van 1974 en daar zit de aansluiting van de huistelefoon en kabel tv in muur van huiskamer.
Dus vandaar mijn optie? Toen ik overging van Internet via de modem naar adsl eind jaren 90, waren er ook vragen over aansluitpunten via de meterkast etc.
Terwijl inpluggen via de telefoon aansluiting kon.
Maar ook ik weet niet of TO dat in haar woning heeft. .en zo Niet dan idd graafwerk.
T Was maar Een Idee /Tip!
Dus vandaar.
Wel sluit ik me aan bij iemand hier die vraagt of er helemaal geen kabels liggen (coax, glasvezel, ADSL) want dan zou je zeggen dat er altijd wel een aanbieder is die wel verbonden kan worden met je pand.
Bijvoorbeeld: KPN was bij mij geen gedoe, voor Tele2 moest gegraven worden. Digitenne doet het hier helemaal niet.
dinsdag 1 augustus 2017 om 12:51
Dat heeft dan te maken dat Tele2 geen extra kosten kan maken en KPN dit wel doet ivm lijnnetbeheer.ZwemmendeKangoeroe schreef: ↑01-08-2017 12:49Dat is inderdaad niet duidelijk. Ik heb verder weinig verstand van die dingen, maar ik weet wel dat het niet simsalabim persé zomaar uit de muur hoeft te komen. Daar is soms meer voor nodig.
Wel sluit ik me aan bij iemand hier die vraagt of er helemaal geen kabels liggen (coax, glasvezel, ADSL) want dan zou je zeggen dat er altijd wel een aanbieder is die wel verbonden kan worden met je pand.
Bijvoorbeeld: KPN was bij mij geen gedoe, voor Tele2 moest gegraven worden. Digitenne doet het hier helemaal niet.
En dat van digitenne is zendmast gerelateerd en veeeel irritanter.
dinsdag 1 augustus 2017 om 12:52
gelderka schreef: ↑01-08-2017 12:49Mag niks?
Gewoon doen.
Heb je een kabel of telefoondraad die het huis in komt? Dan vraag je kabel of ADSL internet aan. Binnen een week krijg je een modem toegestuurd. Dat sluit je aan en je hebt internet.
Als je verhuurder over 10 of 50 weken aankomt kakken, zeg je 'oh het was er al eerder, goed geregeld joh! Nog bedankt!'
De verhuurder zit tenslotte niet bij ziggo op kantoor te kijken of jij al een aansluiting hebt, dus die weet niet beter dan dat zijn aanvraag is doorgekomen.
Dan gooi je het gewoon op een vergissing. Of als hij aandringt zeg je dat je zelf bij Ziggo hebt gevraagd of die aansluiting er kwam, en toen hebben ze blijkbaar twéé aanvragen gestart. Tsja, die internetbedrijven zijn notoir onbetrouwbaar, dat weet iedereen.
Motto: Wie vraagt om toestemming krijgt geen internet, wie vraagt om vergiffenis wel.
Als het echt gaat om inkomst en ondergrondse moet dit bij pandeigenaar of verhuurder worden geregelt.