Geest in huis

25-04-2020 18:55 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na aanleiding van mijn eigen reactie in een topic, hebben jullie weleens een 'spirit' gevoelt in huis?

TO trapt af; Ja. Familieleden van mij hadden een landhuis in het bos, daar had een man zelfmoord gepleegd voordat ze er kwamen wonen. Jaren langer (iets van 50) ben ik daar weer naartoe geweest om wat spullen op te halen. De tussendeuren tussen de verschillende ruimtes gingen af en toe open, vanzelf. Dan hoorde je ook altijd getik op de vloer, alsof honden daar liepen (Ze hadden veel honden gehad in de tijd dat ze er woonde)

Als je er niet in geloofd mag het natuurlijk ook! Ik jugde niet, maar vraag me af of mensen dit (her)kennen.
In Balkbrug schijnt een oud domineeshuis te zijn waar het spookt. We zijn er wel eens langs gereden, het ziet er heel mooi uit aan de buitenkant. Ik heb er over gelezen in de krant. Hier een paar links
https://www.ad.nl/binnenland/het-spookt ... ~a5518915/

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... halloween/
Nope nog nooit en ik heb in vele huizen gewoond.
Damned if I don’t
Of je geesten/oude emoties voelt hangt vaak samen of je HSP bent.
:-D
iones schreef:
26-04-2020 19:00
In Balkbrug schijnt een oud domineeshuis te zijn waar het spookt. We zijn er wel eens langs gereden, het ziet er heel mooi uit aan de buitenkant. Ik heb er over gelezen in de krant. Hier een paar links
https://www.ad.nl/binnenland/het-spookt ... ~a5518915/

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... halloween/

Oh jakkes, dat die mensen daar durven wonen!
Kattenmama schreef:
26-04-2020 20:12
Of je geesten/oude emoties voelt hangt vaak samen of je HSP bent.
Ah dat zal het zijn!
Damned if I don’t
Kuzu, wat ik heb begrepen van zulke huizen is dat je in een poorthuis woont. Dat schijnt een doorgang te zijn voor entiteiten. Mijn broer had ook constant entiteiten die ook lampen lieten flikkeren, de kinderen constant lastig vielen, kleine kinderen die speelden met hen, mensen die daar aten in de nacht (ze hoorden constant messen e vorken schrapen over de tafel). Toen ze een medium hadden ingeschakeld legde hij uit dat er dan een soort portaal zit. Ze kunnen dan heel makkelijk je huis in en uit. Zij maakten ook de gekste dingen mee. Die medium heeft toen dat portaal gesloten en zo hadden ze meer rust.

Ik zat laatst alleen boven en kinderen sliepen beneden.

Ik hoorde in ene een harde klap en het leek of iemand in de woonkamer liep. Ik hoor echt nooit iets in dit huis...
Maar toevallig was mijn vriend een nachtje weg.
Beide katten begonnen meteen te brommen en eentje dook onder het bed. Ik durfde eigenlijk niet te kijken, maar moest het toch even checken, omdat de kinderen op dezelfde verdieping lagen. Mijn katten waren nog steeds helemaal van slag. Ik kon niks vinden. Boven bleef mijn kat heel raar naar de deur kijken. Constant of er iets aankwam. Ik heb alle lichten maar aangezet en gezegd dat die entiteit moest opsjoemelen. Daarna keerde de rust weer.
Juist door het gedrag van mijn katten was ik bang.

Ik vertelde dit aan een familielid en die bleek die week ook iets geks meegemaakt te hebben.
Zijn zoontje hoort het slot van de voordeur en hoort de deur geopend worden. Hij rent doodsbang naar vader toe om te kijken of hij wel echt weg was. Hij schrok zich rot toen hij ontdekte dat vader gewoon thuis was. Samen hebben ze gekeken. Er was niemand en ook zat de deur dicht.
Later die week gebeurt het weer, maar vader denkt dat zoon binnen komt. Hij checkt waar hij is en schrikt zich kapot als hij ziet dat hij gewoon slaapt. Rent daarna naar de deur, maar ook weer niks te zien.

Zoon ziet heel vaak entiteiten en klets soms met hen.
Ze pesten hem vaak door de batterijen leeg te laten lopen van zijn afstandbediening etc. Als hij vraagt waarom ze dit doen krijgt hij als antwoord dat ze zich vervelen. Ze zoeken hem vaak op en willen gewoon even gezien en gehoord worden, maar zoon heeft er niet altijd zin in.
Ze hebben nu het hele huis gereinigd met salie, omdat ze het zat waren.
Lopervanhiernaardaar schreef:
25-04-2020 19:02
Hier loopt er ook regelmatig één door de kamer
Hier ook, maar dat blijkt dan de kat te zijn :sarcastic:
Cateautje schreef:
25-04-2020 20:35
Zielen kunnen niet zwerven. Er is nog nooit een ziel geweest die langer dan 1 seconde op aarde bleef na het overlijden.
Dat wat zwerft zijn geesten, het afvalproduct van de mens, dat tijdens leven heeft gediend als verbindingslichaam tussen ziel en lijf.

De reden dat geesten zwerven is omdat steeds meer mensen niet geloven in een hiernamaals en ervan overtuigd zijn dat het allemaal helemaal afgelopen is na het overlijden, dus zo'n geest staat dan wel heel raar te kijken als dat niet het geval blijkt te zijn.
Het is de bedoeling van de geest dat het zich laat zakken diep in de aarde, daar komen alle geesten samen, zoals zielen samen komen in het hiernamaals.
Door angst en onzekerheid blijft het hier rondzwerven en zoekt contact met mensen die ervoor open staan.
Wauw , jij weet er veel van .

Ik heb ook het één en ander ervaren , maar dat ga ik hier niet vertellen .
Door de reacties van sommige hier op het forum .
Geen zin in .
kuzu, ik heb gewoon rillingen van je verhaal! Ik was daar binnen een week weg... Dan maar in een hotel slapen.
Ik sluit niets uit maar ik geloof er ook niet in. Eigenlijk hetzelfde als met religie. Ik vind het wel woest interessant en ik sta er wel voor open.
Ik woonde een keer op een bovenwoning op de tweede etage en soms ging het licht op de gang ineens aan. Dat vond ik eng, maar dat kwam gewoon doordat het huis eerst één woning was en er nog een lichtknopje voor "de zolder" zat in het trappenhuis op de eerste etage. De bewoners van de eerste etage drukten daar blijkbaar wel eens op. Ik heb er toen maar wat overheen geplakt.
Ik geloof opzich wel dat er iets kan zijn, maar ik ben meer een “eerst zien, dan geloven” type. Ik sta er denk ik wel voor open. Al deze verhalen van jullie vind ik dan ook erg interessant!
Sophi3 schreef:
27-04-2020 09:01
Ik geloof opzich wel dat er iets kan zijn, maar ik ben meer een “eerst zien, dan geloven” type. Ik sta er denk ik wel voor open. Al deze verhalen van jullie vind ik dan ook erg interessant!
Ik ook, daarom heb ik camera's geplaatst en inmiddels al veel rare dingen op beeld gezien en gehoord. Toen wist ik het zeker.
Someonenew schreef:
27-04-2020 10:13
Ik ook, daarom heb ik camera's geplaatst en inmiddels al veel rare dingen op beeld gezien en gehoord. Toen wist ik het zeker.

Vertel! Ben heel benieuwd.
En geberuren nog steeds dingen?
Ik ben dol op dit soort topics :popcorn: Ik vind het een heel interessant onderwerp, al heb ik zelf nooit echt wat meegemaakt.

Jammer dat sommigen hun ervaringen niet durven delen!
Celaena schreef:
27-04-2020 20:01
Ik ben dol op dit soort topics :popcorn: Ik vind het een heel interessant onderwerp, al heb ik zelf nooit echt wat meegemaakt.

Jammer dat sommigen hun ervaringen niet durven delen!
Ja, dat komt door de reacties van sommigen. Ik vind het ook jammer.
Kuzu schreef:
26-04-2020 14:03
Ik was vooral bang, omdat ik niet wist wat er gebeurde en wie/wat het deed.
Je huis is toch je veilige plek en als er onrust is door iets is dat gewoon heel naar. Het is nu al een tijd geleden dus bange gevoel ben ik wel kwijt maar ik weet nog goed hoe het allemaal ging.

Mijn zoon is inderdaad gevoelig. Hij heeft het soms over grijze mensen, kleuren om mensen heen en verteld soms ook dingen over het vorige huis. Hij vroeg een keer uit het niets of ik blauw lelijk vind..nouja niet echt hoezo..hij wist precies te vertellen dat in het 'vorige huis' (waar we na dat horrorhuis zijn heengegaan) alle deuren blauw waren en dat ik die wit had gemaakt.
Dat klopt en dat was 3 jaar voor zijn geboorte, ook geen onderwerp wat we bespraken of foto's van hadden. Toen hij het zei zeiden zijn vader en ik verrek je hebt gelijk...
We hebben al vanalles met hem meegemaakt, hij is een geval apart.

Kennelijk hangt er iets wazigs om ons heen :-)

Wat een verhaal!. Hoe lang hebben jullie daar gewoond? Klinkt als een negatieve entiteit, ben je nooit eens nieuwsgierig geweest naar wat er in dat huis gebeurd was/ de geschiedenis van het huis? Een kennis van mij heeft een organisatie en onderzoekt dit soort dingen.
Sterrenwacht007 schreef:
26-04-2020 21:26

Geen zin in .

Erg jammer, ben benieuwd naar je verhaal, jammer van die mensen die dit soort topics meestal belachelijk willen maken.
Sterrenwacht007 schreef:
26-04-2020 21:26

Geen zin in .
Het is ook maar een mening hè. Geen feit.
Iedereen zijn/haar eigen interpretatie.
anoniem_187745 wijzigde dit bericht op 27-04-2020 21:42
6.84% gewijzigd
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
Gisselle schreef:
27-04-2020 21:28
Wat een verhaal!. Hoe lang hebben jullie daar gewoond? Klinkt als een negatieve entiteit, ben je nooit eens nieuwsgierig geweest naar wat er in dat huis gebeurd was/ de geschiedenis van het huis? Een kennis van mij heeft een organisatie en onderzoekt dit soort dingen.
Kunnen we jouw kennis ook uitnodigen om prangende vragen te beantwoorden?

Bikvoorbeeld wat voor iets gaat op je borstkas zitten en waar de kat ern doodschrik van krijgt. Of een kind van een collega wat telkens over een demon praat.
Bloemetjefresia schreef:
25-04-2020 23:10
Irmand zei net dat dierbaren je komen halen. Dat vind ik eigenlijk wel een mooie gedachte.

Ik heb nog nooit zulke ervaringen gehad als jullie. Hoe komt het dat de ene persoon hier meer voor open staat dan de ander? Maakt de angst ervoor je minder vatbaar?

Ik heb al veel verschillende ervaringen gehad. Ben een aantal keren heel ziek geweest en ik geloof dat ik er daardoor toegankelijker voor ben, net als kinderen en dieren. En daarbij ben ik zeer geïnteresseerd in dit onderwerp en heb ik mijzelf hier ook een beetje in ontwikkeld door er over te lezen en cursussen als Reiki, intuïtieve ontwikkeling e.d. te doen.

Er was ook iemand in dit topic die vroeg waarom niet iedereen dit soort ervaringen heeft...of zoiets, ik denk dat dat komt omdat we "afgestompt" zijn door alle ervaringen/ prikkelingen die wij als volwassen dagelijks ervaren. Als je er meer voor "open staat" "mee bezig bent", zal je eerder opmerken wat er om je heen gebeurt. Ik heb een wetenschappelijke achtergrond maar ik geloof ook zeer zeker in hetgeen ik heb gezien en gehoord.
miekemv schreef:
27-04-2020 21:38
Kunnen we jouw kennis ook uitnodigen om prangende vragen te beantwoorden?

Bikvoorbeeld wat voor iets gaat op je borstkas zitten en waar de kat ern doodschrik van krijgt. Of een kind van een collega wat telkens over een demon praat.

Ik ben geen expert maar heb ook een keer meegemaakt dat er iets op mij kwam zitten, 's nachts natuurlijk en zeer beangstigend, die heb ik toen "weggestuurd". Ik zou denken dat dit iets negatiefs is, en iemand zoeken die kan helpen deze negatieve entiteit te verwijderen.
Als je echt geïnteresseerd bent kan je eens het boek van Jozef Rulof lezen over het hiernamaals.

Zelf geloof ik dat overledenen wel zielen zijn en niet alleen de achtergebleven geest. En dat sommige zielen nog willen doorleren door hierachter te blijven en dat niet altijd erg vinden. En zoveel meer, maar zoals eerder gezegd meestal wordt hier op viva heel negatief gereageerd.

Verder is er niet echt een waarheid. Ga maar eens naar 4 verschillende mediums. Elk medium heeft zijn eigen waarheid.
Ik ken er een paar die wel een rode draad hebben in hun waarheid, maar toch net weer iets anders als waarheid verkondigen. De beste mediums vind ik dan ook mediums die aangeven dat je hun handvaten kan meenemen, maar dit niet perse de waarheid hoeft te zijn.

Zo gelooft ook de een dat er geen entiteiten bestaan. De ander gelooft niet in demonen en weer een ander gelooft niet dat negatieve entiteiten zoveel invloed kunnen uitoefenen.

Sinds ik spiritueel ben geworden werd ik ook gek van alle zijwegen. En het is strontvervelend om mega nieuwsgierig te zijn. Ik wil weten hoe alles in elkaar zit. Alles tot op de bodem uitzoeken.

En toen ontdekte ik dat de waarheid te veelomvattend is voor een mens. Iedereen zegt wat anders. Zelfs lichtwezens geven verschillende boodschappen door.
Het boek van jozef Rulof vond ik erg mooi en inspirerend om te lezen. Maar het is niet volledig mijn waarheid.
Gisselle schreef:
27-04-2020 21:46
Ik ben geen expert maar heb ook een keer meegemaakt dat er iets op mij kwam zitten, 's nachts natuurlijk en zeer beangstigend, die heb ik toen "weggestuurd". Ik zou denken dat dit iets negatiefs is, en iemand zoeken die kan helpen deze negatieve entiteit te verwijderen.
Voordat de huidige huizen hier stonden stonden oude armoedige arbeidershuizen in het straatje. Ik zie het wel eens op oude foto's, niet iets waar je een blij gevoel van krijgt.

Ik heb altijd een kat in de slaapkamer, zij zijn goede caretakers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven