Geen idee wat te geven
zondag 25 juni 2017 om 07:49
Volgende week wordt mijn vader 80, maar ik heb geen idee waar ik hem blij mee maak.
Het enige waar je hem oprecht blij mee maakt is een fles Jenever, maar die heb ik hem vorige week al voor vaderdag gegeven. Lezen kan hij vanwege zijn ogen nauwelijks meer (deed hij heel graag) dus dacht ik aan een abonnement op Storytel, maar dat vind hij niets (alvast een proefabonnement gegeven) Hij houdt niet van uitstapjes, nooit gedaan, maar is nu ook nog slecht ter been en vind het niets om in een rolstoel mee te moeten.
Al met al ik weet het niet meer, iemand tips?
Het enige waar je hem oprecht blij mee maakt is een fles Jenever, maar die heb ik hem vorige week al voor vaderdag gegeven. Lezen kan hij vanwege zijn ogen nauwelijks meer (deed hij heel graag) dus dacht ik aan een abonnement op Storytel, maar dat vind hij niets (alvast een proefabonnement gegeven) Hij houdt niet van uitstapjes, nooit gedaan, maar is nu ook nog slecht ter been en vind het niets om in een rolstoel mee te moeten.
Al met al ik weet het niet meer, iemand tips?
Such a beautiful place to be with Friends.
zondag 25 juni 2017 om 09:03
Ik zou dan eerder een lekkere linch bij hem thuis verzorgen voor jullie samen. Of je kookt bij hem zijn lievelingsgerecht. Waarschijnlijk is hij blij met je gezelschap en zo maak je er iets leuks van.
Waar komt hij zijn dag mee door? Heeft hij hobby's?
Een plant?
Een lekkere plaid (aangezien hij het altijd koud heeft)
Een geurtje, lekkere zeep
Luxe handdoeken
Een foto in lijstje van de familie/van jou (extra groot zodat hij het kan zien)
Een boodschappenpakket met luxe producten
Een plant?
Luxe handdoeken
zondag 25 juni 2017 om 09:19
Zijn dag bestaat voornamelijk in zijn stoel tv kijken of slapen.mendy schreef: ↑25-06-2017 09:03Ik zou dan eerder een lekkere linch bij hem thuis verzorgen voor jullie samen. Of je kookt bij hem zijn lievelingsgerecht. Waarschijnlijk is hij blij met je gezelschap en zo maak je er iets leuks van.
Een plant?
Luxe handdoeken
zondag 25 juni 2017 om 09:43
zondag 25 juni 2017 om 09:44
Misschien iets praktisch voor in huis? Wij hebben weleens met de familie nieuwe eetkamerstoelen of een dekbed gekocht voor oma. Zelfde als bij jou vader, ze zit en kijkt tv en verder wil ze ook weinig dus dan is het lastig een cadeautje te vinden. We hebben ook weleens een digitale fotolijst gegeven met foto's erop van alle familieleden, maar ik weet niet of je vader dat nog kan zien. Misschien iets voor aan de muur zoals een grote ingelijste poster? Wij geven de laatste jaren vaak maar gewoon een plantje of zo oma is inmiddels 95+ dus het is er de laatste jaren niet makkelijker op geworden (en omdat ze niets doet slijt er ook haast niets) en planten vindt ze wel leuk.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
zondag 25 juni 2017 om 10:49
zondag 25 juni 2017 om 11:58
Hij wil dus niet op stap helaas.Emma-Emma schreef: ↑25-06-2017 10:49Ik zou geloof ik ook iets leuks gaan doen samen. Iets wat hij vroeger graag deed, of wat daar mee te maken had... Een museum over een onderwerp dat hij interessant vindt, lekker eten samen, jenever drinken in de kroeg
Abonnement op Netflix
Mooie ingelijste foto van jezelf/ familieleden
Foto is moeilijk te realiseren omdat familie door het hele land verspreid woont. Foto van mezelf vind ik dan weer minder.
zondag 25 juni 2017 om 13:07
Ik herken het probleem.
Bij sommige bakkers kun je een ontbijt laten bezorgen.
Ik heb dat mijn ouders gegeven met hun trouwdag, dat vonden ze erg leuk.
Of een pakketje met oude kaas, droge worst, borrelnootjes en een fles jenever?
Ik zou her niet te ingewikkeld maken. Als hij niet de behoefte heeft aan een activiteit zou ik dat niet doen.
Ik herinner me nog goed dat schoonoma destijds zielsgelukkig was met de taart die we hadden laten maken met een foto van haar erop en de tekst "oma ... 90 jaar!"
Bij sommige bakkers kun je een ontbijt laten bezorgen.
Ik heb dat mijn ouders gegeven met hun trouwdag, dat vonden ze erg leuk.
Of een pakketje met oude kaas, droge worst, borrelnootjes en een fles jenever?
Ik zou her niet te ingewikkeld maken. Als hij niet de behoefte heeft aan een activiteit zou ik dat niet doen.
Ik herinner me nog goed dat schoonoma destijds zielsgelukkig was met de taart die we hadden laten maken met een foto van haar erop en de tekst "oma ... 90 jaar!"