geen salontafel?

02-08-2014 17:03 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk erover om de salontafel weg te doen en in plaats daarvan een mooi vloerkleed neer te leggen en wat kleine bijzettafeltjes gebruiken wanneer dat nodig is. Het lijkt me heel ruimtelijk en de kinderen kunnen ook spelen op het kleed.

Maar ik twijfel of het wel handig is. We hebben nu een degelijke grenen salontafel met 2 lades erin (die zitten propvol met spullen uiteraard) en ik zet daar altijd de bordjes/glazen van de kinderen op. Met visite is het ook wel handig omdat er veel op past. Ik heb de tafel al meer dan 10 jaar, ben er ook wel aan gehecht en hij ziet er nog steeds heel mooi uit. Ik wil er dus liever geen spijt van krijgen als ik hem weg doe.

Wie heeft er geen salontafel in de woonkamer en hoe bevalt dat? Waar zet je dan je glas/bord neer en hoe gaat dat met visite?
Alweer een aantal jaren geleden mijn berken salontafel de deur uitgedingest omdat ik het benauwd kreeg van de weinige ruimte .

Ik heb nu aan de ene kant van de bank een hocker staan en aan de andere een klein tafeltje en verder een zee van ruimte.

Ik wil nooit meer anders.
Borden uiteraard waar ze horen, op de eettafel. Zonder salontafel vind ik niet handig, je weet nooit waar je je kopje of glas moet laten, bijzettafeltjes staan meestal net niet in de buurt.
verba volant, scripta manent.
Ik vind het zelf altijd heel vervelend als mensen geen salontafel hebben. Vrienden van ons hadden dat, maar die hebben inmiddels toch ook een salontafel gekocht.

Wij hadden zelf eerst een bank met chaise longue eraan, waardoor de salontafel ver de woonkamer in moest. Nu een gewone bank en salontafel verder naar achteren, heb ineens veel meer speelruimte voor dochter. Het kleed ligt naast de salontafel, zodat ze daarop kan spelen. Zou zoiets nog een optie zijn bij jullie bv?
Kan je de tafel niet even tijdelijk ergens stallen zodat je gewoon zelf kan merken wat je ervan vindt?
Er staat een dienblaadje op de hocker, daar staan de kopjes en glazen en op dat tafeltje.
Een salontafel is toch handig voor hapjes e.d. met visite en/of verjaardag. Op z'n Turks kan ook, met z'n allen op de grond.

Zouden wij daar aan kunnen wennen denk je.
odi et amo
Wij hebben een lange tijd geen salontafel gehad, maar we hebben er uiteindelijk wel eentje gekocht. We hebben wel ruimte voor bijvoorbeeld een kopje thee, maar ik vind het toch fijn om met bezoek oid iets in het midden van de woonkamer te hebben waar ik een bakje met lekkers kan neerzetten. Bijzettafeltjes de hele tijd verslepen is gewoon zo'n gedoe, want er staat bij ons van alles (foto's lampje etc) op.

Maar misschien een kleinere salontafel? Samen met een bijzettafeltje.
quote:lamaatje schreef op 02 augustus 2014 @ 17:10:

Een salontafel is toch handig voor hapjes e.d. met visite en/of verjaardag. Op z'n Turks kan ook, met z'n allen op de grond.

Zouden wij daar aan kunnen wennen denk je.Dat was het precies voor mij. Ik hield mijn huis zo benauwd vol voor de visite en daar ben ik dus van afgestapt, want meestal is de visite er niet namelijk, dus in al die andere tijd zat ik klem en kwamen de muren op me af.
Salontafel op wielen?

Ik rij die van mij alle kanten uit, ideaal.
quote:lamaatje schreef op 02 augustus 2014 @ 17:10:

Zouden wij daar aan kunnen wennen denk je.Met z'n allen op de grond? En oma van in de 80 dan (om maar even iets te noemen)?
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Geen salontafel, wel vensterbank. En een ieniemini aanschuiftafeltje van ikea.

Ideaal als je het mij vraagt.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ik heb er geen, al jaren niet meer. Met vrienden zitten we meestal aan de eettafel (is joekel van bijna 3 meter) en daar staat alles op. De oudjes kunnen niet meer op onze lage banken zitten dus ook aan grote tafel. Jong grut hangt in de bank met snacks op schoot. Ik mis hem echt niet, is veel ruimtelijker zo. Bovendien vind ik de meeste salontafels lelijk.
quote:saaaaar81 schreef op 02 augustus 2014 @ 17:18:

Geen salontafel, wel vensterbank. En een ieniemini aanschuiftafeltje van ikea.

Ideaal als je het mij vraagt.Als je een vensterbank hebt wel ja ik heb openslaande deuren en alleen in de keuken een vensterbankje haha!
Wij hebben het twee jaar lang zonder gedaan. Hadden ipv een salontafel drie bijzettafeltjes in verschillende maten, maar ik ben daar nooit helemaal tevreden over geweest. Nooit veel ruimte als je eens wat meer spullen kwijt wil en als je (flink wat) bezoek hebt zijn drie losse tafeltjes ook niet zo handig als je zou denken.

Nu hebben we 1 flinke salontafel, heerlijk! Alles past erop, ook mijn voeten En door mijzelf en sommige kinderen wordt er ook aan gezeten, gewoon op de grond, je schuift je benen eronder en je zit aan 'tafel' (ik doe dat als ik bv met een knutselwerkje bezig en kinderen als ze eten krijgen tijdens een film oid). Dat kan met bijzettafeltjes ook niet. Die heb ik overigens wel gehouden, ze staan in de kelder en als we veel bezoek verwachten zet ik ze neer voor extra ruimte.
Ik heb het zo en dat bevalt meer dan prima.

Niet quoten aub:
As er een alternatief komt zoals een hocker met dienblad of een stel bijzettafeltjes (al dan niet op wieltjes) dan prima, maar niks vind ik geen gezicht. Over het algemeen zie ik het alleen in van die té kindvriendelijke huizen met overal speelgoed. Heel onaf en onhandig.
Ik heb in dat gedeelte geen ruimte meer om een tafel tegen de muur te schuiven, er staat daar al een hoekbank, tv met meubel en een grote kast .

Mijn gedachte was om een set van 3 bijzettafeltjes te kopen die je in elkaar kunt schuiven. Ik zou er dan 1 permanent kunnen neerzetten en de andere twee erbij pakken wanneer dat nodig is. De eettafel staat aan de andere kant van de woonkamer dus wanneer we visite krijgen kan ik die ook gebruiken. Maar misschien zijn die kleine tafeltjes wel heel onhandig, zeker in combinatie met kleine kinderen.
Wij hebben een hoekbank en als tafel een Lack Ikea ding. Groot genoeg en bij veel visite halen we er eentje bij van boven.
Dan zou ik zoiets doen, ingeschoven klein en zo meer ruimte als dat gewenst is:

quote:*Ginger* schreef op 02 augustus 2014 @ 17:37:

Wij hebben een hoekbank en als tafel een Lack Ikea ding. Groot genoeg en bij veel visite halen we er eentje bij van boven.Is ook een plan voor ieniemienie. Twee van die tafeltjes maken een prima salontafel.
Ik heb 'm wel niet wel niet wel niet

Al jaren op zoek naar dé perfecte kleine tafeltjes maar nooit gevonden.

Gewone salontafel is gewoon te groot. Net te klein voor alle glazen, schaaltjes en hapjes en net te groot om lekker aan de kant te zetten.

Nu dus een hooker met dienblad.

Zoek nog wel naar iets kleins dat makkelijk in de hoek kan als er geen hapjes en glaasjes neergezet moeten worden.

Thee ed gaat hier meestal gewoon aan de grote tafel. Dat is dan ook een hele grote met lekkere stoelen. Wij en de mensen in onze omgeving zijn hoogzitters als je met elkaar wilt praten. Voor hangenopdebankmetfilmpje is geen salontafel nodig. Wel een hooker om de voetjes op te parkeren.
Ik heb hem ook weggedaan, althans, in de kelder gezet. In plaats daarvan heb ik een pallet geschuurd en geverfd en daar wieltjes onder gedaan. Heb ik toch nog wel iets om op te zetten.
Krijg motto niet verwijderd :-)
quote:*Ginger* schreef op 02 augustus 2014 @ 17:37:

Wij hebben een hoekbank en als tafel een Lack Ikea ding. Groot genoeg en bij veel visite halen we er eentje bij van boven.Die lacks hebben idd een mooi maatje. DIe zoek ik nog in onbewerkt hout, en dan drie. Prima aan elkaar als salontafel ivm visite en makkelijk in hoeken weg te moffelen.
quote:nina1966 schreef op 02 augustus 2014 @ 17:53:

Ik heb 'm wel niet wel niet wel niet

Al jaren op zoek naar dé perfecte kleine tafeltjes maar nooit gevonden.

Gewone salontafel is gewoon te groot. Net te klein voor alle glazen, schaaltjes en hapjes en net te groot om lekker aan de kant te zetten.

Nu dus een hooker met dienblad.

Zoek nog wel naar iets kleins dat makkelijk in de hoek kan als er geen hapjes en glaasjes neergezet moeten worden.

Thee ed gaat hier meestal gewoon aan de grote tafel. Dat is dan ook een hele grote met lekkere stoelen. Wij en de mensen in onze omgeving zijn hoogzitters als je met elkaar wilt praten. Voor hangenopdebankmetfilmpje is geen salontafel nodig. Wel een hooker om de voetjes op te parkeren.Een hooker. Heb je die eenmalig aangeschaft of betaal je die per uur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven