Geghost door woningruiler?

30-10-2020 00:27 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Edit: oei, lang bericht. In het kort: afgelopen mogelijke woningruil gevonden, beide partijen zeer enthousiast. Andere partij plotseling niet meer bereikbaar, kan ook niet worden gebeld en heb niet meer dan telefoonnummer.

Hoi allemaal,

Vorige week heb ik via woningruil.nl een woning gevonden in de omgeving waar ik al lange tijd naar op zoek ben. In de advertentie stond dus, dat zij graag naar onze omgeving wilden verhuizen. Onze woning voldeed aan hun eisen en andersom ook.

Berichtje gestuurd met foto’s, en ze waren erg enthousiast. Ze gaven wel aan de komende twee weken geen tijd te hebben om langs te komen, maar wij zouden wel welkom zijn bij hun thuis (op gepaste afstand natuurlijk) om te kijken.

Vervolgens gevraagd of we as zaterdag langs zouden kunnen komen, dat zou prima zijn maar ging ze voor de zekerheid nog even met partner overleggen. Daarna heb ik niks meer gehoord. Dit was dinsdag.

Woensdag heb ik er een berichtje achteraan gestuurd om te vragen of ze al meer wist, aangezien wij er natuurlijk ook rekening mee moeten houden, hierop is niet gereageerd en ook niet geopend.

Nu hebben we vanavond geprobeerd te bellen maar krijgen we direct een automatisch bericht dat de telefoon niet kan worden beantwoord, zowel met mijn telefoon als met die van mijn vriend (waarvan zij het nummer niet heeft en dus niet kan hebben geblokkeerd. Telefoon stuk? Of zó druk dat je al 2 dagen niet kan reageren op toch iets best belangrijks?

Affijn, nu een beetje in twijfel wat te doen. Het is een enorme kans, al helemaal in deze huizentijd, het huis is perfect en ik wil hier echt heel graag weg.

Ik ben erg bang dat ik ze tot last ben en irritant, of teveel push, dus ik ben benieuwd wat jullie zouden doen in deze situatie. Ik heb alleen een voornaam dus kan ze niet online opzoeken. Verder weet ik alleen dat ze van onze leeftijd zijn (20-25) en haar voornaam.

Nog een keer bellen? Alleen een berichtje sturen? Zaterdag gewoon langsgaan? HELP!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze niet meer willen
Alle reacties Link kopieren
Je pusht teveel.

We zijn donderdag vandaag.
2 dagen geleden heb je het er dus over gehad, gisteren zat je hen al te stalken met berichten, ...


Mensen hebben een job, een leven, er is corona, ... en voor 't zelfde geld is haar man op zakenreis in pakweg India en wil ze 't rustig bespreken als ie terug thuis is.
Of is ze aan 't mantelzorgen voor haar zieke moeder.

Moet je persé volgende week verhuisd zijn ofzo dat je zo gehaast bent?

"Effe verhuizen" is bovendien een stevige stap die je niet zomaar neemt en waar je toch écht een tijd over mag nadenken.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Afwachten
Niet verder pushen.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
30-10-2020 00:33
Je pusht teveel.

We zijn donderdag vandaag.
2 dagen geleden heb je het er dus over gehad, gisteren zat je hen al te stalken met berichten, ...


Mensen hebben een job, een leven, er is corona, ... en voor 't zelfde geld is haar man op zakenreis in pakweg India en wil ze 't rustig bespreken als ie terug thuis is.
Of is ze aan 't mantelzorgen voor haar zieke moeder.


Moet je persé volgende week verhuisd zijn ofzo dat je zo gehaast bent?
Ik snap wel wat je bedoelt met pushen, maar ze zei wel dat ze het die dag nog zou laten weten en we zijn inmiddels 48 uur verder.

Daarnaast, nee, ik hoef echt niet volgende week verhuisd te zijn, maar ik zou denk ik graag wat meer duidelijkheid hebben? Nu weet ik niet of ze nou wel of niet interesse hebben en dat vind ik lastig.
Misschien heeft ze achteraf toch geen interesse meer en durft ze je dat niet te vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Ze gaf aan met haar partner te willen overleggen en jij zit haar eigenlijk meteen al op de huid.
Werkt meestal averechts.
Alle reacties Link kopieren
Het zal zeker niet mee helpen dat vriend en ik allebei thuis zitten momenteel en daardoor elkaar constant aan enthousiast aan het maken zijn, in ons hoofd het hele huis al ingedeeld hebben, de verhuizing al bedacht. Dat is zeker wel een groot (en onhandig) contrast met zij die het wel gewoon druk kunnen hebben.

Maar het gaat wel om een huis, toch? Of zeg ik nu iets onredelijks? Dat is wel een groot ding met grote gevolgen. Het gaat niet om een paar schoenen waar ik via marktplaats op heb gereageerd.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
30-10-2020 00:46
Ze gaf aan met haar partner te willen overleggen en jij zit haar eigenlijk meteen al op de huid.
Werkt meestal averechts.
Je zult gelijk hebben.

Stom. Dit is de eerste keer dat ik zoiets heb moeten doen en heb me dus blijkbaar teveel in mijn enthousiasme laten meeslepen.

Dan zal ik vanaf nu niks meer laten horen maar gewoon hopen dat zij ooit nog contact opnemen.
Alle reacties Link kopieren
Voor hun is het ook een grote beslissing dus zij hebben ook tijd nodig
mittensz schreef:
30-10-2020 00:48
Het zal zeker niet mee helpen dat vriend en ik allebei thuis zitten momenteel en daardoor elkaar constant aan enthousiast aan het maken zijn, in ons hoofd het hele huis al ingedeeld hebben, de verhuizing al bedacht. Dat is zeker wel een groot (en onhandig) contrast met zij die het wel gewoon druk kunnen hebben.

Maar het gaat wel om een huis, toch? Of zeg ik nu iets onredelijks? Dat is wel een groot ding met grote gevolgen. Het gaat niet om een paar schoenen waar ik via marktplaats op heb gereageerd.

Nee precies, het gaat wel om een huis.
En zoals Pindakaasjes al zegt: Ze gaf aan met haar partner te willen overleggen en jij zit haar eigenlijk meteen al op de huid.
Werkt meestal averechts.


Zij zal haar alarmbellen wel hebben rinkelen dat jij zo loopt te pushen. Jij wil daar heel graag weg. Wil zij daar dan wel heel graag naartoe?
Alle reacties Link kopieren
CatLady33 schreef:
30-10-2020 00:58
Voor hun is het ook een grote beslissing dus zij hebben ook tijd nodig
Snap ik, maar ik verwacht dan ook niet dat ze morgen een contract tekenen. Het was meer dat ik graag ook met hunzelf had overlegd over wat de mogelijkheden waren.

Het was overigens ook niet iets nieuws voor ze he, zij hebben een advertentie opgesteld waarin stond dat ze op zoek waren naar een appartement in de stad waar ik woon, met precies de eisen waar mijn appartement aan voldoet. Ik heb ze dat alleen aangeboden, dan lijkt het me toch niet dat je er dan nog weken over na moet denken voordat je besluit of je wil gaan kijken of niet? Anders plaats je die advertentie toch niet?
Vind het wel apart, omdat ze aangaf dat je evt zaterdag kunt komen. Maar je weet nooit wat er bij een ander aan de hand is. Ik zou niet nog een bericht er achteraan doen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje. Voor hetzelfde geld is er wat ernstigs aan de hand daar. Hou gewoon ff je gemak.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
30-10-2020 01:30
Jeetje. Voor hetzelfde geld is er wat ernstigs aan de hand daar. Hou gewoon ff je gemak.
Moet dat nou zo?
Gaat woningruil nog wel gewoon door vanwege de corona?
Misschien is dat de oorzaak ervan, dat je geen contact meer kunt krijgen en dat ze daar nu pas achter is gekomen?

Ik heb wel begrepen, dat huizenruil een moeilijk en lang traject kan zijn, dus het is vast beter voor je gemoedsrust, als je je daar op in stelt.
Ik zie dat er al een uur niet gereageerd is. TO, JE WORDT HIER OOK GEGHOST!
Alle reacties Link kopieren
Als iemand een berichtje wel leest, maar niet even de moeite neemt om te reageren, is dat lullig. Maar in dit geval is je bericht nog helemaal niet gelezen. Dus heb je ook geen idee of het lullig is. Voor hetzelfde geld is haar telefoon overleden.

Ik zou vooral niet zo hard van stapel lopen en het nog even de tijd geven.
Alle reacties Link kopieren
Stoppen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Als zij net zo enthousiast zijn als jullie, kun je er vanuit gaan dat ze vanzelf contact opnemen of daar in ieder geval moeite voor doen. Dit ligt buiten je controle, laat het gaan.
mittensz schreef:
30-10-2020 00:48

Maar het gaat wel om een huis, toch? Of zeg ik nu iets onredelijks? Dat is wel een groot ding met grote gevolgen. Het gaat niet om een paar schoenen waar ik via marktplaats op heb gereageerd.
Je geeft hier toch al je eigen antwoord.
Het gaat om een huis, dus daar wordt niet binnen 48 uur een beslissing over gemaakt.

Schoenen van MP kan je in een uur hebben gekocht.

Je bent wat pusherig en daarom reageren ze niet meer. Zou ik ook niet doen.

Je mag ze best benaderen, maar je had een week moeten wachten.

Ik denk dat je misschien wel je eigen kuil hebt gegraven nu.
Ik begrijp jou wel to dat je graag wil weten waar je aan toe bent.
Maar niet iedereen is hetzelfde wat reageren betreft..
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reacties, ik zal het hierbij laten en niks meer sturen.

Ik denk wel dat het hier nu overkomt alsof ik meer heb gepusht dan dat ik daadwerkelijk heb gedaan. Ik heb alleen woensdag gevraagd of ze nog iets wist aan gezien ze ‘vandaag’ nog zou laten weten of het uitkwam, verder heb ik niks extra’s gestuurd. Maargoed, c’est finito nu. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
mittensz schreef:
30-10-2020 00:48
Het zal zeker niet mee helpen dat vriend en ik allebei thuis zitten momenteel en daardoor elkaar constant aan enthousiast aan het maken zijn, in ons hoofd het hele huis al ingedeeld hebben, de verhuizing al bedacht. Dat is zeker wel een groot (en onhandig) contrast met zij die het wel gewoon druk kunnen hebben.

Maar het gaat wel om een huis, toch? Of zeg ik nu iets onredelijks? Dat is wel een groot ding met grote gevolgen. Het gaat niet om een paar schoenen waar ik via marktplaats op heb gereageerd.
Ik denk dat je zelf ook even wat rustiger in je vel zit als je wat meer pas op de plaats maakt. Het is in jouw hoofd al in kannen en kruiken, terwijl je nog niet eens een afspraak hebt staan. Dan loop je ook wel heel erg op de zaken vooruit.
Alle reacties Link kopieren
En het kan inderdaad zoals vivapimpelmees zei ook nog zijn dat er iets gebeurd is.
Iemand ernstig ziek geworden, of een ongeluk gehad, of wat voor calamiteiten je ook maar kan bedenken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven