Geest in huis

25-04-2020 18:55 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na aanleiding van mijn eigen reactie in een topic, hebben jullie weleens een 'spirit' gevoelt in huis?

TO trapt af; Ja. Familieleden van mij hadden een landhuis in het bos, daar had een man zelfmoord gepleegd voordat ze er kwamen wonen. Jaren langer (iets van 50) ben ik daar weer naartoe geweest om wat spullen op te halen. De tussendeuren tussen de verschillende ruimtes gingen af en toe open, vanzelf. Dan hoorde je ook altijd getik op de vloer, alsof honden daar liepen (Ze hadden veel honden gehad in de tijd dat ze er woonde)

Als je er niet in geloofd mag het natuurlijk ook! Ik jugde niet, maar vraag me af of mensen dit (her)kennen.
MissMaran schreef:
25-04-2020 20:45
Ik heb genoeg gezien om te weten dat het bestaat, mijn regel is wees verwonderd en accepteer dat het er is en jezelf verder afsluiten, niet naar zoeken niet in verdiepen.
+ 1

En verder ga ik er hier maar niet op in. Het viva forum is niet de plek om dit soort dingen te delen. Heb weinig zin afgezeken of uitgelachen te worden.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
lientje69 schreef:
25-04-2020 20:58
+ 1

En verder ga ik er hier maar niet op in. Het viva forum is niet de plek om dit soort dingen te delen. Heb weinig zin afgezeken of uitgelachen te worden.
jammer dat je dat niet in mijn topic wil doen, maar ik snap het ook wel
docotrandus schreef:
25-04-2020 19:53
Ja, die kun je nog een huis met spoken aansmeren.

Mij ook, goed voor de prijs als het meezit. Ieder zijn ding. Ik geloof vooral dat je brein iets waar kan nemen wat niet per se is wat er gebeurt.

Zelf als puber wel eens een hand op mijn hart gevoeld toen ik bukte met een wijd shirt aan. Geen echte hand, maar gewoon meer luchtdruk. Schrok wel, was ook alleen thuis. Nu denk ik mensen kunnen ook een geamputeerd lichaamsdeel voelen jeuken, dus waarom geen hand op je borst.

Wel grappig, dat glaasje draaien wat hierboven genoemd wordt ken ik niet zelf. Wel veel verhalen gehoord en vrijwel iedereen heeft wel aparte ervaringen daar mee.

Wat ik ook graag mag zien is bijna dood ervaringen, maar dan van mensen die naar de hel gaan. Zat van te vinden, wel veel erg gelovige mensen. Na dat het gebeurd was dus.

Komt ook voor in de Soprano's. Best enge verhalen als je er in geloofd. In het Guinness book of records staat dat de langst waargenomen verschijningen zijn van een Romeins legioen.
Jazeker. Na 4 horrormaanden snel verhuisd.
Kuzu schreef:
25-04-2020 21:04
ik ben heel benieuwd naaqr dit verhaal, wil je dit delen?
clementien schreef:
25-04-2020 18:58
Judge...
Bedankt. Ik vroeg me al af wat er stond.
Ja natuurlijk want ze zijn er!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Kuzu schreef:
25-04-2020 21:04
Was dat toevallig uit de 2de kamer?

Grapje, klinkt heftig! Geloofde je er al of ben je er in gaan geloven?
Ik zal er morgen verder op ingaan.
Kuzu schreef:
25-04-2020 21:29
Ik zal er morgen verder op ingaan.
Cliffhanger
Ik ben vrij nuchter alleen een paar keer wel iets meegemaakt wat ik niet helemaal kan plaatsen.

Toen mijn man en ik ons huis kochten hadden we ook een nieuwe tv en die werkte prima naar behoren. Kort na het overlijden van mijn man werkte die echter niet meer zo goed. Het geluid ging plotseling veel harder zonder dat ik wat deed met de afstandsbediening. Als ik hem lager wilde zetten lukte dat niet of ging het direct weer hard. Het is een paar keer gebeurd en ik zweer je dat het ophield als ik zei: het was leuk dat je langs kwam pat maar nu wil ik weer gewoon tv kijken.
Tv nog na laten kijken, batterijen van de afstandbediening vervangen enz maar hielp niet.

En eenmaal liep ik in de nacht van mijn slaapkamer van de badkamer, ik had wel veel spanningen en moeilijke dagen en ineens voelde ik een hand op mijn schouder en er stroomde echt een soort kracht en rust over mij. Ineens dacht ik: dit is mijn moeder en zo ervaar ik dat nog steeds.

Sowieso geloof ik wel dat je voor dit soort dingen als kind zijnde wel vatbaarder voor bent. Ik keek ook eens weer tv als kind zijnde en ik kon bijna een uur lang alle tekst die ging komen letterlijk opnoemen zelfde woorden en zelfde tonen, het was geen herhaling was het dus kon het niet eerder gezien hebben. Ik werd er zelf een beetje bang van.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
In mijn vorige huis werd ik regelmatig wakker van een koude hand op mijn rug. Ik kreeg er rillingen van, maar het voelde altijd alsof het een fijne verschijning was. Later kwam er gekrabbel aan mijn voeteneind bij, wat echt naar was. Dit was ook s nachts. Daar heb ik toen wat aan gedaan, want ik kreeg angst en kon er niet van slapen.
Emceetje schreef:
25-04-2020 21:51
In mijn vorige huis werd ik regelmatig wakker van een koude hand op mijn rug. Ik kreeg er rillingen van, maar het voelde altijd alsof het een fijne verschijning was. Later kwam er gekrabbel aan mijn voeteneind bij, wat echt naar was. Dit was ook s nachts. Daar heb ik toen wat aan gedaan, want ik kreeg angst en kon er niet van slapen.

Wat heb je daar aan gedaan dan?
Peixe schreef:
25-04-2020 22:23
Wat heb je daar aan gedaan dan?
een elektrische deken gekocht
Nu durf ik niet meer te slapen 😱
Oriander schreef:
25-04-2020 21:31
Cliffhanger
:rofl:
Waarom lees ik dit?! Kan hier heel slecht tegen namelijk..
lientje69 schreef:
25-04-2020 20:58
+ 1

Come on, live a little
Als je bang bent na het lezen, benen kruisen en stel jezelf voor in een veilige koepel, dan voel je je snel weer veilig!
Hippiemeisje schreef:
25-04-2020 22:51
Come on, live a little
Ze heeft gelijk. Er zijn hier veel posters die ervan overtuigd zijn dat een ingewikkeld organisme zoals de mens gemiddeld 85 jaar al die ingewikkelde dingen kan doen op alleen wat belegde boterhammetjes, wat drinken en een prakkie, zonder erbij stil te staan dat de lachers aan de andere kant van het spectrum thuishoren.
Ik geloof echt helemaal niks van geesten, open vliegende deuren, voetstappen en weet ik nog meer wat. Je hoort en ziet wat je zien en wilt horen maar komop mensen dit kan alleen maar in films.
Irmand zei net dat dierbaren je komen halen. Dat vind ik eigenlijk wel een mooie gedachte.

Ik heb nog nooit zulke ervaringen gehad als jullie. Hoe komt het dat de ene persoon hier meer voor open staat dan de ander? Maakt de angst ervoor je minder vatbaar?

Ons eerste huis was van een oudere dame geweest die in dat huis was gestorven, enkele dagen dood in de keuken gelegen. Ik heb daar wel eens aan gedacht toen ik er woonde en was altijd wat bang savonds als ik alleen thuis was om naar zolder te gaan.

Die films met geesten moet ik ook niet kijken want dan kan ik echt niet slapen of alleen thuis zijn.
Cateautje schreef:
25-04-2020 22:59
Ze heeft gelijk. Er zijn hier veel posters die ervan overtuigd zijn dat een ingewikkeld organisme zoals de mens gemiddeld 85 jaar al die ingewikkelde dingen kan doen op alleen wat belegde boterhammetjes, wat drinken en een prakkie, zonder erbij stil te staan dat de lachers aan de andere kant van het spectrum thuishoren.
Ja oké, maar om je daarom te laten tegenhouden om iets te posten is ook weer zoiets.
Hippiemeisje schreef:
25-04-2020 23:10
Ja oké, maar om je daarom te laten tegenhouden om iets te posten is ook weer zoiets.
Tot je 5 jaar later wordt geciteerd en alsnog proberen je belachelijk te maken.
Ja hoor, wel gezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven