Geen vaatwasser?

18-07-2017 00:01 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké, ik weet dat het 2017 is en dat een vaatwasser wel een 'must have' is.

We wonen nu in een klein appartement, met z'n tweeën. Jaren '30, type pijpenla. Nu gaan we over anderhalf jaar verhuizen en ben ik van plan om nog het een en ander te vernieuwen zodat het huis snel verkocht kan worden.

De keuken die er nu in zit is echt op; lelijk en echt achterhaald. Voor een relatief laag bedrag heb ik een mooie, moderne keuken gevonden. Met inbouwkoelkast en geïntegreerde kookplaat. Er is echter geen ruimte voor een vaatwasser. Dan zou er namelijk te weinig ruimte overblijven voor functionele kastruimte.

Maar is het nou heel raar om een keuken te hebben zónder vaatwasser? Ik twijfel. We hebben weinig afwas met twee personen, plus het scheelt ruimte. Ik ben alleen bang dat mensen dan meteen afknappen op het huis.

Wat denken jullie?
Volgens mij is het niet zo moeilijk: je past de vraagprijs aan zodat de kopers voor het huis + nieuwe keuken net zoveel kwijt zijn als voor een vergelijkbare woning met moderne keuken. Dus haal 10...15000 euro (ter compensatie van keuken, arbeidsloon, gedoe) van de prijs af en het is opgelost. Ik zou er zelf geen geld in steken want een goedkope keuken is uiteindelijk niks waard bij verkoop. En een duurdere keuken moet maar net in de smaak vallen bij kopers.
https://www.kitchenettesdirect.nl/meist ... atuur.html
Z'n keuken wellicht een idee, niet al te duur, alles zit erin en niet te groot
plek schreef:
18-07-2017 18:04
De meeste appartementen die ik ken (tenzij echt groot, dus 70m2+ en nieuwbouw) hebben geen vaatwasser. Ik zou dus alleen maar positief verrast zijn mocht er wel een zitten en het niet gek of vervelend vinden als er geen zit.
Dit.
Prrrr, mauw miawwwww.
Wij hebben ook geen vaatwasser hoor, geen probleem. Het is maar wat je zelf nodig vindt. :')
Blondie456 schreef:
18-07-2017 10:00
Ik zou ook geen nieuwe keuken zetten. Het moet maar net je smaak zijn. Ik zou dan liever hebben dat je iets van de prijs af deed en ik een keuken naar mijn eigen smaak kan zetten. Daar zou dan wel een vaatwasser in zitten.
Ik zou het wel doen omdat het beter "smoelt" en je er zelf ook nog een tijdje tegenaan moet kijken, lees ik. En dan iets neutraals kiezen en niet te duur uiteraard. "Iets van de prijs af" zou ik niet doen, want dan komen kijkers alsnog met het argument dat de keuken vernieuwd moet worden en ze 'dus' lager bieden, hoewel dat een raar argument is natuurlijk als je er al rekening mee houdt in je prijsstelling.

Ik zou alleen zeker wel voor een vaatwasser gaan. Ik lees dat je hele appartement heel keurig is en gemoderniseerd/gerenoveerd. Dan verwachten mensen wel een keuken met vaatwasser(tje). Desnoods een kleintje of een smalle of een aangepast kooktoestel om ruimte te maken etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven